Ta wiadomość pojawiała się na naszych łamach już kilka razy. Do tej pory nic się jednak nie zmieniło – Playstation Network jest darmową usługą sieciową. Podejrzewamy jednak, że w końcu coś się w tej materii zmieni ponieważ o wprowadzeniu opłat za korzystanie z odpowiednika Xbox Live po raz kolejny mówią bossowie japońskiej firmy.

Tym razem o uszczuplaniu naszych oszczędności mówił wiceprezes ds. marketingu w firmie Sony. Pan Peter Dille na łamach serwisu IGN podzielił się taką informacją: „Naszą filozofią było udostępnianie darmowej usługi sieciowej od dnia premiery (konsoli przyp. red.) aż do teraz. Kaz (Hirai przyp. red.) niedawno zdradził jednak, że wprowadzenie opłat jest rzeczą, której się przyglądamy. Mogę to teraz potwierdzić. To rzecz, której się ‘aktywnie' przyglądamy. Jaki byłby najlepszy sposób zrobienia tego, gdybyśmy zdecydowali się wykonać taki krok? W tej chwili nie mamy żadnych oficjalnych komunikatów w tej sprawie, ale na pewno jest to rzecz, o której myślimy”.

Czyli płatne Playstation Network jest tylko kwestią czasu? Oceńcie to sami. My przemilczymy tę wiadomość dodając tylko, że liczyliśmy na to, iż działanie Sony zmusi Microsoft do zniesienia opłat za Xbox Live. Najwyraźniej tak się jednak nie stanie. Dajcie nam zatem znać czy bylibyście skłonni płacić za usługę sieciową Sony.

[Głosów:0    Średnia:0/5]

7 KOMENTARZE

  1. Kiedyś nie mogłem żyć bez chociażby jednej godzinki poświęconej graniu. Na szczęście powoli wyrastam z gier i PS3 używam tylko do oglądania filmów 🙂 A jak chcę popykać w multi to odpalam PC. Sony trochę przesadza. Zarabiają między innymi na grach bo ich konsolka jest puki co nieprzerabialna i za różne pierdołki upiększające menu konsolki. Ciągle im mało kasy 🙁 Jeszcze trochę a wprowadzą opłaty za ładowanie padów w konsoli 😛

