Z czym kojarzy się gra Wiedźmin? Oprócz tego, że był to świetny debiut w pamięci zapadła mi granicząca z obłędem otoczka „polskości” wokół tej gry. Wiedźmin był niemalże „dobrem narodowym”. Tak jakby nie było wcześniej gier, które pokazały, że „Polak potrafi” ot choćby na przykład Painkillera, który pojawił się także na konsoli Xbox. Skąd te wspominki przed lat? Ponieważ na witrynie serwisu IGN pojawił się ciekawy artykuł dotyczący drugiej odsłony Wiedźmina. Jak wiadomo wyobraźnię graczy najbardziej rozpalają ewentualne wersje konsolowe. Niestety CDP Red nadal nie chce oficjalnie ujawnić faktu powstawania przygód Geralta na inne platformy niż PC. Rąbka tajemnicy uchylili przed dziennikarzem wyżej wspomnianego serwisu. Według tego co możemy przeczytać na stronie IGN jeden z przedstawicieli CDP Red zwierzył się „w tajemnicy”, że zacytujmy: to pierwszy konsolowy projekt, który chcielibyśmy zrobić.

Z tekstu możemy się również dowiedzieć, że prace nad implementacją gry Witcher 2 na konsole trwają. Możemy się także dowiedzieć, że gra w wersji na PC doskonale współpracuje z padem, a sam interfejs jest projektowany z myślą o konsolach. No, akurat z tego ostatniego to nie wiem, czy pecetowi gracze będą zadowoleni.

Mówiąc krótko Wiedźmin na konsole chyba raczej będzie. Tyle, że nadejdzie po wersji na PC. Szkoda tylko, że CDP Red bawi się z nami w ciuciubabkę zamiast ogłosić oficjalnie co się święci.

Przypominamy, że pecetowa premiera Wiedźmin 2: Zabójcy Królów już 17 maja. Oby w sprawie wersji konsolowej coś się ruszyło nie chcielibyśmy powtórki z Rise of the White Wolf.

[Głosów:0    Średnia:0/5]

12 KOMENTARZE

  1. Nie rozumiem, czy to jakaś tajna, oryginalna taktyka CDPR z tym kluczeniem, niedomówieniami i ukrywaniem Wieśmaka 2 na konsole? Każdy by się chwalił na prawo i lewo a tu z pewną taką nieśmiałością jak w starej reklamie podpasek. To wideo to taka jakaś aluzja? 😉

  2. Jesli CDP nie jest pewien czy projekt bedzie wdrozony, to dobrze ze nie opowiadaja ze „na 100%” dadza wersje konsolowa. Zachodni wydawcy wlasnie uwielbiaja czlowieka nakrecic, a pozniej powiedziec ze gry nie bedzie, bo nie maja kasy, bo cos tam im nie pasi, bo kury sie nie niosa itd. Dlatego dla mnie obecna postawa CDP jest dobra. Co do kultowej polskosci Wiedzmina, to musze sie zgodzic, ze swego czasu byl taki klimat. Dokladnie jak ze wszystkimi Malyszami i innymi Kubicami. Co nie zmienia faktu, ze gra faktycznie byla udana, mimo roznych niedociagniec i jesli ktos lubi RPG, to z pewnoscia powinien w nia zagrac.

  3. Obwieszczenie pewnej na 100% edycji konsolowej sprawiłoby, że wiele osób wstrzymałoby się z kupnem wersji na PC. A gdzieś te 9999 EK i założone 200 tys. egzemplarzy premierowych trzeba opchnąć. . .

  4. Zdecydowanie zgadzam się z fettem w tej kwestii. Jednak dla osób, które już narzekają na konsolowe sterowanie pod PC’etem, to takie małe info już sprzed paru miesięcy – oni zaczęli to robic od razu dając kilka typów sterowania. Podejrzewam, że w końcu i tak zostanie możliwośc wyboru sterowania, jak chocby w pierwszej części.

  5. Robimy przede wszystkim wersję na PC, ale i tak na wszelki wypadek będzie miała konsolowy interfejs. Uwielbiam CDPR. Obawiałem się dzisiejszego egzaminu, a tu proszę, polscy deweloperzy nawet w takich okolicznościach potrafili poprawić mi humor. Brawo!

  6. Że co? Nie informowanie o wersji konsolowej jest niby w interesie CDP? Wy tam wyżej jesteście naiwni, chorzy, czy co? Redowcy po prostu kręcą jak zwykle. To pierwszy taki przypadek w historii świata. To jest ku. . . jak z Misia Stanisława Barei.

  7. Po perturbacjach z jedynka nie ma co sie dziwić,że są wstrzemięźliwi z ogłoszeniem. Wątpię czy są nawet w 50 % pewni,ze podołają z tym projektem odnośnie konsol. .

  8. HAHAHAHHHAAHHA to jedyny komentarz. Boże Najwyższy niech ktoś z inwestorów co to sięzlitowali nad niemalże bankrutem weźmie ich za pysk!Skąd wasza łaskawość w komentarzach? Gdyby podobnie głupio zachowywał się jakiś deweloper z zachodu już by była loża szyderców i kpiące komentarze.

  9. Nie mam watpliwosci, ze Wiedzmin na konsole juz powstaje i ze wyjdzie. Pojawi sie po prostu kilka – kilkanascie miesiecy po wersji pecetowej. Jesli chodzi o interfejs to to rzeczywiscie martwi. Tu nawet nie tyle chodzi o pada (wielu pecetowych graczy i tak go ma i bedzie grac tym czym bedzie wygodniej), ale o wyglad menu, czy tez o ewentualne ograniczanie ilosci tekstu na ekranie (ktore moga byc dostosowane do konsol – patrz Oblivion). Jesli tak sie stanie to pozostana mody.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