Jeszcze niedawno wspominaliśmy, że id Software ma kłopoty z nośnikiem, a konkretnie z płytami DVD – Rage w wersji na konsolę Xbox 360 zostanie wydany na dwóch płytach, a twórcy w pewnym momencie przewidywali, że i trzy płytki to nie za mało dla ich dzieła. Oczywiście problem ten nie dotyczy Playstation 3. Dziś mamy jednak dla fanów konsoli Sony niemiłą informację. W magazynie Edge pojawiła się informacja, że Pecetowa i Xboksowa wersja gry Rage korzystająca z nowego silnika Tech 5 działać będzie w 60 klatkach na sekundę. Niestety ta sama gra w wersji na PS3 „wyciągnie” zaledwie 20 do 30 klatek (choć nadal pracują nad zwiększeniem wydajności). Niestety są to oficjalne słowa samego Johna Carmacka, który w wypowiedzi dla „E” stwierdził między innymi: RSX jest wolniejszy od tego co mamy w 360. Procesory główne (CPU) są mniej, więcej sobie równe. Dodał też, że praca na X360 jest po prostu łatwiejsza, a wykorzystanie mocy oferowanej przez Playstation 3 jest dość kłopotliwe.

Carmack to kolejna osoba z „branży”, która twierdzi, że procesory w Xbox 360 i Playstation 3 są sobie równe.

[Głosów:0    Średnia:0/5]

25 KOMENTARZE

  1. O kurdę. Ten news jest jak zapalona pochodnia wisząca nad rozlanym paliwem. Prędzej czy poźniej będzie pożar i fajerwerki 😉

  2. Sony nieco dało ciała z tą skomplikowaną architekturą. ID to nie pierwsza firma z takimi problemami; zdecydowali się na inność. Nie zrobili konsoli bardziej przyjaznej developerom to teraz za to płacą. Teraz już widzę dlaczego Sony tyle kasy pakuje we wewnętrzne studia. Może to i jest sposób, w końcu na PS3 jest wiele świetnie wyglądających i działających gier. Co mają jednak począć tacy świetni „zewnętrzni” developerzy jak ID? Carmack od lat robi świetne i często rewolucyjne gry, przez problemy z programowaniem trochę mu jednak Sony przymknęło „drzwi” na PS3. . .

  3. Masz rację Krisk. Ale tu głównie chodzi o inną poruszoną sprawę. Xenon=Cell oraz Xenos > RSX. Co z tego wynika? Każdy „sprzętowiec” znający się na rzeczy będzie wiedział 😉

  4. 20/30 w porównaniu do 60 to już wielka różnica choć sądziłem ze tak zaawansowana gra na obydwu konsolach będzie na20/30 fps’ów. Aha. . . news jakoś dziwnie łączy sie z moimi ostatnimi komentarzami, w których dociekałem przyczyn dzisiejszej pozycji sony właśnie w architekturze. Jeśli taki programista jak JC ma problem z ps3 to widać jak niedostosowana do potrzeb rynku, jest konsola sony. Oczywiście wyszły już gry po których widać że ps3 faktycznie ma power ale co z tego skoro nalezą do mniejszości, zaś te naprawdę warte uwagi gry jak gt5, hr, czy god3 wyjdą dopiero w przyszłym roku (jeśli się poszczęści). Tak czy inaczej sony nie cofnie już czasu, nie ma co płakać nad rozlanym mlekiem, trzeba ufać ze wyniosą z tego jakąś lekcje na przyszłość, bo ja już nie złapie się na te chwyty przy ps4 typu 80 rdzeniowy cell i to najlepiej bez karty grafiki, będący w stanie uciągnąć crysisa 2 w rozdzielczości ultra HD.

  5. Mimo, iż to Carmack mówi, to troche cieżko i wierzyć w aż taką przepaść. Jakby powiedział 40-50fps, to brzmi sporo bardziej wiarygodnie. Pracuj, pracuj Carmack!Chce chociaż te stałe 30 klateczek :PI nie waż mi się wyłączyć synchnozacji pionowej. . .

