Dla niektórych najwyraźniej tak. Użytkownicy serwisu Beyond 3D wzięli na warsztat najnowsze dzieło studio Rockstar – Red Dead Redemption – chcąc sprawdzić, na której konsoli gra wygląda lepiej. I tu niespodzianka. Okazuje się, że zwycięzcą takiego pojedynku jest Xbox 360. Na konsoli Microsoftu obraz powinien być ostrzejszy, bardziej wyraźny. 360Tka wyświetla go w rozdzielczości 720 z podwójnym antyaliasingiem. Tymczasem na Playstation 3 rozdzielczość zmniejszono do mniej więcej 644p. Tym samym gra ma wyglądać identycznie jak Grand Theft Auto IV na japońskim superkomputerze.

Przypominamy jednak, że informacje te zebrali ludzie mający kompletnego „bzika” na punkcie grafiki, czy generalnie nowoczesnych technologii. Studio Rockstar nie zabrało jeszcze głosu w tej sprawie.

[Głosów:0    Średnia:0/5]

5 KOMENTARZE

  1. Ja i tak kupuje na PS3. Nowsza dla mnie konsolka tak więc muszę ją w pełni wykorzystać 🙂 Nie przeszkadza mi fakt, że grafika może być troszkę mniej atrakcyjna.

  2. Żeby po tylu latach obecności na rynku PS3/X360 nie umieć zrobić jakościowo dwóch takich samych wersji . . . Pewnie przez to wersja na PS3 posiada „dodatkową zawartość” na pocieszenie 🙂

    • Żeby po tylu latach obecności na rynku PS3/X360 nie umieć zrobić jakościowo dwóch takich samych wersji . . .

      Problemem są ograniczenia techniczne, x360 i ps3 mają teoretycznie bardzo zbliżoną ilość pamięci różnią się natomiast stanowczo jej wykorzystaniem. Na x360 możemy dowolnie przydzielić każdy megabajt pamięci na obliczenia lub dane graficzne, w ps3 mamy sztywny podział. Przez co na ps3 może się zdarzyć że mamy jeszcze sporo wolnej pamięci ale nie możemy jej wykorzystać na lepsze teksturki. Jeśli tworcy zależy to może co najwyżej dorobić jakieś featursy nie związane z grafiką. Na x360 w tej samej sytuacji możemy wykorzystać całą wolną pamięć na taksturki. Zauważcie że jakby gry były bardziej zrównoważone obliczeniowo-graficznie to wszelkie różnice między konsolami by znikły, kto wie może cell pokazałby wtedy rogi. Niestety praktycznie wszystkie gry koncentrują się na grafice.

Skomentuj Krzysiek Pielesiek Anuluj odpowiedź

Please enter your comment!
Please enter your name here