Mark Rein – wiceprezes firmy Epic – przyznał, że koszt produkcji Gears of War zamknął się w okolicach 9-10 milionów dolarów. Mowa tu oczywiście o samym procesie produkcyjnym – bez kosztów promocji. Oświadczenie Reina dziwi w świetle innej produkcji – Lost Planet. Strzelanka Capcomu według wyliczeń Forbesa pochłonęła 20 milionów dolarów. Drugie tyle japońska firma przeznaczyła na reklamę.

Tworzenie next-genowych tytułów nie oznacza od razu druzgocących budżetów. Wielką rolę w cięciu kosztów odegrał silnik firmy. Rein gorąco poleca innym producentom wykupienie licencji na Unreal Ungine 3, co powinno znacząco obniżyć budżet i czas pracy. Gears of War w samych Stanach Zjednoczonych wygenerował 107 milionów dolarów zysku.

[Głosów:0    Średnia:0/5]

7 KOMENTARZE

  1. Jak się wykupuje licencje to chyba nie na stałe ale na określoną ilość gier. Zapewne na stałe też się da, ale UE3. 0 chyba byłby za drogi za taka opcję.

  2. Wbrew pozorom licencja na UE3 nie jest taka wysoka. Jest wrecz smiesznie mala (nawet jak na polskie warunki) jesli wezmie sie pod uwage ile pracy zaoszczedza sie nie muszac placic programistom za robienie silnika od nowa. Swoja droga ciezko porownac koszty Lost Planet i GoW. Z jednej strony mamy silnik zrobiony od podstaw (albo jakas zaawansowana modyfikacja istniejacego, nie wiem), co musialo kosztowac i jest wykazane w tym wyliczeniu zapewne, a z drugiej strony gre, do ktorej tez zostal stworzony silnik (znacie cos jeszcze na UE3? poza livowa grą) ale nie jest ujety w kosztach. Bo jakos nie moge uwierzyc, ze zrobienie gearsow ORAZ UE3 kosztowalo jedynie 10mln$.

  3. O ja . . . no to cool . Teraz weszliśmy w nową „epoke” gier . Grafika jest taka piękna że niemal realistyczna modele engine i reszta fantastyczna . Sądzę że jak tylę 1 gra kosztuje to co z innymi ?? . . .

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here