Nie, to nie żart. Twórcy ślicznych, ale i „sprzętożernych” produkcji takich jak Crysis i Crysis Warhead zapowiedzieli nadejście trzeciej wersji swojego autorskiego silnika. Zostanie on oficjalnie zaprezentowany między 25 a 27 marca na Game Developers Conference.

Już teraz wiemy jednak, że został on zaprojektowany tak, by działał dobrze na konsolach i rzecz jasna na pecetach. Sposób w jaki został napisany umożliwiać ma także bezproblemowe tworzenie gier MMO. Jednym z jego elementów jest również edytor poziomów, który według firmy Crytek działać ma na zasadzie WYSIWYP czyli „what you see is what you play”. Niestety to już w zasadzie wszystkie konkrety, jakie towarzyszyły marketingowemu bełkotowi, zawartemu w informacji prasowej.

Musimy więc uzbroić się w jeszcze odrobinę cierpliwości. Kolejne posunięcia, plany firmy Crytek związane z jej nowym sinikiem poznamy już za dwa tygodnie. Śmiało można jednak założyć, że pojawienie się Crysis albo jego następcy na konsolach nowej generacji właśnie stało się wielce prawdopodobne.

[Głosów:0    Średnia:0/5]

12 KOMENTARZE

    • nazwa jest niesamowicie adekwatna – CryEngine – jak zobaczysz wymagania to zaczniesz płakać. . .

      Niekoniecznie. Byc mzoe zacznie on lepiej wykorzystywac zunifikowane shadery, przez co znacznie odciazy CPU. To od zawsze jest najwiekszy hamulec i ogranicznik plynnosci. Byc moze wreszcie engine skorzysta z 4-rdzeniowych procesorow i nie bedzie zmuszal do krecenia do 4GHz. jednak zgodze sie, ze poprzedni silnik byl lekka porazka, jesli chodzi o wydajnosc.

  1. Jest napisane „by dzialał dobrze na konsolochach”. No chyba, że maja już specyfikację nastepnej generacji albo będzie działal na tej, co chyba az takimi wymaganiami nie straszy. Tytul nijak ma sie do treści.

  2. WYSIWYP- Skrót miesiąca ;] A samym CrytEnginem nie ma się co podniecać bo i tak nasze komputery pewnie będą pod nim zdychać.

  3. „pojawienie się Crysis albo jego następcy na konsolach nowej generacji”tu chodzi o PlayStation 4 i następce X360, czy o aktualną generację konsol? Bo już sam gubię się co jest aktualnie NextGenem a CurrentGenem:/

  4. Coś mi mówi, że to jednak ma być na następne konsole, bo PONOĆ PS3 i X360 nie są w stanie uciągnąć CryEngine 2. . . z czym z jednej strony bym się nie zgodził, bo obie konsole udźwignęły by ten ‚płaczliwy’ ciężar bez najmniejszego problemu, z drugiej strony: ponoć nie mają obsługi efektów DX10, ale nie wiem, czy to prawda, bo nie zagłebiałem się w temat ;p

  5. Nie ma się co zastanawiać czy to będzie na konsole następnej generacji (czyli ps4 i next-xbox’a ), Epic Games też zapowiedziało, że ich sztandarowy Unreal Engine 4 również wyjdzie na konsole next-gen. Przy tak nierealnych wymaganiach pozostanie tylko płakać nad swoim losem gracza 😉

  6. A może skończmy PŁAKAĆ i narzekać CIĄGLE tylko POCZAKAJMY na jakiekolwiek INFORMACJE dotyczące tego silnika. Może gdy pojawi się [za kilka LAT] większość będzie miała komputery które go bez problemu uciągną? Ehh, wy to byście tylko PŁAKALI To ja też idę:(

  7. Jestem wdzięczny tej firmie za to,że rozwija grafię i fizykę w grach w takim tempie. Widać wyraźnie, że FarCry 2 miał mniejsze wymagania od Crysisa , co oznacza, że zależy im także na optymalizacji kodu. Sprawa jest stara jak świat, każdy nowy doom i quake zabijał komputery i taka była jego rola, żeby wyprzedzić swoje czasy,ale widać dzisiaj nikt już o tym nie pamięta. Peceta kupuje się świadomie,każdy wie, że to worek bez dna i prędzej czy później trzeba będzie wymienić flaki – to się nazywa postęp,który napędza całą branżę. Nie podoba się? Zawsze można kupić konsolę. . . a nie ciągle wylewać swoje żale na to, że nowa gra będzie mi mulić. Czy ktoś wam każe grać w te gry?

  8. poprzedni silnik byl lekka porazka, jesli chodzi o wydajnosc.

    Nie miałem problemów z wydajnością. Jak na razie żadna gra w kwestii grafiki nie zbliżyła się do tego silnika. Jak ktoś pokaże lepiej wyglądającą grę od crysisu, chodzącą znacznie szybciej, wtedy można mówić o słabej wydajności. Wystarczy popatrzeć na gta4, kaszaniasta grafika i w dodatku wymagania dwa razy większe. Szkoda że nie wykorzystują tego silnika w wielu grach, jest to jedno z niewielu narzędzi robiących użytek z potencjału PCtów. ad1 – volk3r – ten far cry 2 to już inny silnik graficzny, inna firma 🙂

  9. Sposób w jaki został napisany umożliwiać ma także bezproblemowe tworzenie gier MMO. Jednym z jego elementów jest również edytor poziomów, który według firmy Crytek działać ma na zasadzie WYSIWYP czyli „what you see is what you play”.

    Znowu naiwny Crytek będzie próbował zawalczyć z Epic na sprzedaż licencji Engine’u? Która to już będzie porażka? Trzecia. Nie udało się z Far Cry, nie udało z Crysisem to do 3 razy sztuka?

Skomentuj Anonim Anuluj odpowiedź

Please enter your comment!
Please enter your name here