Niecały tydzień temu opublikowaliśmy nieoficjalne wymagania sprzętowe pecetowego wydania Assassin’s Creed. Już wtedy dało się usłyszeć, że Ubisoft mocno przesadza i próbuje nas naciągnąć na nowe podzespoły do domowych pecetów. Dziś możemy już z czystym sumieniem powiedzieć, że przygody Altaira zobaczą jedynie posiadacze mocnego sprzętu (albo posiadacze konsol). To w sumie dobry sposób zniechęcania nas do grania na pecetach. Zresztą spójrzcie sami i odpowiedzcie sobie na pytanie czy gra ruszy na waszej maszynie (zanim to zrobicie musimy podkreślić, że gra może się nie uruchomić na komputerach korzystających z oprogramowania, tworzącego wirtualne napędy). Oto jej oficjalne wymagania:

OS: Windows XP albo Vista

Procesor: Intel Pentium Dual Core 2,6 GHz albo AMD Athlon 64 X2 3800+ (zalecane – Intel Core 2 Duo 2,2GHz albo Athlon 64 X2 4400+)

RAM: 2GB (3GB zalecane)

Karta graficzna: 256MB zgodna z DX10 albo zgodna z DX9 I Shader Model 3.0 (zalecane 512 MB RAM) – wspierane układy to NVIDIA GeForce 6600-6800 albo lepszy z serii 7, 8 i 9 oraz ATI RADEON X1300-1950 lub lepszy z serii HD 2000 i 3000.
Laptopowe wersje tych kart nie są wspierane aczkolwiek mogą uruchomić grę.

Karta muzyczna: Zgodna z DX9 albo DX10 (zalecane wsparcie dla dźwięku w systemie 5.1)

HDD: 12GB

Da się je przeżyć czy poważnie zaczęliście się zastanawiać nad kupieniem konsoli nowej generacji?

[Głosów:0    Średnia:0/5]

72 KOMENTARZE

  1. Na moim sprzęcie nie pójdzie. Ale aż tak nie rozpaczam i nie planuje zakupu konsoli. . . . Mój dobry wysłużony PC w zupełności mi wystarczy. Może i Assassin’s byłby tego wart ale znam dużo innych ciekawych gier dla których nie muszę ulepszać swojego pececika 😉

    • A jednak. . . Coz, wydaje mi sie, ze jest to wynik bardziej niedbalej konwersji, niz rzeczywistych wymagan gry.

      100% racji – mnemic. Widac, tez jak na dloni jak wielka ilosc zasobow sprzetu zjada system „przewspanialego” M$. „8”

  2. Curent geny maja po 512 MB a tu naglę taka przebitka na 3 GB. To crysis szykanowany za ultra wysokie wymagania chodzi mi płynnie na very high pod vistą a tutaj nie załapie się nawet na zalecane. . Panowie z ubi kpią sobie z nas graczy, ciągle im coś nie pasuje, jak widzę to mają problemy nie tylko z programowaniem ps3 . Na PC mają chociaż ten komfort że nieumiejętność programistów załatwiają coraz szybsze podzespoły

  3. Prawda jest taka, że blacharze generalnie nie grają w tego typu gry – wszystkie konwersje konsolowe gdy już ukażą się na rynku spotykają się z obojętnością większości pecetowych graczy. Choćby ostatni Gears of War – ledwie sprzedaje się mimo olbrzymich przecen. Nie wspomnę o Resident Evil 4 czy Devil May Cry 3 których sprzedaż w Polsce była znikoma. Jeśli kogoś interesują gry konsolowe to raczej już kupił lub planuje kupno konsoli.

    • Prawda jest taka, że blacharze generalnie nie grają w tego typu gry – wszystkie konwersje konsolowe gdy już ukażą się na rynku spotykają się z obojętnością większości pecetowych graczy

      no tak, w GTA SA nikt nie gra :)wymagania nie sa takie straszne jak poczatkowo sadzilem, choc i tak w porownaniu do Call Of Duty 4, AC jest niesamowicie niezoptymalizowany.

  4. Nie porównujcie w taki sposób „A Xbox ma 512 ramu”. Za architekturą peceta stoją lata błędów i wypaczeń, które ciągną się jeszcze od czasów PC XT/AT. Pecet to niezgrabny potwór Frankensteina i trzeba się z tym niestety pogodzić. Nie zwalajcie tak absolutnie wszystkiego na ” niechlujną konwersję” i złych programistów 😉

    • Nie porównujcie w taki sposób „A Xbox ma 512 ramu”. Za architekturą peceta stoją lata błędów i wypaczeń, które ciągną się jeszcze od czasów PC XT/AT. Pecet to niezgrabny potwór Frankensteina i trzeba się z tym niestety pogodzić. Nie zwalajcie tak absolutnie wszystkiego na ” niechlujną konwersję” i złych programistów 😉

      Już przy pewnej dyskusji przytaczałem słowa ludzi z Epic w których jasno wskazywali ,że na PC z racji większej ilości i ramu (1GB RAM+ 512MB VRAM) można tworzyć dokładniejsze efekty/tekstury – także jak ludzie którzy tworzą gry od kilkunastu lat twierdzą że ilość ramu w PC daje większe możliwości niż ta na nex-genach to ja im wierze i nikt z was mi nie wmówi że jest inaczej 😀 . Zresztą jak tu nie zwalać winy na programistów jak minimum AC to prawie zalecany konfig na Crysis ? :] – partacze a nie programiści i tyle !

  5. Nie wspomnę o Resident Evil 4 czy Devil May Cry 3 których sprzedaż w Polsce była znikoma.

    Akurat przypadek tych gier to ewidentnie jest wina konwersji. RE4 bez patcha ma dużo gorszą grafikę i tnie się na bardzo dobrym sprzęcie. RE4 i DMC3 cierpią bo nie można w nich skonfigurować sterowania i granie bez pada jest praktycznie nie realne ( chodź mam kumpla który skończył DMC3 na klawiaturze i nie narzekał ). Błędem jest zmuszanie graczy przyzwyczajonych do konkretnej metody sterowania by na siłę przerzucili się na inną. Nikt konsolowcom nie wmusza na siłę by przestawili się na klawiatury. Więc dlaczego PCtowcy są zmuszani? Co do GoW to nie będę się sprzeczał bo brak mi danych o sprzedaży na PC, na których mógłbym się oprzeć. Samej konwersji według mojej wiedzy nie można nic zarzucić.

