Fabuła:

Exodus

Wszystko zaczęło się w 2036 roku od wynalezienia Napędu. Po niemal stu latach ludzkość ponownie zwróciła uwagę na gwiazdy. Ekspansji człowieka musiały poddać się, najpierw tajemniczy Księżyc, a później niedostępny Mars. Przestrzeń wypełniła się świecącymi kadłubami statków, a kosmos stał się obsesją. Marzeniem każdego człowieka było uczestniczenie, przynajmniej raz, w tych pozaziemskich cudach. Rządy wystartowały z akcją propagandową obiecując ochotnikom góry złota i chwałę zdobywców. Ci, którzy im uwierzyli, przede wszystkim musieli zmagać się z ciężkim, niebezpiecznym życiem i niepewnym losem pionierów. Jednak nie chcieli wracać.Nadeszła era kolonizacji.

Stworzenie

Jeśli chcesz zgłębić tajemnice Kosmosu, potrzebujesz czegoś więcej niż zwykłej determinacji. Szybko okazało się, jak bardzo jesteśmy uzależnieni od maszyn, które stworzyliśmy. Dlatego też budowaliśmy ich coraz więcej – każda większa i bardziej zaawansowana technologicznie od poprzedniej. Zaprojektowaliśmy metalowe giganty – Pancerze – na własne podobieństwo. Uważaliśmy je za najwybitniejsze narzędzie stworzone przez człowieka. Złoty okres ludzkości miał trwać wiecznie.

Upadek

Zachwyceni własnym tworem, zlekceważyliśmy nauki historii. Po tym co się stało, pojawiło się wiele teorii, w myśl których można było zapobiec tragicznym wydarzeniom. Jeśli bylibyśmy tak kreatywni wcześniej, może udałoby się uratować tysiące niewinnych istnień. Jednak wyginęliśmy, niczym pasażerowie Titanica, przez własną próżność. Jak na ironię losu, nasze najwspanialsze przedsięwzięcie – „Nowa Nadzieja” – stało się płonącą mogiłą niezliczonych setek ludzi.Taki był początek końca ery kolonizacji.

Odrodzenie

Wydarzenia związane z “Nową Nadzieją” pozbawiły nas złudzeń i pokazały jak dalecy byliśmy od doskonałości. Odwróciliśmy się od naszych Dzieci. Na miejscu lśniących oraz okazałych kosmicznych metropolii pojawiły się zgliszcza i ruiny – jedyne szczątki pozostawione przez Pancerze. Upadek tak wspaniałej idei miał wpływ na cale społeczeństwo. Nigdy wcześniej poziom przestępczości nie był aż tak wysoki. Opanowały nas znudzenie i rezygnacja. W tym czasie pojawiła się „Korporacja”, która wykorzystała zaistniałą niszę w branży rozrywki. Kto by pomyślał, że kilka kupionych za grosze wraków Pancerzy i ruiny jakiejś starej fabryki, zapoczątkują szał nie mniejszy od tego kilkanaście lat wcześniej. Wolność i pieniądze zaoferowano kilku skazańcom, w zamian za stworzenie show, w którym mieliby walczyć przed telewizyjnymi kamerami. Szybko stali się prawdziwymi bohaterami naszego znudzonego społeczeństwa.Turniej się rozpoczął.

Gra:

Battle Rage jest strzelanką TPP (third person prespective) z elementami bijatyki pozwalającą graczowi zasiąść za sterami gigantycznego robota. Bitwy pomiędzy robotami odbywają się na specjalnie wyselekcjonowanych mapach, zwanych arenami, i są to krótkie, szybkie, brutalne potyczki Gracz może walczyć sam ( jeden na jednego, dwóch lub nawet trzech przeciwników) lub w drużynie złożonej z dwóch osób. Każda machina ma własną broń: dystansową oraz do walki wręcz, dodatkowo inne typy broni mogą być zdobyte na arenach.Gracz może także modyfikować parametry robotów zarówno w trybie dla jednego, jak i wielu graczy. Dzięki temu dostosuje je do jego własnego stylu gry, a co za tym idzie nawet identyczne roboty nie będą musiały tak samo zachowywać się podczas walki.Dodatkowo gracz będzie mógł odblokować wiele nowych, potężnych robotów w trybie fabularnym.

