O id Tech 5 w najbliższym czasie usłyszymy zapewne jeszcze nie raz. Dzieło mistrzów klawiatury, którzy dali nam chociażby serię Doom i Quake wygląda znakomicie, podobnie jak Rage – pierwsza gra korzystająca z nowej technologii. Szef studia Todd Hollenshead przyznaje, że w początkowej fazie produkcji, id Tech 5, silnik miał napędzać inną produkcję.

W zasadzie to zaczęliśmy pracować nad inną grą a w chwili, gdy szczegóły dotyczące technikaliów zostały dogadane postanowiliśmy pójść w innym kierunku. Nie projektowaliśmy silnika pod kątem Rage a w tamtym czasie John Carmack pracował nad technologią, która sprawi, że będzie on działał. John działał więc nad aspektem technologicznym a my myśleliśmy,że wyznaczyliśmy kierunek, w którym chcemy podążać w przypadku tej innej gry. Ale z czasem, kiedy technologia zaczęła ewoluować a my byliśmy już od roku zajęci projektem, doszliśmy do wniosku, że wyrzucimy wszystko do kosza i zaczniemy coś nowego” – opowiadał Hollenshead.

Na temat tajemniczej gry zapewne nigdy się niczego nie dowiemy. Można jednak przypuszczać (patrząc na prędkość działania id Software), że id Tech 5 rzeczywiście jest dość elastyczny. Jeśli są w stanie w krótkim czasie wyciągnąć z niego tyle, co widzieliśmy na materiałach filmowych, ukazujących Rage w akcji, to po raz kolejny studio pokaże, że naprawdę zna się na tym, co robi. Oby tylko technologia ta przyjęła się wśród deweloperów a nie była tylko pokazem zdolności zespołu.

[Głosów:0    Średnia:0/5]

8 KOMENTARZE

  1. Owa „inna produkcja” zwała się The Darkness. A oto trochę informacji o tym jak i dlaczego stała się ona Rage’em – od samego Carmacka:

    Carmack: It’s about 50/50 racing and first person action. It’s interesting. If we go back post Doom 3, we started making a completely different game. It’s internal name was The Darkness, which it’s obvious that someone else has taken since then (laughs) but it was going to be another spooky dark survival horror thing set on an island. We spent a lot of time going on that. But we reached this point where, “Do we really need to do another dark, spooky game?” id always gets slammed for the game is always too dark. Maybe we should do another game that’s a little brighter. We can branch out a bit more. Maybe it would be more fun to run over people with pick up trucks and ATVs. We rebooted our entire development project. We were reasonably far into production on The Darkness title and we just said we wanted to go in a completely different direction. We wound up with this post-apocalyptic Road Warrior type thing.

  2. coppertop sie mocno udziela 🙂 w nagrode dostaniesz odemnie czipsa 🙂 prosze, oto on [czips] :)))a samo idSoftware juz nie raz pokazalo co potrafi. tech5 wyglada bardzo interesujaco, nie zdolalem wyczytac z google, czy to oparte o dx czy ogl ?

Skomentuj Dariusz R Anuluj odpowiedź

Please enter your comment!
Please enter your name here