Obecny sposób reklamowania produktów nie sprawdza się, bo marki obecne w wirtualnym świecie nie zwracają uwagi graczy, którzy traktują je jak nic nieznaczącą scenografię. Bunnyfoot sprawdził skuteczność na 120 graczach powyżej osiemnastego roku życia. Podstawą do badań były między innymi Gran Turismo 3, NBA Live i Project Gotham Racing 3.

Firma Bunnyfoot współpracuje między innymi z Microsoftem, czy NHS. Metoda badań polegała na zamontowaniu urządzenia śledzącego wzrok graczy i połączeniu tego z pomiarami zaangażowania. Najniższe wyniki zanotowano w Project Gotham Racing 3, podczas którego gracze w ogóle nie patrzyli na reklamowane marki.

[Głosów:0    Średnia:0/5]
PODZIEL SIĘ
Poprzedni artykułSSX Blur hula na stoku
Następny artykułInformacje o Resident Evil 5

15 KOMENTARZE

  1. Bo głupio są robione. Jaktu patrzeć na barierki, jak trzeba patrzeć np. na piłkę. Co innego gdbyby np. postacie używały telefonów komórkowych czy palmtopów danej firmy. Biegający po mieście (GTA) ktoś w ubraniach adidasa (z dużym emblematem na plecach) również przyciągnął by uwagę.

  2. Lepiej zeby takie wyniki badan nie byly zbyt glosne i zeby reklamujace sie marki o tym nie wiedzialy. Reklamy to kasa dla autorow gier, a to oznacza lepsze gry, wiecej i szybciej!

  3. IMO reklamy w takich grach maja tylko sluzyc zblizeniu sie do rzeczywistosci nie wiem zatem czego oni oczekuja, ze gracze zaczna kupowac produkty danej firmy bo panna Lara C. uzywa tamponow firmy Tamponiada. . . Mnie to ja kzwykle nie rusza. BTW ostatnio Valve podpisalo umowe o reklamy w Counter-Strike’u. Reklamodawca pewnie mysli ze zamiast tekstury sciany bedzie widnial jego banner. . . Mam nadzieje, że pan Doug Lombardi tak nie zrobi i stanie po stronie graczy i zachowaniu grywalnosci produktu.

  4. Pewnie nie mam racji, jako laik, ale co ma wodzenie wzrokiem za reklama do skutecznosci tejze?? Przeciez reklama ma dzialac glownie na nieswiadomosc, a ta nie potrzebuje koncentracji na obrazie.

  5. Najlepsze reklamy są w Pes’ie 06 jak jest replay to widać jak jakąś krowe, że to wszystko jest „nagrywane” przez firmę Canon

  6. jak ogladam mecze nba w tv to tez sie patrze na pilke a nie na bandy. . . heh gdyby robiono w grach wstawki z logo reklamodawcow podczas gry to raczej bylaby to skuteczna forma reklamy

  7. Niech zastosują w grach tzw. „Reklamę podprogową”. To ponoć dziala. W rosji takimi reklamami były nafaszerowane wszystkie filmy podczas wyborów 😀 i widać co tam sie dzieje 🙂

  8. U nas też chyba nfaszerowali wszystko głupimi żółtymi kaczkami i widać co się teraz dzieje. Teraz jeszcze większy wstyd przyznać że się jest polakiem

  9. Czy mozna wiedziec dokladnie jak przeprowadzili te badania, jakie byly warunki testowe, ile czsu grali gracze, jakie dokladnie byly rekalmy, jaki byl poziom gry i poziom graczy etc?? Bo tak to takie kijem po wodzie pisane. . . .

Skomentuj M M Anuluj odpowiedź

Please enter your comment!
Please enter your name here