7 rzeczy, które sprawią, że ktoś zaobserwuje Cię na Instagramie

Prowadzenie konta na Instagramie może być pasją, ale też nie ma co się oszukiwać, to całkiem sensowny sposób na zarabianie pieniędzy. Firmy doceniają siłę social mediów i bardzo chętnie płacą za promocję swoich marek i umieszczanie linek afiliacyjnych znanym influencerom.

Tylko jak zostać znanym? Ważne jest, aby jak najwięcej osób nie tylko kliknęło follow, ale też zechciało zostać z tobą na dłużej. Jak to zrobić?

Spis treści

Prawdziwa pasja

Instagram to bardzo ciekawe narzędzie, które pozornie służy tylko do umieszczania ładnych zdjęć. Tyle że to tylko pozory. Dobre konto zawiera w sobie historię, temat, jest obrazem Twojej osoby lub pasji, którą chcesz się dzielić. Nieważne, jaka ona jest: można porwać widza, historią o codziennym śniadaniu, choć prościej pewnie będzie niebanalną podróżą. Zapewne i jedna i druga tematyka znajdą swych wielbicieli, ważne, aby było w nich to coś.

Estetyka zdjęć

Dawno minęły czasy, gdy do robienia zdjęć potrzebny był profesjonalny i niedostępny sprzęt oraz szereg kompetencji. Dziś zdjęcia robi każdy, w dodatku za pomocą całkiem niezłego sprzętu. Tyle tylko, że wrzucanie wszystkiego „jak leci” po prostu mija się z celem. Zdjęcie musi być estetyczne, a feed spójny. Zdecyduj się na jeden, dwa kolory i staraj się, aby pojawiały się na zdjęciach, a z czasem zyskasz swój własny styl, a feed stanie się spójny.

Właściwe hasztagi

Zdjęcie to dziś zdecydowanie zbyt mało, ważne jest także słowo. Dobranie indywidualnych hasztagów to jedyna szansa, aby trafić do osób o określonych zainteresowaniach. Samo jezioro solińskie to za mało, aby trafić do pasjonatów wędkarstwa czy żagli. Musisz bardzo dokładnie przemyśleć, o czym opowiadasz i właściwie opisać to, co pokazujesz. Hasztag służy temu, aby osoby o podobnych zainteresowaniach mogły się szybko odnaleźć, dlatego dobór słów jest tak ważny od samego początku prowadzenia konta.

Dbaj o indywidualne opisy

Sam podpis czy cytat ze znanej piosenki to zdecydowanie za mało. Faktycznie, chcesz codziennie pokazywać swoje śniadanie? Zadbaj, aby obserwujący dostał nie tylko zdjęcie, ale też przepis na określone danie czy obliczenia dotyczące kaloryczności dania. Chcesz chwalić się tym, jak rośnie twoje dziecko? Opisuj wasze zabawy, słowa, których się nauczyło, książeczki, które mu czytasz. Pamiętaj, profil ma być o czymś, a nie dokładnie o niczym, bo tym nie przyciągniesz swoją grupę Instagram Followers.

Systematyczność

Człowiekowi nie zawsze się chce, bywają dni lepsze i gorsze, obniżony nastrój i niechęć do wzięcia telefonu w rękę. Tylko twoi obserwujący nie wybaczą Ci takich zniknięć. Nie dziś, gdy w każdym momencie wyrasta coraz to nowa gwiazda Instagrama. Najlepiej szykować materiał z kilkodniowym wyprzedzeniem, pamiętając także o spontaniczności. Dodatkowo pamiętaj, że najlepiej jest wrzucać posty 3-4 razy w tygodniu, a InstaStories niemalże codziennie.

Śledzenie użytkownika

To bardzo brzydkie słowo, zdecydowanie lepsze byłoby obserwowanie. Instagram dopuszcza taką możliwość, tyle tylko, że nie jesteśmy w stanie monitorować codziennie kilkunastu czy kilkuset osób. Za to bardzo dobrym sposobem jest śledzenie połączone z polubieniem, a jeszcze lepiej z komentarzem pod zdjęciem. Akcja zwykle wywołuje reakcję, a o to przede wszystkim chodzi. Samo polubienie to zbyt mało, Instagram zdecydowanie wyżej ceni interakcje.

Angażowanie odbiorcy

Komentuj i odpowiadaj na komentarze, ale też zaczepiaj, pytaj, zagaduj. Opisałaś swoje ulubione danie śniadaniowe? Zapytaj, co sadzą o jego kaloryczności twoi obserwatorzy. Ludzie lubią zgadywać, rozmawiać, szukają kontaktu, a twoją rolą jest ich zachęcić do nawiązania interakcji.

[Głosów:0    Średnia:0/5]

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here