  6. Na moim sprzecie „JESZCZE” pojdzie ale z czasem juz bede musial znow wymieniac sprzet niestety mi sie nie bedze oplacac i raczej nabede X360 niz ZNOW dokupywac kolejne czesci do kompa. . .

  7. Mówiłem że tak będzie. Pozmieniają chłopcy wywołania API i konwersja gotowa. No bo po co optymalizować kod. Przecież lepiej zmusić ludzi do kupna nowego kompa.

  8. „(zanim to zrobicie musimy podkreślić, że gra może się nie uruchomić na komputerach korzystających z oprogramowania, tworzącego wirtualne napędy)”Oczywiscie ze pojdzie, jesli tos by sie uparl. sa programy ukrywajace virtualne napedy :)jesli chodzi o wymagania AC to u mnie pojdzie moze i na high , ale coraz powazniej zastanawiam se nad X0, pozniej moze ps3. . bo na pcta wydalem wiecej niz jakbym kupil obie konsole, a widze ze juz bede musial dokupic jeszcze pare drogich zabaweg do neigo. .

  9. Da się je przeżyć czy poważnie zaczęliście się zastanawiać nad kupieniem konsoli nowej generacji?

    a moze raczej „Da sie przezyc czy po prostu olejesz AC?” ;)ja sobie podarowalem AC – ostatnio szukam w grach dobrej fabuly i swobody dzialania a z tego co slyszalem od znajomych nie uzycze tego w produkcie Ubi.

    • a moze raczej „Da sie przezyc czy po prostu olejesz AC?” ;)ja sobie podarowalem AC – ostatnio szukam w grach dobrej fabuly i swobody dzialania a z tego co slyszalem od znajomych nie uzycze tego w produkcie Ubi.

      Jeśli chodzi o dobrą fabułę i swobodę działania, to w AC tego uświadczysz w sporej dawce. Jedyna kwestia, na którą, jak się zdaje, wszyscy mają podobną opinię, to fakt, że pod koniec gry misje/zadania zaczynają się wydawać monotonne. I tyle z poważniejszych wad. Zresztą pisałem o tym już w recenzji. Gra jest naprawdę warta uwagi, szczególnie ze względu właśnie na swoją fabułę. Pamiętam, że chyba jedyny raz kiedy nie mogłem się doczekać kolejnej części, jak się rozwinie historia, to były Half-Life’y. Z AC fabuła jest w podobny sposób ciekawa i wciągająca. Co zupełnie nie zmienia faktu, że skrewili z tymi wymaganiami.

  10. zobaczycie jak ta gra wygląda to zrozumiecie dlaczego żre tyle ramu, a w konsoli Vram nie służy do tekstur te bezpośrednio przez bufor gpu lecą na ekran dlatego czasem na nich widać błędy bufora

  11. Już przy pewnej dyskusji przytaczałem słowa ludzi z Epic w których jasno wskazywali ,że na PC z racji większej ilości i ramu (1GB RAM+ 512MB VRAM) można tworzyć dokładniejsze efekty/tekstury – także jak ludzie którzy tworzą gry od kilkunastu lat twierdzą że ilość ramu w PC daje większe możliwości niż ta na nex-genach to ja im wierze i nikt z was mi nie wmówi że jest inaczej

    Mówiac oględnie pecet jest zbudowanym z klocków „czymś” połatanym DirectX’ami, Windowsami itd i oczywiście ma możliwości – jeśli jest na odpowiednim poziomie ;)Najgorsze (i jednocześnie najlepsze) w pececie – to brak standaryzacji i zaszłości z prehistorii ( z Biosem na czele jako najłatwiejszym do podania przykładem). Przepustowości szyn danych itd itp. . . w piecu jest tyle potencjalnych wąskich gardeł , że tylko usiąść i płakać. . . Pecet nie jest maszynką do grania. Pecet się tylko NADAJE do gier. . . Choć sam na nim gram 😀 i co rok widzę, że mam złoma i portfel mi krwawi kiedy człapię do w sklepu żeby podpakować biedactwo. . . ale coż poradzić to uzależnienie 😀

  12. ruszyc ruszy ale. . . ale czy da sie pograc? C2D 2,33 GHz 2gb RAM no i radek 3850 :/ crysis dzialal przyzwoicie ale cos wydaje mi sie ze w ac sobie nie pograma taka mialem ochote na ta gre :/

  13. cornage twój posyt mówi całą prawdę i w jeszcze satyryczny sposób. Ode mnie WIELKI plus, już dawno się tak nie śmiałem. Nic dodać nic ująć!Wiem tylko tyle, że AC zabije mojego kompa, wypruje mu flaki 😉

  14. Czytając takie wymagania coraz bardziej utwierdzam się w przekonaniu, że lepiej opłaca się zakup konsoli. Owszem gry są drogie, ale za to nie muszę się martwić o Hardware. Optymalizacja gry na PC w dzisiejszych czasach zaczyna graniczyć z cudem. Od 4 lat jadę na Pentium 4 i szczerze? Moje konto bankowe nie nadąża za nowinkami :/.

  15. carnage – powiem tylko że takie gears of war, uznawana za bezapelacyjnie najładniejszą grę z 360 śmiga nawet na starych kompach więc twoje wywody ile to wąskich gardeł napotkamy na PC są lekko naciągnięte. Liczby to liczby, one nigdy nie kłamią 🙂 i jeśli coś co zajmowało 512 MB Ramu 360 a zajmuje teraz 3 GB na pc (a dodaj do tego pamięci naszych graf) to ewidentnie coś jest nie halo. Według ciebie sam windows zabiera sobie te 2. 5 GB ? 360 to w gruncie rzeczy PC więc przeniesiona konwersja powinna mieć wymagania prawie adekwatne do specyfikacji tej maszyny.