Postacie:

Jack „The Ripper” WintersJack fascynował się turniejem od dziecka. Jego ulubionym zajęciem było wpatrywanie się w telewizyjny ekran. W końcu zdecydował się zrealizować marzenia i wziąć udział w show. W tym celu zabił przypadkowego przechodnia. Jest znany z okrucieństwa i precyzji.

Cezaria “Persephone” Baudouin de CourtenayArystokratka z szanowanego rodu de Courtenay. Stała się przyczyną upadku świetności rodziny, która zbankrutowała wydając fortunę na jej psychoterapię. Bez skutku. Którejś nocy Cezaria udusiła swoich synów bliźniaków. Później zeznała w sądzie, że to głosy kazały jej to zrobić. Wyniosłość jest jej cechą charakterystyczną.

3. Alexei „1337” BierdiajewDziecko ery informacyjnej. Jeszcze żaden system zabezpieczający nie oparł się atakowi 1337. Jednak jego niepohamowana ciekawość doprowadziła go do upadku. Wykradł ściśle tajne dane z serwerów CIA. Po tygodniu został doprowadzony przed sąd. Utrzymuje, że został wrobiony.

Esteban „Padre” De NascimentoPrawdopodobnie jest jedynym uczestnikiem konkursu bez kryminalnej przeszłości. Sąd uznał go winnym podwójnego zabójstwa, ignorując mocne alibi i przychylne zeznania świadków. Krótko po rozpoczęciu turnieju został oczyszczony ze wszystkich zarzutów, jednak zdecydował się zostać w programie i walczyć.

Masaru „Frosty” AkiyamaOjciec Masaru, trener sztuk walki uzależniony od narkotyków, zabił dealera w akcie zemsty. Frosty wziął na siebie winę ojca i został skazany na dożywocie. W więzieniu rozważył sytuację i postanowił wrócić do normalnego życia. Pieniądze i sława mają dla niego mniejsze znaczenie.

Kian „Sorter” CameronSpowity tajemnicą, mroczny i wrogi. Nie wiemy o nim nic pewnego. Został oskarżony o morderstwo 24 osób, w tym sekretarza ONZ, jednak udowodniono mu tylko tę ostatnią zbrodnię. W walce Sorter zachowuje się jak maszyna – jest bezlitośnie precyzyjny i śmiertelnie skuteczny.

Ted „The Dog” MocarskiNajstarszy uczestnik turnieju, weteran wojenny. Podczas misji wydał rozkaz ostrzelania cywilnego konwoju, oskarżając go o udzielanie schronienia wrogowi. Ponad setka ludzi zmarła tego dnia. Sąd Najwyższy skazał go na karę śmierci, lecz prawnicy Korporacji zdołali wynegocjować dożywocie. Od tego momentu turniej stał się jego życiem.

DIE Mk. I (Digital Instinct Evolved)Cud technologiczny współczesnej cybernetyki. Maszyna stworzona do zabijania. Łączy morderczy instynkt najniebezpieczniejszych drapieżników z chłodną logiką zaawansowanego mikroprocesora. Zaimplementowane algorytmy autokształcenia pozwoliły mu przekroczyć granice wyznaczone przez jego twórców. DIE istnieje wyłącznie po to, by polowa

System ulepszania broni i Pancerzy.

W Battle Rage parametry Pancerzy mogą być zmieniane i ulepszane. Gracz może dostosować robota do swojego stylu gry. Jest to możliwe zarówno w trybie gry jednoosobowej, jak i wieloosobowej.

Ustawianie parametrów robota wygląda podobnie jak w grach RPG. Gracz widzi aktualne statystyki i możliwości ich zwiększenia oraz dysponuje określoną ilością punktów przeznaczonych na ich ulepszanie. Punkty te zdobywa za wygraną walkę w trybie fabularnym lub otrzymuje w menu ustawiania robota w trybie gry wieloosobowej. Ilość punktów w trybie wieloosobowym jest stała, gracz nie dostaje dodatkowych za zwycięstwa w walkach. Dzięki temu nie występuje zaburzenie równowagi sił graczy i możliwości modyfikacji parametrów robota nadal są bardzo duże (właściwości każdego robota mogą być ustawiane osobno, a parametry dla gry wieloosobowej zmieniane w dowolnym momencie).

