Microsoft już niebawem udostępni w sieci trzecią już aktualizację Dashboardu w Xboxie 360. Dla niewtajemniczonych, Dashboard to coś na wzór systemu operacyjnego konsoli Microsoftu. Już 7 maja podłączeni do sieci posiadacze Xboxa 360 będą mogli po raz trzeci zaktualizować oprogramowanie konsoli. Jakie tym razem czekają nas zmiany?

Przede wszystkim, Microsoft dostrzegł jak ważną rzeczą dla graczy korzystających z Xbox Live! jest komunikacja z innymi posiadaczami Xboxa 360 – nie tylko ta tekstowa, ale również pisemna. Jak podaje Microsoft, codziennie gracze wysyłają do siebie ponad 2 miliony wiadomości. Dlatego, dzięki wiosennej aktualizacji, zakres możliwości komunikowania się innymi graczami zostanie poszerzony o funkcję wysyłania wiadomości za pomocą Windows Live Messenger. Update oprogramowania sprawi, że komunikator stanie się częścią Dashboardu – gracze uzyskają możliwość wysyłania wiadomości nie tylko do posiadaczy innych konsol, lecz również na komputery osobiste, czy telefony komórkowe wyposażone w Windows Live Messenger. Maksymalnie rozmawiać będziemy mogli z sześcioma użytkownikami. Brzmi świetnie, tylko jak gracze mają pisać wiadomości jeśli nie posiadają podłączonej do portu USB konsoli klawiatury? Microsoft też o tym pomyślał i na rynek wprowadzona zostanie specjalna, miniaturowa wersja klawiatury, którą podłączymy do pada – a konkretniej do gniazdka, do którego podpinamy headset. Premiera urządzenia ma nastąpić wiosną tego roku – obstawiamy, że niedługo po aktualizacji.

Kolejną zmianą będzie dodanie nowej zakładki na głównej stronie Dashboardu. Teraz, oprócz takich zakładek jak: Xbox Live, Games, Media oraz System, dojdzie kolejna, nazwana właśnie „Marketplace” – umożliwi to szybszy dostęp do wirtualnego rynku Microsoftu. Na tym nie koniec, bo Microsoft zapowiada całkowite przemodelowanie Marketplace – wydawcy gier będą mogli ingerować w jego wygląd, w tle streamowane będą filmiki. Oprócz tego, twórcy otrzymają możliwość wkomponowania zakładki Marketplace do swoich gier i wówczas jej wygląd oraz zawartość zależeć będzie tylko i wyłącznie od ich inwencji.

Usprawniony zostanie również proces pobierania plików z Marketplace. Po wiosennej aktualizacji dojdzie opcja wyłączenia się konsoli, kiedy ta pobierze z sieci wybrany przez gracza kontent. Dodatkowo, w trakcie ściągania plików z sieci, konsola przełączy się na tryb oszczędzania energii. Mała rzecz a cieszy – tego faktycznie brakowało.

Na tym nie koniec, bo innych, mniej znaczących zmian jest jeszcze wiele. Dla przykładu, gdy w napędzie konsoli będzie znajdować się gra, w menu Dashboardu wyświetli się informacja jaka płyta włożona jest do czytnika konsoli, a także ile Achievementów zostało w niej odblokowanych. A skoro już przy Avhievementach jesteśmy – teraz, po odblokowaniu któregoś z osiągnięć, gracze otrzymają komunikat zawierający jego nazwę oraz wartość w Punktach Microsoftu. Oprócz tego, dojdzie możliwość odtwarzania filmów w formacie H.264 oraz MPEG-4. Do tej pory konsola obsługiwała tylko jeden format – WMV, więc dla wszystkich miłośników streamowania danych za pomocą Windows Media Connect, będzie to świetna wiadomość.