    • Ciekawe czy będzie jakaś róźnica na komputerze z z 2 i 3 gb i ram.

      liczby, one nigdy nie kłamią 🙂 i jeśli coś co zajmowało 512 MB Ramu 360 a zajmuje teraz 3 GB na pc (a dodaj do tego pamięci naszych graf)

      Liczby w tym przypadku nie mają żadnego znaczenia. a po tym jak napisałeś to co napisałeś myląc podstawowe pojęcia jasno wynika, że nie jesteś za pan brat z pecetową architekturą.

      • Ciekawe czy będzie jakaś róźnica na komputerze z z 2 i 3 gb i ram. Liczby w tym przypadku nie mają żadnego znaczenia. a po tym jak napisałeś to co napisałeś myląc podstawowe pojęcia jasno wynika, że nie jesteś za pan brat z pecetową architekturą.

        za to ty pokazałeś że jesteś „za pan brat” z pojęciami jednostek wielkości pisząc GB z małych liter (wielkość liter ma znaczenie przykładowo B pisane z dużej to Bajt, z małej bit, rzekomo taki specjalista o tym nie wiedział?).

        pawel86ck za dobre działanie GoW podziękuj panom z Epica za Unreal Engine 3I nadal porównujecie współdzieloną pamięć Xboxa do ramu? Raz niektórzy porównują z ramem, raz z pamięciami na karcie graficznej. . . jeszcze w innym wariancie wspólnie z pamiecią karty graficznej. Tak się nie da. Gruszka i jabłko do siebie nie pasują. w gruncie rzeczy to pierwszy Xbox miał w sobie procesor Celeron 700Mhz i tylko 64 mega ramu i był prawie pecetem 😉 był? Ale jednak nie był skoro jakoś radził sobie lepiej w „grach” niż komputer o podobnych parametrach. Ba wtedy to już niewiele komputerów miało tak mało pamięci ram. . . W ogóle porównywanie konsoli i peceta jest pozbawione sensu

        Nie był to Celeron tylko zmodyfikowana ver. Pentium 3 – 733 MHz (FSB 133 Mhz z obsługą SSE). Całość na konsoli zyskuję zawszę trochę na wydajności z racji braku zasobożernego systemu operacyjnego typu Windows ale to że xbox radził sobie zazwyczaj lepiej w grach niż komputer o tej samej specyfikacji (zresztą tak samo jak każda konsola) to zasługa optymalizowania kodu pod określony sprzęt, określone sterowniki tudzież zastosowaniu sztuczek graficznych jak streaming tekstur itp (Half LIfe 2). Taki doom3 w ver. pod xboxa to koronny przykład, różnic pomiędzy obiema wersjami oprócz rozdzielczości ze świecą szukać a każdy wie jakie wymagania miała ver PC. ID nie uzyskało tego efektu dzięki szybkości podzespołów xboxa ale dzięki ciężkiej pracy związanej z optymalizacją nad którą spędzili przeszło rok. Nieważne czy pamięć jest dzielona czy też nie, w jednym jak i w drugim przypadku programista ma określone zasoby liczb z których może skorzystać ale przykład z procesorem to już trochę inna rzecz, tu dochodzi różnica w architekturze, zestawie instrukcji itp. Pisałem że xbox 360 ma dużo wspólnego z PC bo tu i tam programista pisze grę pod zestaw directx a późniejsze przeniesienie tego z konsoli na PC lub na odwrót to dziecinna zabawa dla takich ludzi. Co do wymagań omawianego AC to można jeszcze winę zrzucić na teoretycznie lepszą oprawę graficzną tej ver. W takim przypadku wszystko może być jasneBTW znajdzie ktoś grę z 360 inną niż AC a wołającą o 3 GB? Nawet bioshock to nie był taki szok dla mojego kompa a całość śmiga nie schodząc poniżej 60 fps i 1680×1050 na moim kompie

  16. pawel86ck za dobre działanie GoW podziękuj panom z Epica za Unreal Engine 3

    512 MB Ramu 360 a zajmuje teraz 3 GB na pc (a dodaj do tego pamięci naszych graf)

    I nadal porównujecie współdzieloną pamięć Xboxa do ramu? Raz niektórzy porównują z ramem, raz z pamięciami na karcie graficznej. . . jeszcze w innym wariancie wspólnie z pamiecią karty graficznej. Tak się nie da. Gruszka i jabłko do siebie nie pasują.

    360 to w gruncie rzeczy PC więc przeniesiona konwersja powinna mieć wymagania prawie adekwatne do specyfikacji tej maszyny.

    w gruncie rzeczy to pierwszy Xbox miał w sobie procesor Celeron 700Mhz i tylko 64 mega ramu i był prawie pecetem 😉 był? Ale jednak nie był skoro jakoś radził sobie lepiej w „grach” niż komputer o podobnych parametrach. Ba wtedy to już niewiele komputerów miało tak mało pamięci ram. . . W ogóle porównywanie konsoli i peceta jest pozbawione sensuXbox360 z pecetem najbardziej „wspólny” to ma 2. 5 calowy laptopowy, wolny S-ATA HDD 😉 RISCowy PowerPC nie da się tak prosto porównać z „piecykowymi” procami. Choć jest to nagminne. Często czytuję na różnych forach wesołych chłopców cieszących się, że nowe „budżetowe” procesory od AMD będą TRZYRDZENIOWE. Cieszą się bo cytuję „ojej to takie jak w Xboxie nareszcie Lost Planet będzie mi super chodził” cytat z pamięci. . . To są porównania skazane na porażkę.

