Stephen Wildstrom z BuisnessWeek przetestował PlayStation 3 wraz z trzema grami. To wystarczyło, żeby urzec dziennikarza, który wprost stwierdził, że jego zdaniem to właśnie maszyna SONY jest najciekawszą konsolą na rynku. Ją też widzi Wildstorm na pierwszym miejscu podium next-genowej wojny. Na taki werdykt wpłynęły gry, które jego zdaniem są zupełnie niezwykłe. Dziennikarz testował Resistance: Fall of Men, Genji 2 i Tiger Woods 2007. Mniejsze wrażenie zrobiły na nim multimedialne możliwości konsoli, ale nie miało to znaczenia.

Odmiennego zdania jest Walt Mossberg, jeden z najbardziej opiniotwórczych dziennikarzy z Wall Street Journal. Po porównaniu Wii i PlayStation 3 doszedł do wniosku, że to konsola Nintendo jest wartościowszym wyborem. Maszyna SONY nie odbiega według niego od tego, co prezentuje Xbox 360, a różnica cenowa w ich przypadku jest zupełnie nieuzasadniona i działa na niekorzyść PS3. Inaczej ma się sprawa z Wii, które w opinii dziennikarza jest czystą zabawą, dostępną i wciągającą rozrywką dla wszystkich.

Nawet profesjonalni analitycy mają podczas tej generacji spore problemy z określeniem faworyta. Być może ma na to wpływ to, że konsole next-gen są pierwszy raz w historii tak od siebie odmienne. Za zwyczaj wszystkie równolegle wypuszczane systemy oferowały coś w miarę podobnego, różniąc się tylko biblioteką tytułów. Tym razem każda z nich ma inne wady i zalety. PlayStation 3 to multimedialny kombajn z najnowocześniejszym czytnikiem filmów (Blu-ray), Xbox 360 stawia na stworzenie społeczności poprzez Internet (usługa Live), a Wii na interakcję i dostępność (prostota grą wiilotem). Każda z maszyn jest kierowana do innego klienta. Być może stąd problemy analityków. Co wybiorą klienci?

[Głosów:0    Średnia:0/5]

3 KOMENTARZE

Skomentuj Michał Makarewicz Anuluj odpowiedź

Please enter your comment!
Please enter your name here