O „niewielkiej” mocy najnowszej japońskiej konsoli napisał serwis Gameplayer. Jego redaktorzy rozmawiali z Dany’m Lepage, który pełni funkcję technical director w zespole pracującym nad Splinter Cell Conviction. Potwierdził on, że gra pozostanie tytułem na wyłączność dla komputerów osobistych oraz Xboxa 360. Dlaczego?

Ano dlatego, że Nintendo Wii po prostu nie jest w stanie poradzić sobie z grafiką, którą zademonstruje ten tytuł. Playstation 3 natomiast nie potrafi sobie poradzić ze skomplikowaną sztuczną inteligencją, która została wprowadzona do Conviction. Zdaniem Lepage’a, najnowsza odsłona przygód Sama Fisher nigdy nie ukaże się na tych dwóch konsolach.

Nie będziemy tego szerzej komentować. Przypomnimy tylko, że podobne rzeczy słyszeliśmy już w przypadku Splinter Cell Double Agent.

[Głosów:0    Średnia:0/5]

9 KOMENTARZE

  1. Sam nie wiem co o tym myśleć. Nie jestem fanem PS3, ale uważam że panowie z Ubisoftu przesadzają z takimi komentarzami. PS3 będzie za słabe na sztuczną inteligencję ale już 2 letni PC już nie? Albo mają słabych programistów którzy nie potrafią zrobić dobrego portu na PS3, albo M$ zadbał o to aby ta gra nie pojawiła się na PS3 (w to ostatnie raczej wątpię). Napisali by inną bajeczkę typu: Nie opłaca się nam robić gry na PS3 bo jest za mała liczbą użytkowników, albo koszty tworzenia gry na PS3 są zbyt duże i może się nam to nie wrócić, ale gadka „za słabe na AI” mnie wręcz wkurza!

  2. A ja nie watpie w scenariusz, ze MS sypnelo kapusta coby nowy Splinter byl exclusivem. To mi sie wydaje najbardziej prawdopodobne, bo mimo, ze tez nie jestem fanem Sony (glownie za ich zalosny PR), to nie wydaje mi sie, ze ich maszyna jest za slaba. Moze klopotliwa w developingu ale nie za slaba. Na pewno nie lenistwo, wiec mysle, ze o hajs tu chodzi. A MS jest praktycznie z hajsu zrobiony.

  3. Bardzo możliwe, że tak napisali nowy engine, a konkretnie część odpowiedzialną za AI, że PS3 sobie z tym poradzić nie może. Różnica między PC/X360 a PS3 jest w zastosowanym procesorze. Inaczej działają zespoły złożone z 3 managerów, a inaczej z 1 managera i 6 asystentów. W pierwszym przypadku każdy z nich może robić co chce, w drugim, asystent musi wspomagać tego jednego, głównego. Może więc engine ubi nie radzi sobie z taką sytuacją?

  4. Możliwie, że im się nie opłaca pisać gry od podstawna PS3. Wiadomo jak konwersje wychodzą z X0 na PS3. Choćby SC DA. Gdyby najnowsza część miała tak wyglądać czy ktoś by to kupił?

  5. ja zauważyłem jedno sony teraz sylabo sobie radzi wadliwe gry. gta 4 nie będzie w pełni na ps3 tylko na xbox 360 duża cena konsoli. i wiele innych problemów a to chyba wina zmiany zarządu sony ale to tylko spekulacje

  6. Pisząc grę na X360 piszesz ją niejako na PC i X360 (pomijam wymagania i licencje, zgodę MS i inne takie nietechniczne sprawy). Pisząć na PS3 piszesz na PS3 i konieć. Jeśli teraz miałbyś wybierać między zarobkiem na grze na 10mln konsol + ileśtam mln PCtów, a 3 MLN PS3, to chyba wbór jest oczywisty. Jeśli konwersja na PS3 zostanie pokryta przynajmniej w części z tych dodatkowych egzemplarzy, lub sony coś dorzuci, to mamy multiplatformową grę, a tak, to będą się pojawiały newsy, że Cell trudny, że mało pamięci, że streaming wolny, że cena wysoka, itp itp.

  7. Nie no jakis chyba zart panow z Ubisoft – ja rozumiem ze „jakims cudem” konsola PS3 nie da rady ‚dzwignac’ grafiki ale zeby twierdzic ze brakuje jej mocy na ‚pare’ logicznych procedor . . . Jesli ktos pisze programy to wie ze najwiecej ‚mocy’ zabiera solidny silnik graficzny ( moze nie trudnosci 😉 ale jest to najbardziej kosztowny proces ) a AI gry jest trudne do stworzenia – wymyslenie samego sposobu ‚myslenia’ graczy sterowanych przez komputer jest wyzwaniem ! Ale twierdzenie ze to zbiera najwiecej mocy to jakis zart. Ciekaw jestem kiedy dopalacze grafiki 3d zostana zastapione przez procesory jednoski glownej a my bedziemy kupowac karty do akceleracji AI ;))))(posiadam xboxa – aby nie bylo ze chwale PS dla zasady 😉

  8. wiecie jak bym dostał kasę lub widział na rynku możliwość zarobku to zrobił bym program który ruszy na c2d a nie na jakim kolwiek innym procesorze Powiedział bym ze na innych nie chodzi złożona fizyka czy cos takiego (byle co jak w tym przypadku) i każdy by był zmuszony do inwestycji w C2d wg. mnie to działanie M$ władców X360 i Visty.

Skomentuj Paweł Czoppa Anuluj odpowiedź

Please enter your comment!
Please enter your name here