  17. Przeczysz sam sobie. Najpierw chcesz porównywać w skali 1:1 a potem piszesz o Doom3

    Nieważne czy pamięć jest dzielona czy też nie, w jednym jak i w drugim przypadku programista ma określone zasoby liczb

    Powtórzę, mylisz się ale nie dociera. Nadal dodawaj ramy dowoli i oddawaj je programistom. Pal to licho. Spoko. Takie pojęcia jak memory acces. Bufor pamięci itp. są ci po prostu obce. Ty w ogóle wiesz jak Windows dzieli pamięć?? ile udostępnia aplikacjom? Wiesz co to jest PAE? Albo wirtualna przestrzeń adresowa? W ogóle nie masz pojęcia o czym piszesz. Według twojego rozumowania z dodawaniem pamięć jest jedna i basta to podstawowy błąd twojego rozumowania. procesor Xa różnił się od PIII bliżej mu było właśnie do celeronów. Choć nie był ani jednym ani drugim.

    Nawet bioshock to nie był taki szok dla mojego kompa a całość śmiga nie schodząc poniżej 60 fps i 1680×1050 na moim kompie

    Acha teraz wszystko jasne 🙂 świeżo upieczony zrigowany komp. i próba poprawienia własnego samopoczucia! Nie martw się 3 miesiace będą nowe karty graficzne od NV i bebeszki będą do wymiany.

  18. zielonykaczuch – Clue mojej wypowiedzi było takie że wymagania AC w ver na PC to negatywny ewenement z przykładu konwersji, wymagania tej gry nie przekładają się na to co widoczne na ekranie. To wszystko co napisałeś o tej pamięci i jej podziałach w windows wchodzi w grę ale żeby samo to skutkowało 6 razy większą ilością pamięci wymaganą przez grę? No bez żartów. . a o mój komp się nie martw, nie stosuje taktyki kupowania co rusz topowych rozwiązań mimo że stać by mnie było na takie zabiegi a i też wątpię by w przeciągu roku wyszła jakakolwiek gra która nie śmigała by mi w max detalach. Tak czy inaczej ps3 też do czegoś mam ;)PS- z tego co czytałem to ver tej gry na ps3 bez patcha jest nie możliwa do przejścia, samo to już nich coś wam mówi o klasie programistów z ubisoftu, skupili się tylko na ver. pod 360 i taka prawda

  19. takie wymagania przy konwersjach z X’a będą niestety normą. Może trochę chłopcy z UBI pojechali za bardzo z tymi wymaganiami, ale pewnych rzeczy i ograniczeń pecetów nie przeskoczą.

    • takie wymagania przy konwersjach z X’a będą niestety normą. Może trochę chłopcy z UBI pojechali za bardzo z tymi wymaganiami, ale pewnych rzeczy i ograniczeń pecetów nie przeskoczą.

      Ta ‚norma’ to wynik lenistwa /braku czasu na optymalizację i niczego innego – wiadomo że AC nie mógłby biegać na kompie z 256 MB ramu + 256MB VRAM ale na takim C2D + 1. 5 GB + GF 8600GT/GTS nie ma prawa nie chodzić w full detalach przy odpowiedniej optymalizacji. PC nie jest stworzony do gier a tylko się do nich nadaje – racja , ale nie można tłumaczyć TAKICH ABSURDALNYCH wymagań architekturą PC !

      Wiesz co to jest PAE?

      Co to jest PAE nawet wiem ale co to ma do toczonej tu dyskusji niestety nie ;]

  20. ale nie można tłumaczyć TAKICH ABSURDALNYCH wymagań architekturą PC !

    Rozdęte wymagania sprzętowe można tłumaczyć w znakomitej większości rozdętą architekturą peceta. Dlaczego na IMacu z marną kartą graficzną radeon X1600 mogłem grać w C&C Tiberium Wars elegancko a na pc o bliźniaczej konfiguracji teżC2Duo plus trochę lepsza karta graficzna miejscami było ojojojGuess na czym chodziło jakby lepiej ;)Prześledź sobie i porównaj wymagania sprzętowe tych samych gier, nie tylko nowości!! na PC i Mac . Na tym drugim są po prostu trochę mniejsze.

    • Rozdęte wymagania sprzętowe można tłumaczyć w znakomitej większości rozdętą architekturą peceta. Dlaczego na IMacu z marną kartą graficzną radeon X1600 mogłem grać w C&C Tiberium Wars elegancko a na pc o bliźniaczej konfiguracji teżC2Duo plus trochę lepsza karta graficzna miejscami było ojojojGuess na czym chodziło jakby lepiej ;)Prześledź sobie i porównaj wymagania sprzętowe tych samych gier, nie tylko nowości!! na PC i Mac . Na tym drugim są po prostu trochę mniejsze.

      MBP ma taka sama architekture jak PC! PB G4 to jeszcze rozumiem, ale nie CoreDuo! Problemem na PC jest raczej system w polaczeniu z DX.

  21. Szczerze? Szkoda takich gier na blaszaka. Mozna i sie scigac, w posiadaniu coraz to lepszej karty graficznej. Ale czy jest sens ladowac kase tylko i wylacznie dla gier? Czy moze lepiej jednak zainwestowac w maszynke do grania? Rynek PC jest plynny pod wzgledem przescigania sie w nowinkach sprzetowych. I tak na okraglo. Gdybym chcial bardzo grac, coraz w to nowsze gry, to bym raczej zwariowal. A sklepy zarabialy by na mnie. No chyba ze wykorzysytwalm bym go jeszcze do pracy. Dlatego warto zrobic tak, PC = praca, Konsolka = Zabawa i przyjemnosc. A co do samej gry, podejscie mialem takie jezoo, znow podobna misja. Ale to nudne I owszem wydawalo sie monotonne, ale im dluzej pozniej gralem, i sie wciagalem. Tym bardziej mi sie spodobalo 🙂

  22. Heh, patrzcie lepiej na to pod takim kątem:przykład next-gena:PS3PS3Cena: 1600złObraz na full detalach, zero ściny, starczy na ok. 8-10 (do wypuszczenia nastepnej wersji)PSCena: od 2000-10000 (pożądny upgrade ;P)Obraz poczatkowo na Full (albo nawet na medium :)), z czasem maleje. Starczy na. . . . pół roku, góra rok 😀

  23. Obraz na full detalach, zero ściny, starczy na ok. 8-10 (do wypuszczenia nastepnej wersji)

    8-10 czego? A może od ósmej do dziesiątej? Ja nie wiem bo normalnie o tej porze mama każe mi iść spać.

