Mity dotyczące smoków mają długą tradycję. W zasadzie w większości kultur w jakimś okresie czasu wierzono w ich istnienie, były częstymi bohaterami fantastycznych opowieści. W grach video pojawiają się na ogół gościnnie. Teraz ich urok na nowo odkrywa Factor 5 w produkcji Lair.

Halo uchodzi za epicką serię na konsoli Microsoftu. Master Chief już po raz drugi w swej historii szturmuje komputery PC. Czy ten atak może okazać się skuteczny? Historia wzbrania nas od huraoptymizmu.

Za sprawą słabiutkiej konwersji oraz chybionych innowacji Halo:CE na PC zapisało się jedynie jako gra dobra i zaginęło w szerokiej bibliotece gier na PC. Nie przeszkodziło to jednak Bungie w sprzedaniu milionów kopii gry. Zachęcone sukcesem marketingowym, jakie odniosła wersja na PC, Bungie ponownie postanowiło skonwertować swój wielki hit, wręcz ikonę Xbox'a, na komputery domowe.

Spis treści

HD Halo

Stare efekty po lekkim liftingu

Xbox w odróżnieniu od Xboxa 360 nie wykorzystywał wspaniałych możliwości, jakie oferują telewizory korzystające z technologii High Definition. Wersja na PC, co naturalne, obsługiwać będzie wysokie rozdzielczości nawet do 1920×1200 pikseli. Co to oznacza? Drastyczny skok graficzny in plus. Lokacje będą piękniejsze, a także, co ważniejsze, poprawie ulegnie widoczność, na którą tak bardzo narzekali gracze bawiący się Halo 2 na Xboxach. Rzecz ważna szczególnie dla miłośników potyczek sieciowych. Z całą pewnością usunięte zostaną stare bugi graficzne z wersji konsolowej. Jednak wcale bym się nie zdziwił, gdyby na ich miejscu pojawiły się nowe.

Niezmiernie krytykowana, w moim przekonaniu zresztą słusznie, kampania pozostanie nienaruszona. Dostaniemy więc nie do końca ciekawą fabułę, te same niezbyt ciekawe plansze, jak i towarzyszącą wszystkiemu monotonię. Gameplay też nie zostanie zmieniony. Nowością będzie możliwość grania w Halo 2 Vista na padzie od Xboxa 360. Rozwiązanie to szalenie ucieszy starych wyjadaczy konsolowych, pragnących zagrać w swą ulubioną grę na PC. Zapewne reszta graczy, zatwardziałych Pecetowców, zrezygnuje z tej możliwości tradycyjnie już uznając granie na padzie za herezję.

Multi dla każdego?

Głównym atutem Halo 2 był i pozostanie jednak multiplayer. Na serwery Xbox Live! logują się masy graczy konsolowych, grających w Halo 2 na leciwym Xboxie. Teraz, za sprawą Live Anywhere Service, prawdopodobnie dołączą do nich kolejne masy graczy. Są to jednak dywagacje; Bungie skąpo dzieli się informacjami dotyczącymi struktury sieciowej Halo 2 Vista.

Osobiście nie jestem wielkim entuzjastą takiego pomysłu. Powodów jest kilka. Inwazja graczy Pecetowych zapewne nie wpłynęłaby korzystnie na póki co funkcjonujące bez większych zarzutów serwery XboxLive!. Pomijając nawet obciążenia łącz, gracze bawiący się na komputerach zyskaliby nieprawdopodobną przewagę nad swoimi konsolowymi kolegami. Chodzi tu oczywiście o sterowanie. Grać na padzie da się, owszem, ale w zamkniętym gronie, gdy wszyscy używają tego samego sprzętu.

Stara nowość

Czy odświeżona graficznie dwuletnia konsolowa produkcja ma szanse zawojować rynek pecetowych strzelanin internetowych kosztem takich gier, jak Counter Strike Source czy Battlefield 2? Cóż, to pytanie zdaje się być pytaniem retorycznym.

Głównym atutem Halo 2 był i pozostanie jednak multiplayerScenerie dziś nie szokują

Gracze bawiący się na PC będą mogli nagrywać filmiki ze swych pojedynków toczonych w sieci oraz robić screeny bez większych problemów, jak i skomplikowanych narzędzi – rzecz, która wcale tak oczywistą nie była w przypadku zabawy na konsoli. Bungie zapewnia też fanów, iż Halo 2 Vista będzie, podobnie jak wersja Xboxowa, hojnie obdarowywane dodatkami do potencjalnego ściągnięcia.

Miła alternatywa

Reasumując, rynek PC doczeka się konwersji sequelu wielkiego Xboxowego hitu, zarazem zaś kontynuacji, która zawiodła oczekiwania fanów. Czy uda się spełnić pierwotne oczekiwania fanów Halo 2, przenosząc przeszło dwuletnią pozycje na komputery? Zapewne nie. Jeśli jednak developer zadba o jakość konwersji, powstrzyma się od wprowadzania zbyt śmiałych innowacj, a miłośnicy zabawy na komputerze dostaną solidnie wykonaną strzelankę… Kto wie? PC-towe Halo 2 może stać się ciekawą odskocznią w trakcie odpoczynku od Counter Strike'a.

[Głosów:0    Średnia:0/5]
PODZIEL SIĘ
Poprzedni artykułO dwóch takich co grają w Quake’a
Następny artykułHalo 2 na PC

6 KOMENTARZE

  1. Na poczatku wrzesnia znajomy pozyczyl mi Halo:CE i gralo mi sie swietnie, nie moglem sie oderwac. Choc bylo pare nudnych momentow (levele najwyrazniej robione za pomoca ctrl+c, ctrl+v) to i tak nie zaznalem spokoju dopoki gry nie ukonczylem ;)Mam nadzieje, ze w dwojke bedzie sie gralo rownie dobrze albo i lepiej 😉

  2. Ja w wersje demonstracyjną przegrałem około 30(!) godzin, oczywiście w multiplayerze. Niestety, nie zakupiłem pewniej wersji :(. Halo 2 kupię na 100% – jeżeli chociaż troszeczkę będzie miodna. . . Tak jak jej poprzedniczka 🙂

  3. A ja mam do panow pytanie – co wy widzicie w tym Halo ?Jakos nie zalapalem sie na ta cala faze. . . Gra jak wspomina sweeper wyglada jakby autorzy przy 20% ukonczeniu prac postanowili olac cala reszte i dzialac na zasadzie kopiuj/wklejNuda, nuda i jeszcze raz nuda panie – a co do multi (w ktorego gram dosc rzadko) to chyba inne tytuly nadaja sie o wiele lepiej – czyz nie ?

  4. mnie halo też nie grzeje – grałem w jedynkę na X-ie, potem na PC’cie i w żadnym przypadku nie udało mi się spędzić przy niej więcej niż 5 godzin. . . .

  5. No konwersja na PC. Może byc, dzięki temu gra trafi do szerszej grupy odbierców. Ja tam grałem na x i nie zamierzam zagrac na PC, jeszcze raz w to samo. Ale gra jest rulez.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here