  2. Spokojnie tylko spokojnie! Juz tlumacze o co chodzi! 8] Sony nawet jak wprowadzi platna usluge to bedzie to opcja podobna do Gold na Xboxie! Tylko teraz roznica jest taka ze ta opcja Premium (tak sie chyba bedzie nazywala) bedzie posiadala strasznie duzo fajnych rzeczy i jezeli kogos stac napewno sie skusi. Ludzie beda mowic ze czesc z tych opcji powinna byc od dawna juz w darmowej wersji ale narazie jakos nikt nei narzeka na darmowy PSN a ten Premium wyglada zajefajnie!katmay – jak chcesz to umiesc to w oddzielnym Newsie poniewaz jeszcze nie widzialem tej informacji na Valhalli (chyba ze cos mnie ominelo jak bylem na urlopie ;)Tutaj macie Link do oryginalu: http://www.sonyinsider. com/2009/12/21/leaked-i. . . e-details/ Tutaj szybkie strzeszczone tlumaczenie:- Pomoc techniczna przez telefon i online bez kolejki (cos jak inwalidzi i weterani w kasach 8)- Dojscie do specialnych wydarzen Sony nie tylko Gier ale filmow i muzyki (moze jakies filmiki do zgrania specjalne trailery itp)- Jezeli bedziesz mial aktywne oplacane konto, to gwarancja na Pleja bedzie przedluzona o 3 lata (w porownaniu z 1 rokiem gwarantowanym)- Specjalne dojscie do wielu wersji Demo gier ktore nie beda dostepne dla normalnych uzytwkownikow. Te wersje Specjalnych Dem beda dluzsze od tych normalnych)- Wczesniejszy dostep do wszystkich rzeczy pojawiajacych sie na PSN (dema, avatary, tematy, itp)- Dostep do specjalnego dema gry ktorej zakupiles dla twoich przyjaciol. (Kupiles gre i jezeli twoj ziom ma tez Premium konto bedziesz mu mogl wyslac specjalne demo twojej gry nie dostepne normalnie na PSN)- NARESZCIE –> mozliwa rozmowa z innymi uzytkownikami posiadajacymi konto Premium bez roznicy co aktualnie robimy na naszym plejaku (cos jak Team Speak)- Niektore specjalne tytuly gier (Blu-ray oraz PSN) ktore beda pozwalaly nam na granie w nie przez 1h single lub multiplayer (demo to bedzie Full gra i bedzie jedynie ograniczone czasowo)- hazard 😉 czyli dostanie kazdy pewna ilosc Tokenow i bedzie mozna obstawiac z kumplami gry i kto wygra ten zgarnia wszystko i za pewna ilosc zgromadzonych Tokenow bedzie mozna kupowac cos na PSN!- Specjalne Trofea ktore beda umieszczane w grze przez Programistow i bedzie to cos jak konkurencja ze znajomymi o to kto pierwszy je zdobedzie. – Darmowy dostep do kilku wybranych PSOne Classics, PSP Minis, and PS3/PSP Themes co miesiac ktore normalnie kosztuja kilka dolarow- Specjalne znizki w sklepie dla osob posiadajacych to konto (20-50%)- Specjalny darmowy dostep do niektorych rzeczy w grach takich jak: dodatkowe bronie, ubrania, levele, slot na postac itp. (cos jak te rzeczy/kody ktore dolaczaja do Specjalnych kolekcjonerskich wersji gier)- Trophy Alerts: opcja o alarmowaniu uzytkownika jezeli ktos z ich listy znajomych zdobedzie Trofeum, mozna zmieniac opcje i byc powiadomionym w Menu, przez internet na stronie lub przez komorke. – Opcja trzymania savow n specjalnych chronionym serwerze. Opcja ta umozily odpalenia swoich savow na dowolnym plejaku po zalogowaniu sie na swoje konto (normalnie jest nie mozliwe kopiowanie savow)- Specjalny muzyczny serwis- Specjalny serwis z teledyskami- Opcja ktora pozwala na na ustawienie pleja aby pobieral sam updaty firmware, Patchy gier oraz dem bez manualnego wybierania (Plejak sam sie wlaczy sciagnie rzeczy i wylaczy 8)- Program lojalnosci: jezeli bedziesz mial serwis dostatecznie dlugo bedziesz uczesticzyl w ankietach itp. bedziesz dostawal darmowe gierki z PSN, darmowe wypozyczenie filmow itp. – Facebook na plejaku- Specjalny dostep do wybranych programow telewizyjnych- Cos o specjalnym dostepie do specjalnego serwisu video Netflix bez potrzeby wkladania dysku do Pleja za kazdym razem jak sie chce go uruchomic (serwis bedzie platny oddzielnie)Nie mowcie ze nie jest warto. Nawet za same przedluzenie gwarancji o dodatkowe 2 lata jest czyms super i mozna zaoszczedzic wiele pieniedzy jak ci PS3 wysiadzie. Normalnie po roku czasu to nic by sie nie dalo zrobic a tak odsylasz i masz nowa (albo naprawiona). Pozdrawiam

  3. Kilka opcji jest ok, gwarancja przedluzona to troche lipa bo jak ktos wspieral Sony od poczatku to ma konsole juz ponad 3 lata wiec nic w tej materii nie zyskuje. Powinni dac opcje Ja od poczatku mowilem, ze online za darmo to nie jest wcale dobry pomysl. Niestety ale infrastruktura sieciowa na tak wielka skale kosztuje. PSN od samego poczatku dziala u mnie gorzej niz XBL. Niech dadza taka sama predkosc i niezawodnosc, do tego team speak i ja w to wchodze.

    • Kilka opcji jest ok, gwarancja przedluzona to troche lipa bo jak ktos wspieral Sony od poczatku to ma konsole juz ponad 3 lata wiec nic w tej materii nie zyskuje. Powinni dac opcje

      Wlasnie o to chyba chodzi ze masz dodatkowe 2 lata jezeli oplacasz abonament! (od chwili pierwszej platnosci). Jezeli tak bedzie to sie oplaca.

  4. Ani razu nie zaplacilem za Live, nie mam zamiaru placic za PSN. . . wqwia mnie ze place po 200 za gre i jeszcze musze placic osobno za multi. . . na siec zopozostaje piec

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here