    PSCena: od 2000-10000 (pożądny upgrade ;P)

    Ktoś Cię w konia zrobił. PS na allegro kupisz pewnie za dwieście złotych. Za darmo dorzucą Ci jeszcze poŻądny słownik ortograficzny. Starczy na całe życie jeśli będziesz ostrożnie kartki przewracał.

  24. Dobra, mój błąd. Przy 8-10 zapomniałem napisac „lat”PSCena: od 2000-10000 (pożądny upgrade ;P)A tutaj chodziło mi o PC 😛 Pisałem ten post w pośpiechu ( Pośpiech-zły doradca 😀 )Kateway, a ty sie nie podniecaj tym, że zrobiłem 1 błąd ortograficzny (nikt nie jest doskonały). Ty zapewne już posiadasz owy słownik i przed pisaniem posta musisz do niego zaglądać, hę?? >;)

  25. Wlasnie Kateway! Wyjdz ze swojej kryjowki! Nie wiemy kim, ale wiemy ze tu jestes! Gra skonczona! Jestes otoczony! Wyjdz z rekami w gorze! 😉

  26. PC do grania wcale nie musi byc drogi. By grac w 720p z detalami na maxa wystarczy komp pokroju AMD64 4000+, 2GB RAM, HD3850. A w wiele gier mozna grac na jeszcze wyzszych ustawieniach. Cena takiego zestawu spokojnie sie zamknie w 1200 zeta.

    • Tak, pytanie tylko jak długo będzie można z takim sprzętem pograć.

      Wystarczy ze co 2-3 lata wymienisz grafike i wlasciwie tyle. Jak mam swojego SanDiego od ponad 2 lat. Po 2 latach wymienilem grafike, kosztowalo mnie to jakies 500 zeta. Za jakis czas wrzuce troche mocniejsza grafe za kolejne 500 zeta i znow mam wszystko plynnie. Mocniejszego proca na s939 tez kupie bez problemu za grosze, gdybym poczul potrzebe posiadania dwurdzeniowego.

  27. Kateway, a ty sie nie podniecaj tym, że zrobiłem 1 błąd ortograficzny (nikt nie jest doskonały). Ty zapewne już posiadasz owy słownik i przed pisaniem posta musisz do niego zaglądać, hę?? >;)

    @Badamsię46+1 – nie muszę. Ze dwadzieścia lat temu nauczyłem się go na pamięć 🙂 No, ale nie każdy jest aż tak zdolny jak ja.

  28. zielonykaczuch – skoro piszesz że PC ma aż tak rozdętą architekturę by spokojnie zwalić na to 6x większe wymagania odnośnie pamięci to jak już jesteś tak obeznany w „wiedzy wszystkiego” wytłumacz łaskawie dlaczego takie z kolei killery graficzne jak test drive U, gears of war, rainbow six vegas czy bioshock chodzą nawet na polskich komputerach ? Programiści tworzący te gry znają jakąś tajemną magię ?

  29. spokojnie zwalić na to 6x większe wymagania odnośnie pamięci

    ile razy jeszcze i ile osób musi ci powiedzieć , że popełniasz BŁĄD dodając tę przeklętą pamięć! Błąd twojego rozumowania leży u podstaw! Zaraz się pochlastam plastikowym widelcem!

    wytłumacz łaskawie dlaczego takie z kolei killery graficzne jak test drive U, gears of war, rainbow six vegas czy bioshock chodzą nawet na polskich komputerach ?

    Co znaczy polskich komputerach? Marudzisz cały czas o pamieci w PC i Xbox 360. To proszę odpal sobie Bioszoka, TDu na 512 ramu, albo lepiej tak jak Ty to liczyleś ostatnio na komputerze z 256 ramu i kartą graficzną z 256 mb na pokładzie 😉 razem będzie według twoich obliczeń 512 nie ;)? Odpalaj powodzenia!!!!

    • ile razy jeszcze i ile osób musi ci powiedzieć , że popełniasz BŁĄD dodając tę przeklętą pamięć! Błąd twojego rozumowania leży u podstaw! Zaraz się pochlastam plastikowym widelcem!Co znaczy polskich komputerach? Marudzisz cały czas o pamieci w PC i Xbox 360. To proszę odpal sobie Bioszoka, TDu na 512 ramu, albo lepiej tak jak Ty to liczyleś ostatnio na komputerze z 256 ramu i kartą graficzną z 256 mb na pokładzie 😉 razem będzie według twoich obliczeń 512 nie ;)? Odpalaj powodzenia!!!!

      Uciekasz od odpowiedzi ale ona jasno podkreśla fakt że jednak przegięte wymagania AC są zasługą małej optymalizacji aniżeli „rozdętej architektury PC”. Nigdzie nie pisałem że miało by chodzić na komputerze z 256 ramu i kartą graficzną z 256 MB na pokładzie, ale na takim średnim kompie z przedziału 8600GT/7900GTX z 512 MB vramu i z aż 2 GB ramu pamięci nie powinno nie chodzić w max detalach. Taki COD4 ma lepszą grafikę od AC a na takim kompie po prostu śmiga. Niektórzy chyba naprawdę myślą że w konsolach drzemie jakaś nieodkryta siła zdolna udźwignąć nawet crysisa 2 w max detalach, przecież tam cała architektura jest tak przemyślana i wszystko współgra ze sobą że nie powinno być problemów. Teraz możesz się już spokojnie pochlastać tym plastikowym widelcem, łyżeczką, gumową kaczuszką czy czym tam będziesz tylko chciał //

