Niedawno przytaczaliśmy słowa najbardziej znanego Turka w branży, Cevata Yerli, który twierdził, że druga część Crysis wyciśnie z PlayStation 3 ostatnie soki. Peter Soderlund z Electronic Arts z kolei uważa, iż to Xbox 360 już nie ma nic do pokazania w kwestii czysto technicznej.

Jeszcze podczas E3, w wywiadzie przeprowadzonym przez Official Xbox Magazine, Soderlund z narażeniem życia otwarcie chwalił trzecie PlayStation: Sony ma dużo dobrych gier w tym roku. Jeśli odwiedzicie ich stoisko, zobaczycie, że mają wysokiej jakości line-up, który im pomoże. Poza tym, przedstawiciel EA przekonuje, że w PS3 wciąż pozostało więcej niewykorzystanych pokładów mocy niż w konsoli Microsoftu. Myślę, że deweloperzy w firmie zaczną lepiej rozumieć PS3 i sądzę, że wyciągamy z PS3 coraz więcej mocy… myślę, że wycisnęliśmy (w oryginale „maxed out” – przyp. red.) już wszystko z X360, ale nie z PS3.

Po tych słowach Soderlund zapewne zobaczył, jak patrzy na niego redaktor OXM-u, więc uratował swoje życie chwaląc Project Natal i twierdząc, że Xbox 360 to wciąż jego ulubiona konsola. Ale kawy w siedzibie Microsoftu i tak już mu pewnie nie podają.

[Głosów:0    Średnia:0/5]

11 KOMENTARZE

  1. haha. . . wyniki ankiety są żenujące 😉 Naprawdę wierzycie, że którakolwiek z konsol ma jeszcze jakiekolwiek zapasy mocy? Nie zastanawia Was Fakt dlaczego większość tytułów jest renderowana w najlepszym przypadku w 720p a nie w 1080p. Bardzo często rendering odbywa się w jeszcze niższych rozdzielczościach a jest upscaleowany do powyższych. . . . najczęściej do 720p. . . bo jakimś dziwnym zbiegiem okoliczności, wyświetlenie tego upscaleowanego renderu w 1080 p powoduje ekstremalny spadek wydajności. . . nie uważacie że to nie jest zagrywka marketingowa? Naprawdę liczycie że gry będą jeszcze ładniejsze na obecnych platformach?

    • A rozdzielczośc jest wyznacznikiem jakości grafiki?

      Jakości nie, ale zauważ, ze im bardziej zaawansowana technologicznie gra(super bajery, nowatorskie rozwiązania) tym rozdzielczość renderowania jest niższa. . . Czy to aby nie świadczy o tym, ze moc konsol już dawno się skończyła?z resztą. . . zrób sobie prosty test na PC-cie ustaw wysoką rozdzielczość z minimalnymi detalami, a następnie zestaw to z detalami najwyższymi. . . . po czym zmniejszaj rozdzielczość do momentu uzyskania najlepszej wydajności. . . . powiedzmy stałe 60 albo nawet 30 klatek. . . zależy jak mocny masz sprzęt. Ciekawe do jakich wniosków dojdziesz? Czy nadal będziesz uważał że moc danej platformy jest nieskończona? tym bardziej platformy, która powstawała ok. 4 lata temu?

  2. ja też mogę zrobić tetrisa co będzie zużywał 100% procesora i grafiki w tych konsola. żadna sztuka, sztuką jest taka optymalizacja kodu, że gra będzie wyglądała jak next-genowa na tym current-genie

  3. Po tym jak zobaczyłem GOW2 na ps2 nie mam żadnych wątpliwości, że z obecnej generacji da się jeszcze wiele wycisnąć.

  4. Obraz wyświetlany na zwykłym tv SD jest w stosunkowo małej rozdzielczości, jednak pokazuje obraz realistyczny. Więc nie rozdzielczości stanowią główny problem, lecz odwzorowanie światła, aury. Cała masa filtrów imitujących rzeczywiste zjawiska. To jest prawdziwa moc. I na niej powinni skupić się twórcy gier. Dzisiejsze konsole spokojnie mogą nas jeszcze zaskoczyć. Osobiście marzę o chwili kiedy konsole nie będa się już musiały rozwijać, bo będą oferowały grafikę ultra realistyczną i nie będzie potrzeby kupowania nowego sprzętu po 5-6 latach, a gry stare będą wciąż na głownej pólce, a nie zapomniane w piwnicy.

  5. EA JEST TAK KIEPSKĄ FIRMĄ ŻE ŻAL SIĘ WYPOWIADAĆ ŻADNA ICH GRA NIE WYKORZYSTUJE NAWET POŁOWY MOCY KONSOLI SZKODA CZASU NA ICH PRODUKCJE KOMPLETNE BADZIEWIA NAM WCISKAJĄ I TYLE

  6. Sorry za ten wyżej koment ale pomyliłem wpisanie minusa z nowym komentem. Za długo pisałem edita i czas się skończył 🙂 Powiem po krótce to co chciałem przekazać. Otóż słuchajce się daniela bo dobrze prawi. Rozdzielczośc ma duże znaczenie zarówno jeśli chodzi o wydajność jak i odbiór samej oprawy. Dla przykładu – przy niższej rozdzielczości natywnej (a taką rozdzielczośc posiada KAŻDA gra na konsole) można upchać więcej elementów w scenie lub dać więcej efektów renderowanych przy pomocy shaderów lub dodać jeszcze jednego przeciwnka w GOW III 😉 Podsumowując – tak rozdzielczość w zamkniętych architekturach takich jak konsole do gier, po części, wyznacznikiem jakości tekstur, ilości postaci wyświetlanych na raz na ekranie oraz ilości lub jakości zastosowanych różnych efektów robionych na shaderach. Czyli mówiąc inaczej – jakości oprawy graficznej, twilitekid 😉

  7. Watpie zeby jeszcze cos wydusili, bo obecnie programisci zbyt czesto korzystaja z gotowych rozwiazan i niewiele ingeruja w sam kod. Poza tym konsole maja stanowczo zbyt malo pamieci, a jej brak w drastyczny sposob ogranicza mozliwosci.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here