Red Steel to nie tylko machanie mieczem, ale broń palna i wybuchowa. Doskonale.

Dzięki kontrolerowi Ubisoft chce wciągnąć cię jeszcze mocniej do środka świata gry. Wykonując konkretne ruchy ręką możesz przewracać stoły zza których potem będziesz prowadzić ostrzał. Tak samo mają zachowywać się przeciwnicy, którzy zamiast stać jak kukły, czekając na celny strzał w środek czoła, będą kombinować z czego zrobić osłonę.

Zmróż oczy, Teresko

W tym momencie przyda się opcja Focus. Po napełnieniu odpowiedniego wskaźnika można zatrzymać czas i wybrać cele na ciałach przeciwników. Po odpauzowaniu twój bohater wykona serię precyzyjnych strzałów. I znowu, możesz albo grać jak Lucky Luke, wystrzeliwując spluwy z rąk bandziorów, albo stać się bezkompromisowym łowcą głów, zasadzając head-shota za head-shotem.

Pojedynki na podzielonym ekranie będą miały miejsce również poza telewizorem

Przy tak niesamowitej wolności i nowych mechanizmach rozgrywki nieźle musi wyglądać gra wieloosobowa. Ubisoft pozostaje w tej sprawie enigmatyczne, mówiąc tylko, że jakaś forma wspólnego grania na podzielonym ekranie na pewno w Red Steelu się znajdzie. Oliwy do ognia dolewa Nicolas Eypert, dyrektor kreatywny projektu: „Możemy tylko powiedzieć, że pojedynki na podzielonym ekranie będą miały miejsce również poza telewizorem”.

Wczesny screen z gry. Ciągle czekamy na taką grafikę, choć chyba nie ma co na to liczyć.

Przed Red Steel jeszcze długa droga. Ci którzy położyli swoje łapki na wersjach demo gry jednogłośnie narzekają na nieprecyzyjne sterowanie. Albo zbyt czułe, albo za bardzo opóźnione i flegmatyczne. Poza tym ciosy kataną są przeprogramowane. Konsola nie odzwierciedli dokładnie twoich gestów na ekranie, ale zależnie od sposobu cięcia w realu dopasuje do niego któreś z zaprogramowanych uderzeń. Ubisoft stara się jak może zaradzić tym niedoróbkom. Przez tych kilka miesięcy do premiery powinno im się udać ulepszyć sterowanie i dorzucić możliwość ustawienia czułości sterowania do potrzeb gracza.

Inną kwestią jest grafika, która bynajmniej nie poraża przepychem. Znalazło się w Red Steelu kilka fajnych efektów, jak przenikanie pergaminowych ścian, czy mocno niszczące się otoczenie, ale do poziomu Xboxa 360 jeszcze daleko. Inna sprawa, czy od konsoli oczekujesz super grafiki, czy raczej nowatorskich rozwiązań. Czy jednego i drugiego.

Przyczajony nóż, wielka spluwa

Red Steel zapowiada się nieźle. Wywijanie wirtualnym kozikiem w połączeniu z ostrą akcją i dymiącymi spluwami może okazać się mieszanką wybuchową. Jedyny problem, jaki przychodzi mi na myśl, to czy francuska produkcja zostanie dostrzeżona w gronie innych gier startowych Wii. W końcu o kieszeń klienta będzie musiała konkurować z takimi potęgami jak The Legend of Zelda, czy Metroid Prime. Przekonamy się o tym już w czwartym kwartale tego roku, kiedy na sklepowych półkach znajdziemy obok siebie wszystkie te tytuły.

[Głosów:0    Średnia:0/5]