  30. PS3Cena: 1600złObraz na full detalach, zero ściny, starczy na ok. 8-10 (do wypuszczenia nastepnej wersji)PSCena: od 2000-10000 (pożądny upgrade ;P)Obraz poczatkowo na Full (albo nawet na medium :)), z czasem maleje. Starczy na. . . . pół roku, góra rok 😀

    Nie mogę już patrzeć na tą prostacką argumentację. Adamsv47 a gdzie zgubiłeś gry? One rozumiem w twoim przypadku są za darmo? Nie mają żadnego wpływu na koszty eksploatacji? 8-10 lat żywotności konsoli. A może jest to bardziej około 5 lat. Poczytaj trochę na ten temat. Nawet wątki tu na forum wiele mogą ci w tym zakresie uświadomić. 10000 za sam upgrade? Co ty komputery dla NASA kupujesz? A może po prostu nie masz i nigdy nie miałeś PC, nie orientujesz się w cenach, a chciałeś swoją wypowiedź trochę podkolrować? To może ja cię uświadomię, że do PC kupionego za 3000 zeta wystarczą doroczne upgrady za około 1000 złoty by był to sprzęt, na którym można grać we wszystkie nowości.

    Pisałem ten post w pośpiechu ( Pośpiech-zły doradca 😀 )

    Jak masz pisać w pośpiechu to lepiej wcale nie pisz. My tu wolimy raczej przemyślane posty. Lolek44 —> świeży tu jesteś to cię uświadomię. Minusy nie są po to by się z kimś nie zgadzać. Jak się nie zgadzasz piszesz posta i wyjaśniasz czemu się nie zgadzasz. Minusy są na pozbywanie się spamu, trolli i innych miernych postów. Poza tym czy jesteś pewny, że to dobry pomysł zaczynać karierę tutaj od wlepiania minusa naczelnemu ;P

  31. „10000 za sam upgrade? Co ty komputery dla NASA kupujesz? A może po prostu nie masz i nigdy nie miałeś PC, nie orientujesz się w cenach, a chciałeś swoją wypowiedź trochę podkolrować? To może ja cię uświadomię, że do PC kupionego za 3000 zeta wystarczą doroczne upgrady za około 1000 złoty by był to sprzęt, na którym można grać we wszystkie nowości. „Zdziwisz się, ale mam PC 😛 Wyłożyłem na niego prawie 7k ze 2 miechy temu i mam świadomość, że to tylko kasa w błoto :/ Crysis chodzi na Full, Ac też pociągnie, ale co dalej? Na pewno za niedługo na jakieś grze będę musiał z opcji HIGH/HIGHEST dać na MEDIUM, później to już tylko będzie gorzej(chociaż z tym za 10k to trochę przesadziłem-taki to starczy na 2-3 lata :P) JA jednak wolę dać te 1600zł za konsole i mieć spokój na dłuższy czas niż za pół roku, czy za rok myśleć nad upgrade’m sprzętu. Wiem, że gry nie są tanie na next-geny, ale wolę już płacić za gry niż za części które i tak z czasem będą za słabe na nowe gry.

  32. Najsmieszniejsze jest to, ze po 2 miesiacach adamsv47 juz wie, ze to byla kasa w bloto. . . Teraz rodzi sie pytanie, po co bylo kupowac kompa za tyle kafli. . . Adam, kazdy z dosc dlugim stazem powiedzialby Ci, ze kupno kompa za wiecej niz 3 tysiace, jest po prostu nieoplacalne.

  33. hmmm. . . w Grudniu zeszlego roku wydalem 1250eur na laptoka. Laptok 17″ 2G ram’u grafika go7600. Dlaczego laptop – bo mieszkam chwilowo w Dublinie i czesto sie przeprowadzam, jak go kupowalem myslalem sobie, ze starczy mi w koncu gram glownie w samochodowki. Po miesiacu sie okazalo, ze niestety nie wystarczy:( Zastanawialem sie nad blaszakiem a wtedy kupel mi powiedzial ze wydal 650eur na nowa grafike tylko po to zeby odpalic jakas gre?! Od 2 mies jestem szczesliwym posiadaczem PS3, szczesliwym bo kupujac gre nie musze sie zastanawiac czy moj sprzet da jeszcze rade po prostu kupuje instaluje i gram:)a kumpel juz zaczyna marudzic, ze jak tak dalej pojdzie bedzie musial pomyslec nad 2 kartami w SLI

    • Od 2 mies jestem szczesliwym posiadaczem PS3, szczesliwym bo kupujac gre nie musze sie zastanawiac czy moj sprzet da jeszcze rade po prostu kupuje instaluje i gram:)a kumpel juz zaczyna marudzic, ze jak tak dalej pojdzie bedzie musial pomyslec nad 2 kartami w SLI

      to teraz szykuj sie na kupowanie gier. I wydasz podobna kwote jak bys mial czesto zmieniac karte grafiki w pcie 😉

  34. Buhaha: sorry, ale ktoś kupuje laptopa i oczekuje, że mu Crysis na max detalach ruszy ? Przecie to laptop, uwaga: Laptop nie jest do gier, owszem, można przy okazji pograć w jakieś mniej wymagające tytuły, ale jeśli chcesz grać to sobie kup stacjonarkę. Albo konsolę, tylko, że konsola też Cie sporo wyniesie, a ta różnica to będzie akurat różnica w cenie 10 gier . . . .

  35. Kolejna, bezsensowna dyskusja Konsolowcy vs Pecetowny. ŁAŁ! Jak ja kocham ten spór. . . Gwoli ścisłości: Obie platformy mają mnóstwo zalet i wad. Wbijcie sobie to do waszych komputerowych główek panowie. To tak jakbyśmy się sprzeczali które auto lepsze: AUDI czy BMW? Aston Martin czy Jaguar? Truskawki czy wiśnie? Budyń czekoloadowy czy waniliowy?Naturą ludzką chyba jest chwalić się, unosić i sprzeczać o głupoty. A w Afryce dzieci umierają z pragnienia.

