Dla wszystkich miłośników gier MMO mamy krótkie streszczenie pozostałych istotnych wieści powiązanych z ich ulubionym gatunkiem. Zaczynamy! Podczas ostatniego Game Developers Coference dwóch twórców World of Warcraft, Frank Pearce oraz J. Allen Brack, opowiedziało nieco o statystykach odnośnie gry. I tak dowiedzieliśmy się, że:

– do utrzymania gry potrzeba 20 tysięcy komputerów, które obsługiwane są przez 4600 osób;
– sama gra to 5,5 miliona linii kodu, 2 miliony słów, 1,5 miliona grafik, 70 tys. zaklęć, 40 tys. postaci niezależnych oraz 7650 zadań;
– od startu wykryto w grze 180 tysięcy bugów;
– BlizzCony, choć bilety na nie kosztują po ok. 100 dolarów, nie przynoszą zysków, a wręcz generują straty;
– przed rozpoczęciem produkcji WoWa Blizzard pracował nad projektem Nomad, który został anulowany – grę określono jako „squad-based sci-fi game”.

Podczas gdy Zamieć chwali się wynikami, nieco skruchy okazali przedstawiciele Mythica. Określili oni ostatni rok jako „interesujący dla Warhammera Online”, ale wymienili też trzy rzeczy, które negatywnie wpłynęły na odbiór gry. W ich oczach WAR okazał się zbyt łatwy, nie dawał zbyt wielu powodów do tworzenia społeczności oraz posiadał zbyt ubogi model ekonomii. Wiele z elementów tego MMO można wykonać samemu, zwłaszcza w pierwszych etapach zabawy, przez co nie tworzyło się zbyt wiele grup znajomych. Naszym zdaniem problemem jest wydanie gry w wersji beta i brak czterech z sześciu stolic (plus wielu innych elementów) do dziś dnia…

Stephen Nichols, jeden z producentów w NCsofcie, poinformował, iż darmowa gra Dungeon Runners zostanie zamknięta wraz z pierwszym dniem przyszłego roku. Powód jest prosty: produkcja nie zarabia na siebie tak, jak było to planowane. W ramach rekompensaty osoby, które przeznaczyły pewne fundusze na rozgrywkę w DR otrzymają darmowe kopie City of Heroes oraz Guild Wars: Prophecies.

[Głosów:0    Średnia:0/5]

3 KOMENTARZE

Skomentuj Kuba Wojtkowiak Anuluj odpowiedź

Please enter your comment!
Please enter your name here