W sieci pojawiło się pierwsze tech demo ukazujące możliwości DirectX 11. Oczywiście pokazano je w formie pliku wideo, który my przechwyciliśmy i umieściliśmy pod treścią newsa. W klipie zobaczymy wzburzone morze. I to wszystko. Musimy jednak przyznać, że ciecz zachowuje się i wygląda realistycznie. Czekam więc na kolejne tego typu materiały, a dla bardziej zorientowanych dodajemy, że powierzchnię wody „zbudowano” w oparciu o pracę „Simulating Ocean Water” napisaną przez niejakiego Jerrego Tessendorfa. Zaznaczono jednak, że do tej pory korzystano tu z „height field” o wymiarach 64×64 lub 128×128, a teraz zwiększono je do 512×512 w każdej klatce. Karta graficzna GeForce GTX 280 wykonywać ma tego typu operacje w niecałe 2 milisekundy. Cokolwiek miałoby to znaczyć.

Wielbicielom tego typu materiałów filmowych przypominamy jednocześnie o newsie opublikowanym kilka dni temu. Porównywaliśmy w nim możliwości najnowszych silników firm Crytek i Epic Games. Interesujące klipy znajdziecie w tej części Valhalli.

[Głosów:0    Średnia:0/5]

19 KOMENTARZE

  1. I co z tego?Znowu nas raczą renderami, screnami itd, a większego zastosowania dx10 do tej pory jak nie ma tak niema, no ale niedługo pojawią się pewnie karty zgodne z Dx11 i będzie następny powód aby wciskać klientom kit :>

    • I co z tego?Znowu nas raczą renderami, screnami itd, a większego zastosowania dx10 do tej pory jak nie ma tak niema, no ale niedługo pojawią się pewnie karty zgodne z Dx11 i będzie następny powód aby wciskać klientom kit :>

      Akurat DX11 ma byc postepem faktycznym, a nie tylko dodatkiem z niepotrzebnymi wodotryskami. Z publikacji wynika, ze w koncu polozono nacisk na wielordzeniowosc. Ja wiaze z DX11 duze nadzieje, bo poki co malo ktora gra jest w stanie w pelni wykorzystac mozliwosci dzisiejszych komputerow (przede wszystkim procesorow 4-rdzeniowych). A realizm zawsze jest plusem, szczegolnie gdy efekty uzyskujesz automatycznie. Lepiej sie wczuwasz w gre, gdy swiat jest mozliwie dobrze odwzorowany. Dowodem niech bedzie nudny jak flaki z olejem Crysis. Mimo monotonii ludzie jednak w to pykaja, chocby dla widokow czy efektow.

  2. @nofink – chyba brano tu pod uwagę moc sprzętu i przeliczano ilość pracy jaką będzie musiał wykonać, a nie to, co faktycznie potrafi. Dlaczego od razu fake? Zdaje się, że jest to oficjalny materiał od Nvidii.

    • @nofink – chyba brano tu pod uwagę moc sprzętu i przeliczano ilość pracy jaką będzie musiał wykonać, a nie to, co faktycznie potrafi. Dlaczego od razu fake? Zdaje się, że jest to oficjalny materiał od Nvidii.

      to fake od nvidi ;> karta ktora sprzetowo nie wspiera dx11, nie moze pokazywac mozliwosci nowego api. .

  3. Wow! Lecę kupić kartę zgodną z DX11. Takich filmików będzie 1000, a potem się okaże, że jak na tej wodzie pojawi się okręt, to trzeba maszyny która ciągnie prądu jak kuchnia elektryczna a kosztuje tyle co pół samochodu żeby utrzymać sensowną ilość klatek.

  4. Mnie juz nie nabiora. Moj wyscig zbrojen skonczyl sie na etapie 8800GT, tez byly demka i prezenatcje a tej pory zadna gra nie wyglada chocby w polowie tak dobrze. W dobie konsol niestety ale PCty nie sa odpowiednio wykorzystane (pomijam typowo blaszakowe gatunki). Zreszta juz nawet nie o to chodzi. PCty mnie juz zmeczyly – przyklad z wczoraj, odpalilem Rise of Argonauts i wszystko fajnie az. . . . sie wykrzaczylo do Windowsa. Nawet nie restartowalem i nie szukalem odpowiedzi na forach. Szkoda mojego czasu, wole kupic wersje na konsole i oszczedzic sobie problemu a czas wykorzystac na granie. Troche szkoda patrzec jak moj wierny kompan jest coraz mniej uzywany (teraz to juz tylko do ogladania filmow).