  36. Fazi – O ile sama dyskusja PC vs Konsole, zgodze sie, jest jalowa i praktycznie moze ciagnac sie bez konca to nieco zdziwil mnie ten gornolotny ton:

    A w Afryce dzieci umierają z pragnienia.

    O ile zgadzam sie calkowicie i uwazam, ze zbyt malo jest swiadomosci spolecznej w temacie to chyba nie spodziewasz sie takiej dyskusji w watku: „Oficjalne wymagania sprzętowe Assassin’s Creed”? Jesli chcesz zwrocic na ten temat uwage czytelnikow V to moze po prostu napisz do jednego z redaktorow i zaproponuj napisanie bloga na powyzszy temat – moze odmowia a moze nie. . . jak nie sprobojesz to sie nie przekonasz. Moze sie uda i to z pewnoscia przyczynilo by sie do powiekszenia swiadomosci Vikingow na ten temat. Latwiej jest „baknac” pod nosem i probowac wpedzic w poczucie winy – trudniej wziac inicjatywe i sprobowac cos w tym temacie zrobic.

  37. cherub – nie chciałem poruszyć innego tematu, tylko obnażyć głupote tego sporu. Nowego nic nie mam zamiaru wnosić i nie wniosę bo konfroncacja konsole vs piecyk jest troche nie na miejscu po mojemu. A co do samych wymagań. Zgodze się, przegięte. Wina konwersji? Chyba tak. Lenistwa programistów? Tego nie wiem.

  38. Ja sobie pozwolę trochę odejść od tematu (którym jest teraz chyba wyższość śliwek nad kokosami czy tam konsol nad pecetami oraz afrykańska niedola czy też poruszanie tematu afrykańskiej niedoli. . . pogubiłem się. . . ) bo nurtuje mnie niesamowicie jedna rzecz. Otóż od chwili pojawienia się informacji o wymaganiach Ass Creed gra jest nieustannie porównywana do Crysis. I słusznie, ostatecznie oba tytuły wyglądają niesamowicie i mają killerskie wymagania. Mnie natomiast dobija fakt, że nie jestem w stanie znaleźć ŻADNYCH konkretnych informacji o specach grafiki w Crysis. Do informacji o tym co dzieje się pod maską Ass Creed dotarłem bez większego problemu, natomiast o polycouncie modeli, używanych shaderach, rozmiarach tekstur etc. w Crysis nie mam zielonego pojęcia mimo usilnych starań i czasu spędzonego na szukaniu w necie. . . Trochę mnie to denerwuje bo lubię wiedzieć takie rzeczy. Dlatego zgłaszam się z zapytaniem czy ktoś przypadkiem nie trafił na taki Crysis spec? Sądzę, że gdybyśmy mieli jasne porównanie jak wyglądają obie gry od strony technicznej a nie tylko od strony tego co widzimy na ekranie to i dyskusja byłaby ciekawsza i bardziej konkretna. Dobra, teraz pozwolę sobie wypisać czego udało mi się dowiedzieć na temat Ass Creed. Nie wiem ilu jest na V takich jak ja „grzebaczy silnikowych” więc nie wiem ilu z Was te dane zainteresują, ale co mi tam :PNajciekawszą informacją do jakiej (bez większego trudu z resztą) dotarłem jest poly count modeli ingame postaci w przygodach Altaira. Jak myślicie, ile wynosi? Dla porównania podam, że w Doomie 3 było to ok. 1,5k (kiedyś, jeśli mnie pamięć nie myli, na V podawałem konkretną wartość, której już nie pamiętam :P) zaś w grach na Unreal Engine 3. 0 jest to od 10k (Gears of War) do 20-25k (Mass Effect). Oba te silniki „jadą” na tradycyjnym normal mappingu (ew. parallax mappingu chwilami w przypadku UE3) więc potrzebują dość dużej ilości trójkątów by obrys postaci (czy czegokolwiek innego) nie wyglądał zbyt kwadratowo. A teraz wartości z produkcji UbiSoftu: 3k dla postaci pierwszoplanowych i. . . 750 (bez k) poligonów dla tłumu. 750 poligonów, to w zasadzie połowa tego, co było w Doomie 3. Więc dlaczego Ass Creed wygląda tak dobrze? Bo zamiast wirtualnych technologii takich jak bump, normal czy parallax mapping użyli displacement mappingu (połączonego z narmalkami), który zamiast manipulować pikselami na teksturze po prostu ingeruje w samą geometrię. Oznacza to, że model ingame może zupełnie się nie różnić od modelu wysokopoligonowego z którego mapka do displacementu została wypalona. Oto efekt – (link) – wygląda fajnie zestawione z siatką, nie? 😉 ale jednocześnie żre niesamowicie dużo zasobów. Do niedawna nawet nie przypuszczałem, że faktyczny displacement jest w jakiejkolwiek grze używany. Myślałem, że tylko parallax. Jak wiemy w Asasynie na raz na ekranie może pojawiać się bardzo dużo modeli postaci (symulacja tłumu zobowiązuje), a biorąc pod uwagę displacement na każdej. . . Cóż, coś za coś (i proszę, nie wchodźmy tu w porównania, że „przecież konsole mają mniej tego i tamtego a działa” bo nie ma to sensu). Do tego raczej nie przypuszczam, żeby była możliwość wyłączania displacementu w ustawieniach jakości gdyż wtedy modele postaci ujawniłyby z cała stanowczością kompletny brak faktycznej geometrii i zaczęłyby wyglądać w najlepszym wypadku jak z trzeciego Doom’a. . . I tu może kryć się przynajmniej część prawdy w kwestii wymagań tej gry. A teraz ponawiam pytanie: Czy ktoś ma pojęcie jaki jest polycount modeli w Crysis i jakich konkretnie shaderów używali (niby na V jest jeden fajny screen z którego można co nieco wywnioskować ale to trochę mało)?(i jeszcze raz mówię – nie chodzi mi o to, żeby ponownie wywołać dyskusję na temat „czy goście z Ubi dali ciała portując Creed’a czy nie i czy należy ich oskalpować bo Crysis działa na słabszych”. Chodzi mi wyłącznie o dotarcie do bardziej konkretnych faktów niż subiektywne „ja widzę na ekranie, że gra X wygląda lepiej od gry Y”. )