  6. bo ja już nie złapie się na te chwyty przy ps4 typu 80 rdzeniowy cell i to najlepiej bez karty grafiki

    Będziesz musiał, bo akceleratory za jakiś czas przejdą do historii. Być może nie w następnej generacji konsol, ale w następnej po niej już prawdopodobnie tak. Przyszłość, jak dziwnie by to nie brzmiało, należy do renderingu software’owego na w pełni programowalnych procesorach. Dla mnie Sony z PS3 wygląda tak, jakby nie mogło się zdecydować, czy zrobić konsolę z przyszłości (czyli potężny procesor ogólnego przeznaczenia i żadnego, ograniczonego zestawem instrukcji, akceleratora grafiki) czy zostać przy „tried and true”. W ostateczności wyszedł im dziwny mutant, na dodatek używający, jeśli dobrze pamiętam, OpenGL ES. Być może Sony uważało, że dodanie karty graficznej ułatwi programistom pisanie, albo zapewni większą kompatybilność z myślą o grach multiplatformowych, ale wyszło niestety inaczej. Trzeba się było zdecydować na jedno rozwiązanie, zamiast tworzyć architekturowego składaka.

  7. Być może Sony uważało, że dodanie karty graficznej ułatwi programistom pisanie, albo zapewni większą kompatybilność z myślą o grach multiplatformowych, ale wyszło niestety inaczej. Trzeba się było zdecydować na jedno rozwiązanie, zamiast tworzyć architekturowego składaka.

    Sony było niezadowolone z jakości grafiki jaką pociągnie sam Cell więc zwróciło się do Nvidii o „pomoc”. Stąd w PS3 obecność 7800GTX tzn. RSX’a. To pewnie dlatego PS3 ma dwie odmiany RAMU. 256MB super szybkiej XDR, które było domyślnie przeznaczone do dyspozycji Cella oraz dodatkowe GDDR3 dla wstawionego później RSX’a.

  8. wygląda na to,że potomkowie samurajów po raz kolejny unieśli się honorem swych przodków i postanowili stworzyć coś ponad wszystko co powstało wcześniej taką”omnikonsole”:) zjadającą dwie kolejne generacje konkurencji. . . . no cóż nie wygląda żeby im się udało(choć jeszcze wiele może się zdarzyć). Dziwi mnie jednak,że taka mega korporacja jak sony dwukrotnie popełnia niemal ten sam błąd bo jak pewnie pamiętacie w przypadku ps2 także były poważne problemy z programowaniem ale wtedy pomogła ‚magia playstation’ i względnie długi brak konkurencji (iXkloc wyszedł znacznie później)zielonej konkurencji,która dop starała sie przetrzeć swój szlak,wyrobić markę itd. Czy i tym razem magia playstation pomoże?

    • Pecetowa i Xboksowa wersja gry Rage korzystająca z nowego silnika Tech 5 działać będzie w 60 klatkach na sekundę

      Tylko na jakim kompie bedzie te 60 klatek? 🙁

      wygląda na to,że potomkowie samurajów po raz kolejny unieśli się honorem swych przodków i postanowili stworzyć coś ponad wszystko co powstało wcześniej taką”omnikonsole”:) zjadającą dwie kolejne generacje konkurencji. . . .

      Wygląda na to, że potomkowie samurajów zapomnieli że są dobrzy wyłącznie w rżnięciu technologii z zachodu i ulepszaniu jej do perfekcji na czym zbudowali swoją potęgę gospodarczą. W innym przypadku gucio im wychodzi. PS – Cell powstał w Austin w Texasie ;D

  9. Jena, ale banał. Przecież oni wpierw zajęli się optymalizacją PC i X360 bo te platformy mają podobną architekturę, programuje je się stosunkowo łatwiej niż PS3, dlatego PS3 zostawili na koniec kolejki do optymalizacji, bo tu mają do czynienia z czymś innym. . .

  10. mamps3 tylko proszę nie dodawaj że PS3 jest tak nowoczesne/skomplikowane/pochodzi z dalekiej przyszłości/jest psiejskie-czarodziejskie że nawet Carmack John wywiesił białą flagę. PS3 jest konstrukcją trochę nieudaną skoro deweloperzy gier się skarżą to tak jest i koniec i zaklinanie rzeczywistości nic tu nie da. Traktor też ma moc ale na drodze Polonez go bierze 😉 a moc sobie pyrka pyr pyr pyr

  11. 30 klatek to w zupełności wystarczająca wartość zapewniająca normalny poziom „płynności”. Oby grafika nie odbiegała od pierwowzoru i będzie dobrze. Nie ma co panikować. Wiadomo, że chłopaki przekombinowali z PS3, ale bez przesady. Pewnie za 3-4 lata będzie kolejny „nextgen” i ból po błędach minie 🙂