Modyfikacje statystyk robotów działają na zasadzie ulepszania cech znanej z gier fabularnych, natomiast modyfikacje parametrów broni wzorowane są na zwiększaniu umiejętności w RPG. Gracz ma do wyboru 2 typy broni: białą i dystansową. Obydwa rodzaje mają swoje własne statystyki i zdolności, z kolei każda zdolność ma 5 poziomów zaawansowania (1-minimum, 5 – maksimum). Poziomy każdej zdolności są modyfikowane przy użyciu oddzielnej puli punktów, przydzielanych w ten sam sposób jak punkty na modyfikacje statystyk.

Gracz ma możliwość ustawiania poziomu specjalnych zdolności dla broni białej. Możemy je podzielić na dwa typy: zdolności pospolite (takie same dla wszystkich robotów) i unikalne (każdy robot ma własną unikalną zdolność). Do zdolności pospolitych należą: ogłuszenie (uderzony przeciwnik nie może przez chwilę się poruszać) i pchnięcie (uderzenie odrzuca przeciwnika – zdolność ta może być używana do wyrzucania przeciwników poza obręb areny). Do zdolności unikalnych należą między innymi: przebijanie pancerza, spowolnienie, oślepienie, zniszczenie pancerza, krótkie spięcie itp. Zdolność unikalna jest odblokowywana gdy poziom umiejętności pospolitych osiągnie określony poziom.

Zdolności broni dystansowych mają głównie zastosowanie podczas celowania i strzelania. Gracz może na przykład zwiększyć siłę rażenia broni, pojemność magazynka lub zmniejszyć odrzut przy strzale. Każda z broni posiada także specjalny tryb strzelania, który jest odblokowywany po osiągnięciu odpowiedniego poziomu zdolności “Siła ognia”. Aktywowanie tej zdolności daje potężną moc każdemu wystrzelonemu pociskowi. Może to być na przykład eksplozja, porażenie prądem lub płomień.

Trójkąt mocy

Trójkąt mocy odgrywa kluczową rolę w mechanice gry i jest jedną z cech odróżniających Battle Rage od reszty przeciętnych strzelanek. Jest używany, by zbalansować trzy statystyki robota: szybkość poruszania się, siłę strzału i osłonę. Domyślnie parametry te ustawione są na połowę maksymalnej wartości. Gracz w bardzo prosty sposób może je zmieniać w czasie rzeczywistym – zwiększenie jednej ze statystyk powoduje obniżenie dwóch pozostałych. Dzięki temu suma wszystkich trzech wartości pozostaje stała.

Co daje graczowi trójkąt mocy? To zależy od taktyki walki preferowanej przez gracza. Dla graczy defensywnych dobrym pomysłem może być ustawienie mocy osłony na maksimum. Dla tych, którzy wolą walkę w zwarciu, zwiększanie szybkości pozwoli na błyskawiczne zbliżenie się do przeciwnika. Często natychmiastowa zmiana parametrów może uratować graczowi życie w ogniu walki. Twoja energia jest na wykończeniu a ładowarka znajduje się po drugiej stronie mapy? Nie ma sprawy, ustaw szybkość na maksimum i pobiegnij tam unikając ataków przeciwnika. Twój oponent ma mało punktów życia? Zwiększ siłę ognia i wykończ go bez wahania. To tylko przykłady – możliwości użycia trójkąta jest wiele i sposób jego wykorzystania zależy tylko i wyłącznie od kreatywności gracza.

Rage meter (“wskaźnik furii”).

Następnym elementem który, zbliża Battle Rage do gatunku bijatyk, jest rage meter. Jest to pasek pokazujący poziom temperatury Pancerza. Kiedy wskaźnik ten osiągnie wartość maksymalną, robot wchodzi w tryb furii (Rage mode) i otrzymuje możliwość zadania potężnego ciosu w walce wręcz. Przeciwnik uderzony przez robota w trybie wściekłości najprawdopodobniej zostanie zniszczony na miejscu. Tryb Rage pozwala na wykonanie jednego ciosu (niezależnie, czy ów cios dosięgnie celu, czy też nie), następnie wskaźnik jest zerowany.

Strona gry:

http://www.battle-rage.com

Strona developera gry:

http://www.destan.pl

Strona producenta gry:

http://www.teyon.com

[Głosów:0    Średnia:0/5]

1 KOMENTARZ

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here