O tym fakcie informuje serwis GamesIndustry Biz, którego przedstawiciele rozmawiali z Martinem Tremblay’em szefem Sierra Worldwide Studios. W wywiadzie zapewnił on, że Sierra nie pójdzie tą samą ścieżką, co inni wydawcy. Zamiast tego firma będzie ryzykowała i wydawała nowe własności intelektualne takie jak Prototype i F.E.A.R. Ten ostatni tytuł może odrobinę zastanawiać. Sama gra na pewno nowa nie jest, chyba że po przejęciu praw do posługiwania sie tą marką Sierra uznała ją za nowe IP. Tremblay zapowiedział również, ze jego firma skupi się na czterech częściach rynku – gatunkach gier. Będą to gry FPS, tytuły przeznaczone dla dzieci, strategie czasu rzeczywistego i pozycje typu open world (jak Prototype).

Sam rozmówca redaktorów serwisu GamesIndustry opisuje sprawę tak: „Oprócz czterech wymienionych ‘filarów gatunkowych’ będziemy tworzyli nowe własności intelektualne. Mogę powiedzieć, że czujemy się bardzo pewnie po wyborze tego kierunku szczególnie kiedy porównujemy się do innych wydawców. Będziemy wśród największych graczy jeśli chodzi o nowe franszyzy. Kiedy porównamy się do innych wydawców, my jesteśmy tymi nowymi w świecie konsol. Zaskoczymy jednak wielu ludzi ponieważ nasze poświęcenie, oddanie jakości gier jest dla nas sprawą kluczową. Wykonujemy prawdziwy krok naprzód w kwestii umiejętnego wyważania proporcji między tytułami na licencjach, nowymi własnościami intelektualnymi i bardzo mocnymi sequelami”.

Wśród tytułów, które firma wydała ostatnimi czasy znajdziemy między innymi World in Conflict. W bliższej bądź dalszej przyszłości Sierra wyda Wet, Timeshift, Prototype, The Chronicles of Riddicks: Assault on Dark Athena, Geometry Wars: Galaxies na Wii i F.E.A.R. Perseus Mandate. Czy myślicie, że obietnice Tremblay’a staną się czymś więcej niż tylko słowami? Sierra powalczy z największymi graczami na rynku?

[Głosów:0    Średnia:0/5]

2 KOMENTARZE

  1. Powalczy. Do dziś elektryzuje mnie widok słowa Sierra, gdy przypominam sobie o ich starych produkcjach. Nie jestem doświadczony w relacjach wydawniczych, ale myślę że firma ma potencjał i wie jak dojść do klienta. Doszła do mnie. Przez samą nazwę. A jako ciekawostkę dodam, że Sierra w październiku 2006 roku dzierżyła pałeczkę wydawcy, którego gra (‚Scarface: the World is Yours’) została najlepiej sprzedającym się tytułem miesiąca (źródło wikipedia. org). Może to było dawno temu, ale fakt faktem że dzięki niesamowitym grom, które mieliśmy przyjemność poznawać dzięki firmie Sierra oraz dzięki poważnemu podejściu do sprawy, wydawane przez nią produkty będą miały dobrą promocję i spore wzięcie.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here