INFORMACJA PRASOWA

CD Projekt z dumą pragnie ogłosić, że Wiedźmin, epicka gra RPG pozwalająca wcielić się graczom białowłosego pogromcę potworów Geralta, w ciągu dwunastu miesięcy od premiery sprzedała się na całym świecie w ponad milionie kopii. Jest to rewelacyjny wynik zważywszy na to, że gra przeznaczona jest dla jednego gracza i dostępna tylko na komputery PC. Dodatkowo skalę sukcesu podkreśla fakt, że Wiedźmin jest debiutanckim projektem studia CD Projekt RED!

Wiedźmin osiągnął ten wynik sprzedaży w zaledwie kilka tygodni od premiery gry Wiedźmin: Edycja Rozszerzona – ulepszonej wersji zeszłorocznego hitu i gry PC RPG roku według tak uznanych redakcji jak IGN, Gamespy, czy PC Gamer. Zespół CD Projekt RED spędził prawie rok analizując sugestie fanów i poprawiając rozmaite aspekty gry, by dostarczyć ją ponownie w finalnej udoskonalonej i jeszcze bogatszej wersji. Po raz kolejny okazało się, że klient ma zawsze racje – Edycja Rozszerzona zdobywa na świecie jeszcze wyższe oceny niż jej poprzednik.

„Stworzyliśmy Wiedźmina z myślą, by stać się uznanym studiem, które osiągnęło sukces tworząc gry dla swych fanów. Produkcja Wiedźmina i Wiedźmina: Edycji Rozszerzonej kosztowała nas ponad 11 milionów dolarów, więc jest nam miło, że choć część tych kosztów się zwróciła!” – powiedział Adam Kiciński, dyrektor zarządzający studia CD Projekt RED. – „Sukces gry Wiedźmin umocnił nas w przekonaniu, że będziemy w przyszłości w stanie tworzyć gry takie jak chcemy – i jakie fani chcą, a niesamowity odzew jaki otrzymaliśmy od wiedźmińskiej społeczności ugruntował tą pewność, że podążamy we właściwym kierunku. Naprawdę nie bylibyśmy w stanie osiągnąć tak wielkiego sukcesu bez wsparcia graczy.”

„To dla nas zaledwie początek” – powiedział Michał Kiciński, szef firmy CD Projekt, wydawcy gry Wiedźmin. – „W świecie Wiedźmina jest wciąż wiele miejsc nieodkrytych i oczywiście jest również szerokie grono osób, które z radością zobaczyłoby grę na konsolach… jesteśmy oczywiście studiem tworzącym przede wszystkim gry na PC, ale nigdy nic nie wiadomo! Zdążyliśmy już odkryć nasz projekt dystrybucji klasycznych tytułów GOG.com, co więcej, zamierzamy go dynamicznie rozwijać w nadchodzących miesiącach. Jesteśmy również bliscy przerwania milczenia odnośnie naszego multiplatformowego projektu tworzonego przez Metropolis Software, w której to firmie zdobyliśmy pakiet większościowy. Nic więc dziwnego, że jesteśmy bardzo podekscytowani przyszłością i sądzimy, że gracze również będą!”

Film z okazji pierwszej rocznicy Wiedźmina, zawierający materiał z nieogłoszonych jeszcze nadchodzących tytułów, ukazał się w dniu dzisiejszym w serwisie GameTrailers.com. Więcej informacji o Wiedźminie można znaleźć na stronie http://www.thewitcher.com.

[Głosów:0    Średnia:0/5]

18 KOMENTARZE

  1. niecierpie czytac notek prasowych. Przebijanie sie przez ten amrketingowy belkot, w poszukiwaniu sensu wypowiedzi doprowadza mnie, niemalze do szalu ;pjak na debiutanta, to swietny wynik

  2. Jakieś 120 czy 150 tysięcy w polsce dzieki hajpowi. Kiedyś pisali ze 300 tysiecy, a teraz pewnie więcej na wschodzie u ruskich. reszta na cały świat. Jakoś bardziej sukces Sins of Solar Empire mnie przekonuje, może dlatego, że Stardock nie skacze jak osioł ze Shreka „mnie mnie weźcie mnie” ;)Taki sukces a Atari nie uratował 😀

  3. Mam wiedźmina edycję rozszerzoną, ale mam bug graficzny, dzięki któremu wszystkie światła przenikają przez ściany (słońce też. . . ), może miał ktoś taki problem i wie jak go rozwiązać?Btw. gratuluję CDProject RED tak świetnej gry, która pokazuje Polskę od tej lepszej strony. Czekamy teraz na Rumcajsa i Pana Tadeusza 😉

  4. @zielonykaczuchW dzisiejszej GW piszą, że w Polsce (podobnie jak w ju-es-ej) sprzedało się ok 250 tys kopii. W Rosji ok 350 tys a u naszych zachodnich sąsiadów mniej więcej 100 tys. Hype swoją drogą, ale sądzę że gra jak najbardziej zasłużyła na taką sprzedaż. Brawo!Niestety pomimo dobrej sprzedaży CDP ciągle jest pod kreską jeśli chodzi o Wieśka. Ponoć tylko kilkadzieściąt tysięcy, ale zawsze. I jeszcze jedna informacja, którą wyczytałem w GW: ponoć studio pracuje obecnie na 4 (!) kolejnymi projektami. PozdroEDIT:literówki

  5. Stalker ponad 2. 2 miliona Crysis w sumie 1. 6 bańki, Sins of solar empire też się zbliża do baniakaemadewu no wtedy jak pisali ze na Wschodzie 300 tysiecy to bylo dawno więc pewnie masz rację skoro dziś podali ze 350. 250 tys w Polsce? Tak dużo? Jakoś nie chce mi się wierzyć. Czyli ze 2 miliony pewnie w pirata sieka. hmm poza tym gdzie Polska gdzie USA swoją drogą ze w us tylko ćwierć bańki. Cztery projekty x4 większy zalew prasówek gdzie z dumą będą coś-tam-coś-tam. Moje nerwy tego nie wytrzymają :/ Rozumiem że marketing ma swoje prawa, ale jak czytam presy wiedźmińskie to mam skurcze. Czy za rok będzie jeszcze Wiedźmin: Edycja Rozszerzona Edycji Rozszerzonej ?