  5. cherub -> ja z mojej strony mogę ci jedynie powiedzieć, że już zdarzyło mi się kilka gier, które notorycznie wieszały się na konsoli, czyli dużo częściej niż na moim PC. Także tu może być różnie.

  6. @ cherub i digital_cormac:ja z nudów odpaliłem ostatnio wyścigi na komórce i po 10 sekundach mi zawiesiły telefon, zaś mojej piękniejszej połówce zawiesiła się ostatnio jakaś gra flashowa (gra – nie przeglądarka!) więc jak widać wszystko w dzisiejszych czasach potrafi zawisnąć 😉 co do dx11 to mam wyjątkowo mieszane uczucia, będące reakcją na mega cudowne zapowiedzi dx10 – obiecywali ze wszystko będzie miliony razy piękniejsze niż do tej pory i co wyszło? chyba wszyscy wiedzą – rewolucji nie ma, nawet ciężko mówić o jakiejś znaczącej ewolucji – tu kilka efektów, tak kilka detali ale wszystko jakoś bez ognia. . . lepiej jakby się zabrali (twórcy gier) za dobre fabuły, historie i świeże pomysły a nie ciągle powtarzali jak zombie „grafiiika, grafiiiika. . . . „. wiec dx11, informacja o nim i prezentacja wody spływa po mnie jak po kaczce 😉 poczekamy zobaczymy czym nas uraczą twórcy gier.

  7. Zaznaczono jednak, że do tej pory korzystano tu z „height field” o wymiarach 64×64 lub 128×128, a teraz zwiększono je do 512×512 w każdej klatce. Karta graficzna GeForce GTX 280 wykonywać ma tego typu operacje w niecałe 2 milisekundy. Cokolwiek miałoby to znaczyć.

    Czy tu nie chodzi o budowanie powierzchni wody z kwadratów o różnej wielkości? Razem połączone i odpowiednio animowane tworzą tak jakby całą taflę, ale spostrzegawczy zauważą powtarzalność (trochę to widać counter strike source :). Przeskok jest spory, więc może problem „kwadratów” zniknie?

  8. Wszystko ladnie ,piekna woda. . tralala. . . Ale. . . podzielam zdanie Cheruba. To co sie dzieje na rynku kart graf w ciagu ostatniego roku jest przerazajace. . Praktycznie z tygodnia na tydzien ‚wykluwa sie ‚ cos nowego co jest silniejsze-albo czerwone,albo zielone ,cos co ma wiecej klatek na sek. niz cos co ‚urodzilo sie’ tydzien temu. Jak dla mnie to troche powinni z tym przystopowac bo nie nadazaja z pisaniem i produkcja gier obslugujacych te wszystkie bajery które owe kary oferuja. . . Dopiero co zmienilem wszystko w Kompie na nowe (preferuje podzespoly te od czerwonych-)) i okazuje sie ze po miesiacu mozliwosci mojego potwora kurcza sie :). I nie chodzi tu o gotówke-bo akurat nie mam z tym problemu,ale to jak i tu pada cytat z. . Zabójczej Broni 4!!!:)- gdy J. Peshi rozmawia z C. Tuckerem o tel kom. : ‚rabia cie w d. . . a ty nawet o tym nie wiesz, . . . ‚Fak Ju! N i A!

  9. Dajcie spokój, na taki numer nie nabiorę. Niech stworzą takie środowisko, gdzie będzie można rozwalić każdy element otoczenia (z lampami włącznie!). Wtedy będzie co robić – każdą misję będzie można przechodzić w wieloraki sposób :PAle nie o to chodzi! Dajcie nam dobrej miodnej zabawy, a nie efektów specjalnych.

  10. @aduma:no wiesz – możliwości twojego potwora się nie zmniejszyły (brzmi to nieco dwuznacznie 😉 ) są dokładnie takie same jak przed pojawieniem się nowych kart. dalej wyświetlają x klatek na sekundę w danej grze. na rynku pojawiają się tylko nowe karty, a niektóre z nich osiągają x+? klatek na sekundę. potwierdzam, że pojawiają się jak grzyby po deszczu, niemniej powoduje to spadek cen „starszych” kart – można na tym tylko zyskać. nie trzeba przecież kupować najnowszych kart – te „starsze” dają radę i potrafią płynnie wyświetlić obraz – ja sam działam na r3870 i nie narzekam. sorki za lekki offtopic.