  39. Coppertop z zainteresowaniem pprzeczytalem Twoja ciekawa wypowiedz ale. . . czy to nie wlasnie to:

    „ja widzę na ekranie, że gra X wygląda lepiej od gry Y”

    Powinno byc wyznacznikiem do oceny gry (pod wzgledem oprawy ma sie rozumiec)?! Ty mowisz o technikaliach i tym co „pod maska” ale ja nie gram „pod maska” ale na ekranie! Jak gra wyglada gorzej i do tego chodzi wolniej to dla mnie jest bublem. . . i to wlasnie tak gracze beda ja oceniac. Technologia ma byc narzedziem do osiagniecia celu a nie celem samym w sobie!

  40. Powinno byc wyznacznikiem do oceny gry (pod wzgledem oprawy ma sie rozumiec)?! Ty mowisz o technikaliach i tym co „pod maska” ale ja nie gram „pod maska” ale na ekranie!

    Ależ oczywiście. Problem w tym, że aby ocenić faktyczne wymagania i ich przyczynę (a waśnie żeby określić konkretną przyczynę różnic między wymaganiami AC i Crysis potrzebne mi są te spec’i) trzeba się imho trochę dokopać do „technikaliów” i wnętrzności tego co widać na ekranie. Do tego w tym co napisałem ważne jest słowo „subiektywne”. Oceniając subiektywnie nigdy nie dojdziemy do żadnych konkretnych wniosków bo dla jednego zawsze Crysis będzie wyglądał lepiej a dla innego AC. Dlatego ja osobiście chętnie zanurkowałbym w odmęty shaderów i poligonów żeby przekonać się co tak na prawdę w danej grze zjada mój procesor, dlaczego to robi i czy nie dałoby się zrobić tak, żeby żarło mniej. Generalnie interesuje mnie tutaj głównie jedna rzecz: Czy lepiej jest użyć większej ilości poligonów (vide UE3. 0) z prostszym shaderem czy mniejszej połączonej z taką niszczarką do GPU jak displacement czy może jeszcze inaczej (być może tu właśnie powinienem napisać vide Crysis). Do takiego porównania Crysis i Ass Creed przydałyby się konkretne informacje o „nuts and bolts” obu gier. Oceniać subiektywnie każdy może we własnym zakresie, mnie natomiast interesuje tu głównie dlaczego – skąd wymagania tej czy innej gry się wzięły. Rozumiem, że nie dla każdego ten techniczny aspekt może być interesujący (dla Ciebie np. jest to zdaje się kompletna nuda i interesuje Cię tylko to co widzisz – i bardzo dobrze, dzięki temu nie masz takich dylematów jak ja ;D) ale kto wie, może znajdzie się tu, na V, ktoś kogo to zainteresuje i kto konkretnie o wnętrznościach zechce pogadać.

    Jak gra wyglada gorzej i do tego chodzi wolniej to dla mnie jest bublem. . . i to wlasnie tak gracze beda ja oceniac.

    Tak. A mnie interesuje dlaczego chodzi wolniej wyglądając tak jak wygląda 🙂

    Technologia ma byc narzedziem do osiagniecia celu a nie celem samym w sobie!

    Znowu się zgodzę (nawet więcej – wnerwia mnie, że często developerzy o tym zapominają kiedy dostaną do ręki GF8800). Ale kiedy mam mozliwość przeanalizowania dokładnie jak dana gra generuje to co generuje to chcę to zrobić (nawet jeśli to dziwne czy nienormalne :P). Interesuje mnie to, cóż poradzić 😛

  41. niewiecie czasem czy na kompie:Athlon X2 4200+ (podkręcony do 2,5 Ghz * 2)2 GB DDR2 667 MhzHDD 250 GBGigabyte GeForce 8500GT 512 MB DDR2 (podkręcona)Windows XP Profesional SP2Assassin’s Creed pójdzie na maksymalnych detalach?? Prosze wyraźcie swoje zdanie o tym kompie. . . Z góry dziękuje za odpowiedzi. . .

  42. moim zdaniem powinien pojsc bez problemu,Ja mamIntel Core Duo 2*2. 6Ghz1,5GB DDR2 HDD 160GBGeForce 7300LEWindows XP Professional SP2i bez problemu mi gra chodzi na srednich detalach 😉

  43. Bez szans, 8500gt to niestety kastrat i to ostry. Zadna z nowych gier nie pojdzie na nim na full, bo jest czym jest i jeszcze na ddr2 :/. reszta kompa ok, tylko ta nieszczęsna karta. . . .

  44. Ja bym z chęcią pograł w trzecią część i mam też pytanie czy mi pudzie na maxa ? mam:AMD Phenom(tm) 9500 Quad-Core Processor 2. 21GHz4,00GB RAM prędkość 1066Nvidia Geforce 9400 GT 1GBHDD 250GBWindows Vista lub Windows 7 ???prosze o odpowiedz czy pujdzie na maxymalnych wymaganiach ???

    • to nie pujdzie na maxa ??a maksymalnom rozdzielczość monitora mam 1920x1080p jak coś

      nie pojdzie ta karta ma jedynie 16 jednostek cieniujacych. . . Juz w dniu premiery byla totalnym lowendem. ps. Nigdy nie kupuj komputerow w supermarketach. .

      • nie pojdzie ta karta ma jedynie 16 jednostek cieniujacych. . . Juz w dniu premiery byla totalnym lowendem. ps. Nigdy nie kupuj komputerow w supermarketach. .

        NIGDY NIE KUPUIJE KOMPUTERÓW W ZUPERMARKETACH !!!!!!składałem go sam bo taniej wychodzi

Skomentuj Anonim Anuluj odpowiedź

Please enter your comment!
Please enter your name here