  6. Pamiętacie jeszcze teksty w stylu: ta gra nigdy się nie ukarze itd. ? Samozaparcie i wielki trud włożony w produkcję tej gry jest naprawdę imponujący. Najpierw People Can Fly, teraz CDP Red. . . Polscy developerzy coraz bardziej wychodzą naprzeciw światowym produkcjom i konkurencji. Oby tak dalej ;)Co do pojawienia się The Witcher na konsolach: CZEKAM!

  7. z dumą pragnie ogłosić, że

    tak, dzieci podchodzą do I sekretarza i wręczają mu kwiaty. Towarzysz Gierek wchodzi na mównicę i opowiada o siódmej potędze gospodarczej świata. Budujemy autostrady, Centrum Zdrowia Matki Polki, w sklepach Pepsi Cola i wyroby czekoladopodobne. Raj!Polska branża gier jest jak polską motoryzacją. Do południowych sąsiadów nam z 5 lat brakuje o ie nie więcej. Do ruskich deweloperów tym bardziej. przemulala a pamiętasz jakie były losy Wiedźmina i gdzie ten projekt na początku był i kto go robił? Dopiero po latach CDP R wzięło i w końcu zrobiło i dobrze. W stareńskim CDA chyba 1999 albo 98 roku był nawet chyba scren

  8. Prawde powiedziawszy to dziwi mnie ze az tyle osob kupilo ten shit. System walki po prostu pograza gre od samego poczatku. To jest jeszcze gorsze niz bezmyslne napierdalanie w myszke w diablo. Ludzie sie narobili. Przygotowali tysiace animacji postaci, setki ciosow. . . i co z tego jak nie ma sie ZADNEGO wplywu na to co robi wiedzmin. . . . dali nam do sterowania postacia w walce klikanie. Porazka. Gdyby w wiedzminie dorobili system walki porownywalny z tem z Blade of Darkness wowczas uznalbym go za hit, bo fabula i dzwiek sa calkiem dobre. Graficznie tez mozna przebolec biorac pod uwage tego co nam serwuje Nintendo na Wii. . . ale system walki to cios w plecy dla tej produkcji.

  9. Gratulacje dla CDPR. Przeszedlem calosc jak tylko gra pojawila sie na rynku. Mam zamiar zagrac po raz drugi w edycje rozszerzona ale po dluzszym czasie. . axi0mat – system walki jak dla mnie nie byl wcale zly, trzeba tylko bylo sie do niego przyzwyczaic. Na poczatku tez mialem wrazenie, ze jest jakis taki „sztywny” i beznadziejny. Jednak po kilku godzinach sie „wgralem” i walka zrobila sie bardzo wciagajaca i efektowna (miksturki 🙂

  10. No cóż każdy sukces tubylczego developera mile widziany. Wszyscy lubimy ponarzekac na marketingowy bełkot, lecz nie sposób nie zauważyć, że kampania reklamowa wokół Wieśka była na swiatowym poziomie. Przynajmniej pod tym wzgledem było bez zarzutu. A gra też jest dobra, nawet z wieśkiem łyzwiarzem i wieśkiem niemową. Swoją drogą milion egzemplarzy to dopiero pierwszy milion. A w kraju gdzie większość uważa że pierwszy milion należy ukraść sprawa Wieśka dobitnie pokazuje że można inaczej. I to też jest ważne.

  11. po sieci kraza pogloski ze atari skrycie pracuje nad baldurs gate 3. . . a atari nie zaprzecza, mowiac tylko, ze to jeden z tytulow do ktorego maja prawo. . . sama mysl o tym, ze moglby taki tytul sie ukazac rozgrzewa mnie do czerwonosci ^^long live bioware!!!

  12. Przeczytałem i zamknąłem oczy. . . . marzę i myślę. . . . czy dożyję czasów gdy nikt nie będzie się „podniecał” takimi notkami o sukcesach naszych polskich tytułów. . . gdy będzie ich więcej niż 1. . . wszystkie będą super piękne, grywalne i miodne. . . Ach te marzenia – są takie piękne :)ps. A sprzedaży i podejściu do społeczności graczy gratuluję

  13. w polskich realiach to doskonały wynik, ale jak popatrzy się na najlepsze pozycje, nawet tego samego gatunku, to tylko średni wynik. Tym nie mniej gratulację, bo to bez dwóch zdań najlepsza polska gra. . .

  14. I co tu dziwnego ta gra to wielki Polski hit oby takich gier więcej Polacy robili to polska mogła by się liczyć w jakiś rankingach a tu chłopaki wydadzą 1-2 dobre gry w ciągu paru lat więc i nie ma się czym na rynku przechwalać.

Skomentuj Anonim Anuluj odpowiedź

Please enter your comment!
Please enter your name here