  12. zasadniczo każdy developer ma wybór : 1. gra multiplatformowa2. gra na ps3w pierwszym przypadki zawsze najsłabiej wypadnie produkt na ps3, w drugim przypadku rzadko kiedy dowiadujemy się jak by to wyglądało na innych maszynach. ale jeśli już powstają porty to zwykle są słabej jakości. Pamiętajmy tylko ze każdy wydawca patrzy najpierw ile jest potencjalnych klientów na danych platformach i ile może na nich zarobić. Biznes to biznes i nikt nie ma sentymentów. Powyższego Rage na pewno zrobią jak należy, ale wątpię aby pisali go od nowa tylko po to aby pokazać, że PS3 potrafi. . . nikt im za to przecież nie zapłaci 😉

    • zasadniczo każdy developer ma wybór : 1. gra multiplatformowa2. gra na ps3w pierwszym przypadki zawsze najsłabiej wypadnie produkt na ps3

      To w niczym nie tłumaczy tego, że Sony dało ciała z architekturą. Ja rozumiem, że duma rozpiera posiadaczy PS3 że ich maszynka jest tak skomplikowana, że takie głupie debile 😉 pokroju Carmacka nie mogą sobie z nią dać rady jak z innymi maszynami. Co za idiotyczne myślenie.

  13. Sony było niezadowolone z jakości grafiki jaką pociągnie sam Cell więc zwróciło się do Nvidii o „pomoc”. Stąd w PS3 obecność 7800GTX tzn. RSX’a.

    Co ciekawe Ps3 wyszło trochę tylko przed 8800gtx, który to w pojedynkę kosi osiągi całej ps3. Pomyśleć że gdyby sony trochę się postarało to pewnie nie było by problemu by zastąpić 7800gtx na coś pokroju właśnie 8800gtx i dodając np słabszy proc by zrównoważać koszty. Tak jak kiedyś ms to zrobił, dał średniego na ówczesne czasy celeka 733 (tylko na szerszej szynie, niż normalny) ale uzupełnił zestaw o grafikę marzeń, ładując bardziej niż topową grafikę przy okazji xboxa1. Pamiętam ze ps3 spóźniło się rok, rok w dziedzinie grafiki to dużo i nawet nie chce myśleć jak masakryczne wyglądały by dzisiaj gry na ps3 w tandemie z 8800.

    Czy i tym razem magia playstation pomoże?

    w przypadku ps3 dała bardzo dużo, i zapewniam cie że nadal jest obecna. Gdyby nie ona to po ps3 było by już pozamiatane, zważywszy zwłaszcza na cenę :). Ja jestem jedną z tych osób która kupiła ps3, właśnie dzięki marce.

    Pamiętajmy tylko ze każdy wydawca patrzy najpierw ile jest potencjalnych klientów na danych platformach i ile może na nich zarobić.

    Za perspektywy wydawcy za ps3 przemawia brak piractwa, ludzie ci twierdzą ze piractwo przyczynia się do wielomilionowych strat, wiec jak są tacy pewni swej tezy to mimo wszystko gry na ps3 zawsze powinny sprzedawać się w większej ilości.

    Jena, ale banał. Przecież oni wpierw zajęli się optymalizacją PC i X360 bo te platformy mają podobną architekturę, programuje je się stosunkowo łatwiej niż PS3, dlatego PS3 zostawili na koniec kolejki do optymalizacji, bo tu mają do czynienia z czymś innym. . .

    To wiemy ale liczy się rzeczywistość, niestety większość dev. tak robi i nie masz się im czego dziwić. JC to klasa jeśli chodzi o programistów, komu jak komu ale jemu nikt nie powinien zarzucać ze nie umie programować ( zresztą ile czasu i pieniędzy pochłonęła praca nad silnikiem killzona 2. . i ze niby przeciętny dev miał by na to środki i czas ? )

    • a ja sie streszcze. . . -carmack!-co?!-daikatana!po tej spektakularnej klapie carmack jest dla mnie juz tylko pleplajaca glowa.

      Carmack ma tyle wspolnego z Daikatana co ja z Rage. Romero poklocil sie z Carmack’iem, odszedl z ID i zalozyl wlasna firme by wyprodukowac ‚gre zycia’. Jak wyszlo, chyba kazdy wie.

  14. @mx19Być może muszę się doszkolić z historii, albo opacznie zrozumiałem Twoją wypowiedź, ale czy nie pomylił Ci się przypadkiem Romero z Carmackiem? Ten ostatni miał, delitaknie mówiąc, niewiele wspólnego z Daikataną, jeśli mnie wiedza nie myli.

  15. faktycznie, zwracam honor. myslalem, ze romero z carmackiem do spolki wyprodukowali to ‚cudo’. widze, ze niechcacy przypisalem niezle ‚osiagniecie’ carmackowi 😉

Skomentuj Anonim Anuluj odpowiedź

Please enter your comment!
Please enter your name here