Panowie Tim Sweeney i Mark Rein wypowiedzieli się na temat Games for Windows Live na łamach serwisu Next Generation. Uważają oni, że Microsoft nakłada zbyt wielkie ograniczenia zarówno na producentów gier, jak i na samych graczy.

Delikatną krytykę rozpoczął Sweeney mówiąc „Głównym problemem tej usługi, w chwili obecnej jest to, że dowolna funkcja, którą Microsoft zaimplementuje i każe za nią płacić, jest niemożliwa do zrealizowania (wprowadzenia/zaimplementowania Przyp. Red.) dla developerów. Jako firma tworząca na platformie PC, jesteśmy przyzwyczajeni do całkowitej swobody w definiowaniu funkcji, które zaprezentujemy światu. Tego co możemy dać graczom i tego co mogą robić w naszych grach. Dużą różnicą, w zasadzie olbrzymią różnicą, dla pecetowego developera jest niemożliwość wprowadzenia jakiejś funkcjonalności”.

Po sekundzie Sweeney dodał „Zaangażujemy się całym sercem w Games for Windows Live jeśli usługa wyewoluuje w kierunku systemu, kompatybilnego z oczekiwaniami graczy pecetowych”.

W marcu, Microsoft ogłosił, że srebrny abonament w Games for Windows Live, odda w ręce graczy pecetowych rzeczy znane z Xbox Live. Będą to osiągnięcia (Achievements), oraz punktowanie graczy (Gamerscores) i specjalne avatary (Gamertags). Płacąc około pięćdziesięciu dolarów rocznie, za złoty abonament, Microsoft dołoży do tego takie cechy jak ustawianie spotkań (Matchmaking) oraz, co najważniejsze, możliwość wspólnego grania na dwóch platformach (pececie i Xboxie 360 Przyp. Red.) w kompatybilne tytuły. Problemem jest fakt, iż gracze pecetowi przyzwyczaili się do tego, że wiele fundamentalnych funkcji sieciowych dostępnych jest za darmo. Ci ludzie mogą nie chcieć płacić za tą usługę, gdy wystartuje ósmego maja. Zbierając do kupy wszystkie te rzeczy, które każdy postrzega jako darmowe i odbijanie ich w kierunku graczy przy jednoczesnej próbie zarabiania na tym pieniędzy nie przejdzie w przypadku usługi Games for Windows Live, nie przejdzie w przypadku firmy Epic i oczywiście nie przejdzie w przypadku wielkich wydawców” zakończył Sweeney.

Ciężko nie zgodzić się z argumentami wspomnianych panów. Gracze pecetowi przyzwyczaili się do darmowego grania po sieci. Czy firmie z Redmond uda się skusić kilka osób do płacenia za złoty abonament? Podejrzewamy, że tak. Jeśli jednak usługa ta będzie oferowała jedynie to, co w tej chwili jest zapowiadane, to rzeczywiście będzie to garstka osób. Nie pytamy nawet o to, czy jesteście gotowi wydać własne pieniądze za granie w multiplayerze na pececie. Coś nam mówi, że znamy odpowiedź na to pytanie.

[Głosów:0    Średnia:0/5]

14 KOMENTARZE

  1. Oj, cos watpie by to mialo szanse na sukces 🙂 Kupia to tylko posiadacze X360 sfrustrowani ciaglym przegrywaniem w shooterach, chcacy zasiegnac pomocy myszki i klawiatury ;]

  2. Ja może skusiłbym się na golda. . . Gdyby oferował coś więcej niż możliwość gry z posiadaczami konsoli Xbox360. Dlatego zgadzam się z Panami z Epic Games. Sama inicjatywa Games for Windows jest fajna. Fajnie, że nareszcie będzie można zdobywać achievmenty, a wszystko *prawdopodobnie* będzie wbudowane w system operacyjny Windows Vista, dlatego nie będzie trzeba się bawić zewnętrznymi programami. . . Jednak to nadal za mało. IMO –> Microsoft w ogólne nie powinien się bawić w *live’a* na PC’cie. Powinien promować rynek gier na PC’ta w inny sposób. Jaki? Tego nie wiem. . .

  3. Szczerze to śmieszy mnie ten system . . . na xboxie to jeszcze rozumiem bo mimo wszytko microsoft musi utrzymywać te servery, ale na kompie phi . . . będziemy płacić za mapy ? tapety ? śmiech na sali. A gra z konsolarzami ? hmm. . ciekawe ? chyba w bierki albo warcaby, bo w fppsy to oni nie mają szans z tym śmiesznym kontrolerem. Panowie z Epicu mają dużo racji w tym. Widzę jedyne rozwiązanie że Windows Live (z reklamami) będzie za free, bo w przeciwnym wypadku . . . wietrzę totalną klapę bo tylko kretyn zapłaci za coś co powinien otrzymać za darmo.

  4. Znając potęge(ilośc zer na koncie) Microsoftu, to w 2008 wszystkie gry będą korzystac z tej usługi i pctowcy bedą musieli płacic za gre w sieci gdyż nie będą mieli innego wyboru :{

  5. Wiedziałem, że to idzie w złym kierunku debile z M$ zepsują zabawę i frajdę z grania bo im mało pieniędzy. Dla mnie Microsoft to e-terroryści !!!

  6. Microsoft przesadza. Jak mozna bulić od graczy pieniadze za multiplayer’a?!Każdy gracz zgodzi się, że zadowolenie klienta powinno być ważniejsze niż chęć zysku. . . Szkoda,że tak nie jest.

  7. hehe dokładnie – abonament na x360 to zrozumiała sprawa, ale na PC? cały ten system live powinien być częścią visty i funkcjonować samodzielnie. jako darmowy program na pewno by się przyjął, a ewentualne zyski M$ czerpałby poprzez promocję gier korzystających z tej funkcji. nie wiem jak Wy, ale ja drugiego abonamentu za internet płacić nie będę ;]

  8. Jest sposób na wyrównanie szans pad vs myszka, ci co będą pogrywać na konsoli będą mieli więcej hp,więcej armora czy broni, albo ci na pc będą mieli ograniczona czułość myszki, M$ już coś wymyśli :D.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here