10 KOMENTARZE

  1. Hm. . . Gra bardzo mi się spodobała. Podczas E3. Jednak gdy ostatnie oh’y i ah’y opadły, zabrałem się za powtórne oglądanie trailerów, szukanie nowinek. . . I powiem wam, że jest coraz gorzej :/. Grafika naprawdę nie zachwyca – powiem więcej, jest kiepska ! I to wcale nie jest wina konsoli ! Plotki przecież mówią, że Red Steel był robiony na. . . Dev Kit’cie GameCube’a ! Ubi ma dopiero dodawać wodotryski graficzne które potrafi uciągnąć Wii. Jednak nie liczył bym na ogromną zmiane. . . Za mało czasu. Jedyną grą które *podobno* chodziła na Wii był Mario Galaxy. Wystarczy obejrzeć trailer z tej produkcji, by przekonać się, że grafika na Wii – mimo niemożności obsługiwania HD, wygląda ślicznie. . . Ubi ma nie tylko poprawić walkę na miecze, ma wprowadzić system *free hand*, czyli granie tak jak nam się podoba :). Gdy obejrzałem pierwszy *prawdziwy* trailer z Red Steel, i końcową walkę na miecze. . . Ah, to było wspaniałe. . . Wtedy naprawdę byłem fanatykiem tej gry. Potem na youtube. com znalazłem *inny* trailer przedstawiający prawdziwą walkę, i co? I wyglądało to tragicznie. Podczas walki, postacie *szczepiają się* i toczą pojedynek. nie możemy ruszać się, możemy tylko atakować i blokować. Dlaczego ? Przecież można by sterować nunchakiem a by *uderzyć* kataną wcisnąć jakiś przycisk na wiilocie i dopiero wtedy wprowadzać cios. . . I bardziej efektywne, i bardziej efektowne :). Mam nadzieję, że jeszcze jakaś produkcja na Wii pokaże nam prawdziwe walki na miecze, jednak nie będzie to Red Steel. Poczekamy, zobaczymy 🙂

  2. Ubisoft w ostatnim wywiadzie potwierdziło że free hand mode przy walkach kataną jest już implementowany. teraz walcza z opóźnieniami, które wynikaja pomiędzy ruchem w realu, a jego odwzorowaniem w świecie gry.

  3. Wiem, że nie oto chodzi – ale dla mnie to bardzo ważny *feature*. Możecie mówic, że jestem dzieckiem neostrady, że nie wiem co to grywalność. . . Ja jednak wiem swoje =P.

  4. Jesteś dzieckiem neostrady i nie wiesz co to grywalność krisk ! 🙂 Gdyby Nintendo nie wprowadziło takiego pada to już dziś grałbym na X360 nie myśląc nawet o kupnie Wii . . . oczywiscie ciagle czekając aż ceny PS3 spadną i będę mógł pograć w MGS4 🙂

  5. Spokojnie! To przecież jedna z pierwszych gier na Wii. Z każdą następną programiści będą lepiej poznawali sprzęt, i będą w stanie lepiej wykorzystywać dobrodziejstwa, jakie ze sobą niesie :). Co do grafiki – chyba nikt nie czeka na ta konsole ze względu na grafikę, jaka ma generować? Wiadomo, ze Wii odstaje znacznie od X360 i PS3, ale to właśnie innowacyjny system sterowania i (mam nadzieje) miodność, jaka za jego sprawa będzie się wręcz wylewała z tej konsoli przyczyni się do jej sukcesu. Ja osobiście jestem juz troszkę znudzony powielaniem tych samych schematów, dlatego najprawdopodobniej zainwestuje właśnie w Wii. Pozdrawiam.

  6. deathbringer >> Wii jest podobno bardzo podobne do GameCube’a więc zbyt długo nie będa poznawać tajników platformy 😉 też kupie Wii, ale boje się troche tego sterowania . . . mimo że naprawde podoba mi sie takie rozwiazanie to moze ono nie wypalić i trzeba będzie grać na padach

  7. #8 Taikun –> Dlatego ja poczekam kilka miesięcy. . . Może nawet do IIQ 2007 roku. Wtedy baza tytułów będzie większa – będzie naprawdę w czym przebierać, a i okaże się czy sterowanie wiilotem i nunchukiem jest naprawdę przyjemne – bo może być to niewypał. . . Ubisoft, i inne firmy już dziś zachwalają wii i jego kontroler, jednak ja mam pewne wątpliwości. Bo to jednak. . . Dziwna konsola :). A w przyszłym roku będę 100% pewny która kosnola wygrywa tą walkę. . . PLAYSTATION 3, Xbox 360 czy może Wii? To już nie będą spekulacje. To będą fakty. ^_^

  8. Btw jest taki mały błąd w tekscie 😉 tzn nie wiem czy błąd czy informacje na temat fabuły zmieniły się od czasu publikacji ale poczatkowo akcja ma sie rozgrywać w LA i właśnie tam główny bohater chce sie oswiadczyc, i wtedy porywaja nasza dziewczyne . . . jak sie potem okazuje do Japonii do której musimy sie udać . . . 🙂

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here