„Wii to kupa g***” – powiedział pracujący w Maxisie Chris Hecker podczas panelu na Game Developers Conference. „Wiecie jak Nintendo produkuje tą konsolę? Bierze dwa Gamecube’y i łączy je taśmą klejącą” – dodał rozwścieczony mówca.

Dalej nie było lepiej. Hecker jest zawiedziony procesorem głównym konsoli, który nie jest w stanie policzyć skomplikowanego algorytmu sztucznej inteligencji. Poza tym niepocieszony pracownik Maxi wściekł się na Nintendo za traktowanie gier jedynie jako zabawek, a nie sztuki.

Na oficjalnych stronach PlayStation 3 i Xboxa 360 Hecker znalazł dużo odwołań do gier jako sztuki, a na stronie Wii ani jednego. Poza tym przedstawiciele dwóch pierwszych mówią o grach jako sztuce, natomiast Nintendo powtarza tylko, że gry to zabawa. Na koniec dał Nintendo radę: „nie róbcie konsoli, która ssie”.

Jest to pierwszy tak zdecydowany i kategoryczny głos krytyki odnośnie Nintendo Wii. Wcześniej developerzy chwalili je za łatwość w programowaniu i przystępność narzędzi. Czy to oznacza, że Maxi zaprzestanie pracować nad tytułami na Wii? Czas pokaże.

[Głosów:0    Średnia:0/5]

11 KOMENTARZE

  1. Tak jakby artyzm gier zależał od mocy konsoli. . . Chris Hecker chyba nie słyszał o Okami, któremu nie przeszkodziła nawet zabytkowa architektura PS2. No i zastanawiające jest co osoba pracująca w firmie tworzącej takie „dzieła” jak The Sims może wiedzieć o sztuce:D

  2. kalcifer, tak masz racje jest sporo super gierek typu okami + wszystkie wii sports, ktore sa malo wymagajace a daja duza radosc. ale ilez mozna grac w gry rodzinno – przygodowe? dla mnie wydanie wii majacego podezespoly rodem z ubieglego wieku jest zacofaniem, sam wiilote nie zrekompensuje tego ze wii jest przestarzale i nie nadarza za technika, bo dzisiaj naet gigantyczne gry mmorpg w ktorych nikt nie dazy do fotorealizmu sa 20x ladniejsze niz wszystko procz resident evil (ownuje od poczatku do konca) na wii. wii jest objawem niemocy nintendo, ktory chcial tanio i komercyjnie – i to niby jest cel kazdego. ale microsoft czy sony zapewne tez swoje zarobia, za to ich konsole zdolne sa wyciagnac przepiekna grafike i efekty – przy czym rownie dobrze moga za rok czy pare dolaczyc wii-podobne kontrolery obslugujace wykrywanie ruchu itp. jakby sie tak okazalo ze xbox360 ma swoj odpowiednik wii-mota i przepiekne gry z mozliwosci interakcji ruchowej, nintendo wii spadnie do wartosci 100 dolcow (przynajmniej w moim odczuciu)

  3. Wiecie jak Nintendo produkuje tą konsolę? Bierze dwa Gamecube’y i łączy je taśmą klejącąDobre xDNa oficjalnych stronach PlayStation 3 i Xboxa 360 Hecker znalazł dużo odwołań do gier jako sztuki, a na stronie Wii ani jednego. Poza tym przedstawiciele dwóch pierwszych mówią o grach jako sztuce, natomiast Nintendo powtarza tylko, że gry to zabawa. Na koniec dał Nintendo radę: „nie róbcie konsoli, która ssie”. Popieram sony ms i heckera

  4. Odpowiedzi można spodziewać się jeszcze dzisiaj. Shigeru Miyamoto będzie miał własne wystąpienia na GDC 😉 Ale ojciec mariana nie słynie z kontrowersyjności, więc na ostre słowa bym nie liczył 😀

  5. Racja lezy po srodku. Wii nie bylo nigdy adresowane do progamerow :] do graczy wymagajacych fotorealistycznej grafiki. to konsolka rodzinna, dla dzieciakow. Maxis tez przesadza bo przeciez tyle gier 3D na GaCka wyszlo i dawaly rade obliczac AI. Nie znaczy to wcale ze bym Wii kupil. Ja wole popatrzec na wspaniale krajobrazy TestDriveUnlimited 🙂 I gdybym mial kupowac konsole to pewnie bylalby to PS3 albo Xtrisixti. najchetniej obie :)apropo wiiremote, to malo jest gadzetow do ps,ps2 ktore wychodza tylko dla jednej gry? wedki mikrofony itp, sam pad ps3 ma czujniki wychylenia ( jak wii) wiec o to bym sie nie martwil ;] pozdro

  6. imo to ze majac w domu oba x-y jestem delikatnie mowiac wko. . . . . na krisa za rzeczy ktore wygaduje. . . zalosne,SMISZNE!tak procek moze i slaby ale to nieznaczy ze ZLY!!!Hecker ty fiucie!ile kasy za ta wypowiedz dostales???

  7. A ktoś wie co takiego stworzył Chris Hecker, że mówi tak ładnie o sztuce? Spore się świetnie zapowiada ale ze sztuką to raczej nie będzie miało dużo wspólnego, raczej z fajną zabawą śmiesznymi stworkami w stylu Wii. Można mówić o sztuce kiedy gra ma dobrą książkową fabułę albo oprawę dźwiękową dorównującą znanym na całym świecie kompozyjcom. Obliczanie skomplikowanych algorytmów AI na pewno się do sztuki nie zalicza.

  8. ten pan nie rozumie, że Nintendo wybrało inną taktykę i promuje grywalność, zabawę, a nie wyśrubowaną grafikę i jak najbardziej ma do tego prawo. już na NGC były świetne gry z bardzo dobrą grafiką (RE, Metroid, Paper Mario, Pikmin), a Wii ma dodatkowe 100% mocy i świetny kontroler. pan Hecker nie jest wielkim guru, ani artystą sztuki i wiele mu brakuje do mistrzów odpowiedzialnych za Zeldę czy choćby Paper Mario. niech się weźmie do roboty, a nie oczekuje że programistyczne partactwo i niedoróbki zamaskuje mocą obliczeniową i ekstra grafiką. szkoda by było żeby świat gier przypominał świat aplikacji biurowych i systemów operacyjnych – coraz to nowszych pamięciożernych i potrzebujących super mocy obliczeniowej ale niewiele w pomysłowości i możliwościach odstających od czasów starych systemów i rozwiązań. . .

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here