  11. Panowie o co te wielkie halo!? to jest naturalna kolej rzeczy postęp jest nieunikniony a otwarta architektura PieCa temu sprzyja. Dlaczego te silniki takie niezoptymalizowane? bo wystarczy dla max ustawień wymagać karty za 2kloce, która wyręczy programistę:)a na konsoli z 512 RAMu śmiga jak ta lala! Niech wprowadzają i co tydzień coś nowego każdy odrobinę rozgarnięty gracz wie, że granie na blaszakach umarło ! (z małymi wyjątkami) choć całkowita agonia nie jest możliwa bo jest to najpowszechniejszy sprzęt do grania na Ziemi głównie jednak ze wzgl. utylitarnych, dalatego komp to standard w niemal każdym gospodarstwie domowym. A kupując kolejna kartę graf to tak jakby kupić kawałek (zbędny puki co:) konsoli, które to ostatecznie jedyne i najbardziej na tym skorzystają. . .

  12. Zreszta juz nawet nie o to chodzi. PCty mnie juz zmeczyly – przyklad z wczoraj, odpalilem Rise of Argonauts i wszystko fajnie az. . . . sie wykrzaczylo do Windowsa.

    cherub -> ja z mojej strony mogę ci jedynie powiedzieć, że już zdarzyło mi się kilka gier, które notorycznie wieszały się na konsoli, czyli dużo częściej niż na moim PC. Także tu może być różnie.

    ja z nudów odpaliłem ostatnio wyścigi na komórce i po 10 sekundach mi zawiesiły telefon, zaś mojej piękniejszej połówce zawiesiła się ostatnio jakaś gra flashowa (gra – nie przeglądarka!) więc jak widać wszystko w dzisiejszych czasach potrafi zawisnąć 😉

    panowie, po prostu – co ma wisieć, nie utonie ;)mnie tam jakoś nigdy wyścig jakości grafiki nei dopadł. . nie stać mnie na niego 😛 zresztą. . wyjrzyjmy za okno – jaka tam ładna grafika, i nic sie nie wiesza. 😉

  13. Wieszanie sie gier? Wysypka do Windowsa? Ludzie o czym wy mówicie? Ostatnio to mi sie Fallout 3 wykrzaczył chyba z pół roku temu a to była wina sterowników bo były jakies 2 letnie;p Tak wszyscy narzekacie jaka to tragedia jak to gry do kitu chodzą. A tak z czystym sumieniem. Ile razy wam się jakaś gra wysypała a ile czasu przy niej spędziliście? I wtedy sie okazuje, że takie błędy to tylko małe incydenty. Konsoli nie mam więc nie wiem jak to tam jest ale podejrzewam, że też sie wieszaja „raz na ruski rok” a wy płaczecie jakie to wszystko jest be. Nie wszyscy żeby nie było;]

    • Konsoli nie mam więc nie wiem jak to tam jest ale podejrzewam, że też sie wieszaja „raz na ruski rok” a wy płaczecie jakie to wszystko jest be. Nie wszyscy żeby nie było;]

      w takim razie ruski rok trwa 3 znane mi cykle w których Ziemia okrąża Słońce:) bo tyle właśnie zajęło mojemu iXklocowi na zaliczenie jedynej dotąd zwiechy i to tylko dla tego,że napęd się rozsypał chodząc po 4-6h dziennie a więc nic z softem, nie wspominając o ps3 które od 2 lat śmiga jak złoto

      Ja wiaze z DX11 duze nadzieje, bo poki co malo ktora gra jest w stanie w pelni wykorzystac mozliwosci dzisiejszych komputerow (przede wszystkim procesorow 4-rdzeniowych)

      aa jeżeli mało która, to która dokładnie co?. . . ŻADNA ze szczególnym naciskiem na Crysis’a jest tak cholernie nie zoptymalizowany, że wymaga SLI bo nie jest w stanie wycisnąć wszystkiego 9800 GTX2 nonsens

      Dowodem niech bedzie nudny jak flaki z olejem Crysis. Mimo monotonii ludzie jednak w to pykaja, chocby dla widokow czy efektow.

      bułahaha jedyna gra jaką grałem na pc i jak większość ludzi grałem tylko dla tego,że był to jedyny tytuł ‚w miarę’ którego nie było na konsoli. Aha w końcu Crytek zoptymalizował swój silnik pod konsole więc kwestia czasu jest jak zapomną o pecetach

  14. „Karta graficzna GeForce GTX 280 wykonywać ma tego typu operacje w niecałe 2 milisekundy. Cokolwiek miałoby to znaczyć. „To oznacza tyle, że przy 60 FPS-ach, renderowanie samego morza zajmie tej wypasionej karcie graficznej 12% dostępnego czasu. Pozostały czas GPU będzie poświęcony na renderowanie pozostałych obiektów.

Skomentuj Przemysław Anuluj odpowiedź

Please enter your comment!
Please enter your name here