Jak informowaliśmy na wstępie, wiosenna aktualizacja zostanie udostępniona 7 maja – tego samego dnia, w którym Microsoft wprowadzi na rynek gry z serii Games for Windows Live. Miejmy nadzieję, że tym razem update nie będzie psuł konsol, jak to miało miejsce w przypadku jesiennej aktualizacji.

[Głosów:0    Średnia:0/5]

20 KOMENTARZE

  1. Naprawdę świetny pomysł z klawierką tylko żeby nie żądali za nią zbyt wiele. . . no i marzy mi się obsługa divix-ów. . . może następnym razem;->

  2. Dali by możliwośc podłączenia zwykłej klawy przez USB, a nie świrowali z tym „czymś” zwłaszcza że cena będzie zapewne wygórowana.

  3. No właśnie jak mogę się domyślać, a mogę 😛 taka klawiatura będzie kosztować coś około 80$. Microsoft zaczyna naprawdę myśleć o graczach. Już ma wg. mnie dwa sukcesy. Platforma programistyczna . NET i właśnie Xbox 360! Oby tak dalej!

  4. Sam pomysl dodania klawiatury do pada jest genialny i bardzo mi sie podoba. Inaa sprawa, ze nie bardzo wiem jak w takim razie bedziemy trzymac pada z podpietym keyboardem? Moze byc to troszke mniej wygodne, niz bylo dotychczas

  5. A jak na takim maleństwie pisać. Sposób z trzymania go w jednej ręce, a druga pisania raczej słaby, a na kolanie będzie sie chwiać :P.

  6. wg mnie :h264 i mpeg4 to chyba jedna z leprzych wiadomosci w tym update i niekoniecznie stream bo whm hd z plyty tez czyta przeciez w info o update nie ma nic na temat streamu :)poza tym jest tu napisane wyraznieBeginning the week of May 7, users of Windows Live Messenger on Xbox 360 can text chat using the virtual keyboard accessible on Xbox 360, or by connecting a USB keyboard to the console. i/lub !This summer Microsoft will launch a QWERTY text-input device, a new accessory that will connect directly into the Xbox 360 controller to support text and instant messaging. co rozumiem, ze bedzie mozna podlaczyc normalna klawiature pod usb.

  7. „A jak na takim maleństwie pisać. Sposób z trzymania go w jednej ręce, a druga pisania raczej słaby, a na kolanie będzie sie chwiać :P. „Kciukami.

  8. Klawiaturka to wręcz idealny pomysł. Jako fan Age of Conan zastanawiałem się czy zakupić ją na PC czy X’a. Obawiałem się o problemy w komunikacji w wersji na X360. Teraz pozostaje tylko pytanie czy wersja na PC będzie obsługiwać Live Everywhere – jeżeli tak, to wybór jest prosty.

  9. Kaczor – co do tych kciukow, to jestem w 100% pewien. Popatrz na fotke – przeciez nie ma innej mozliwosci pisania na tak umiejscowionej klawierce 😛

  10. Huhu! Z dnia na dzień konsole są coraz lepsze, i coraz bardziej upodabniają się do piecyków. Jak tak dalej pójdzie to konsole w swym geniuszu staną się komputerami.

  11. Klawiatura nie stanowi od razu komputera. Jest to po prostu podstawowe narzędzie do pisania, bez którego nie da się obejść szczególnie przy internetowych społecznościach.

  12. 🙂 już mi sie gęba cieszy :)) jeszcze tylko nich zwolnią napęd DVD w trakcie grania, żeby tak nie szumiał. -> Maksiu – z pierwszej reki – LivePL odsuniety do minimum września. . . no bo koszty przygotowania ogromne a zyski z Polskiego rynku niemal zerowe. . . Sam pomyśl – czy zainwestował byś grubą forsę w kraju gdzie niemal każdy zastanawia się w pierwszej kolejności jak zhackować konsolę i gdzie wydatki w Marketplace robi 1 z 10 graczy podczas gdy na swiecie nawet 7 z 10

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here