Świat legendarnego reżysera George’a Romero został przeniesiony na ekrany monitorów.

Piąta część prawdopodobnie najlepszego symulatora jazdy ukaże się na PlayStation 3 w przyszłym roku. Czy może być jeszcze lepiej?

Seria Gran Turismo to gigant gatunku, rekordzista, cudo – słowem absolutny top. Jeżeli chodzi o gry samochodowe, to najpierw był chaos, a potem Gran Turismo. Gra sama w sobie tak dobra i realistyczna, że jako narzędzia używają jej nie tylko prezenterzy telewizyjnych programów o samochodach, ale również producenci samochodów. Fani kochają Gran Turismo z kilku powodów, ale głównie za potężny wybór pojazdów (ponad 700 w GT4!), realistyczny model jazdy oraz doskonałą grafikę.

Widok pit stopu napawa optymizmem

Ostatnia część serii, Gran Turismo 4, ukazała się na PlayStation 2 w zeszłym roku. Zgodnie z oczekiwaniami, powaliła wszystkich na nogi, a autorzy natychmiast zapowiedzieli, że pracują nad kontynuacją. Pierwsze klipy Visio Gran Turismo widzieliśmy na E3 w maju zeszłego roku. Jako że właśnie zapowiedziano premierę PlayStation 3, Polyphony użyło lekko przerobionej wersji GT4, aby ukazać, czego po nowym sprzęcie można się spodziewać. To już wiemy na pewno – będzie o wiele więcej samochodów na torze (obecnie raptem sześć, w nowej wersji kilkadziesiąt), zaś otoczenie tras zapełnione będzie tłumami kibicujących i spacerujących ludzi.

U progu nowej generacji konsol

Kolejną okazją, żeby popatrzeć na Vision Gran Turismo było zeszłoroczne Tokio Game Show. Tym razem nieco krótszy film uświadomić miał wszystkim, że modele będą jeszcze bardziej złożone, zaś efekty graficzne powalą wszystkich. W czasie krótkiej prezentacji Mitsubishi Lancer Evo i Mazdy RX7 jasne stało się, że modele wozów są co najmniej tak złożone, jak te w Project Gotham Racing 3 na Xboxa 360.

Kolejne ujęcie to już widok z przedniego zderzaka wozu, wyjeżdżającego z ciemnego tunelu, które ukazywało efekt dynamicznego oświetlenia i adaptacji wzroku w działaniu. Najpierw oślepienie, potem chwila na przyzwyczajenie oka i dalsza jazda – Gran Turismo jest coraz bliższe rzeczywistości. Oczywiście podobne zabiegi stosuje konkurencja, a nawet niektóre tytuły budżetowe, jak Ford Street Racng. Tym lepiej dla nas – konkurencja rośnie!

Na kraksy można liczyć

Poza tym, co zobaczyliśmy, mamy jeszcze kilka wypowiedzi Kazunori Yamauchiego, twórcy serii, informującego, że zespół od zawsze chciał wprowadzić uszkodzenia oraz przewracanie samochodów. Niestety, z racji na ograniczone moce obliczeniowe PlayStation 2, perfekcjoniści z Polyphony postanowili się wstrzymać. Dopiero PlayStation 3 jest w stanie zapewnić moc obliczeniową, zdolną do prezentacji wypadków w taki sposób, jaki Yamauchi wyśnił sobie w nocy.

Jak wypadnie dzieło Polyphony w porównaniu do sequela Forzy na Xboxa360?

Ani słowa o tym, czy w Vision Gran Tursimo zobaczymy widok zza kółka, ale wiele na to wskazuje. W końcu kabriolety w Gran Tursimo 4 posiadały dobrze odwzorowane wnętrza, zaś motocyklowa Tourist Trophy, autorstwa tego samego zespołu, umożliwiała jazdę z widokiem „zza zegara”.

Konkurencja nie śpi – Project Gotham Racing 3 i Test Drive Unlimited również posiadają taką opcję, więc to raczej pewnik. Pewność będziemy mieli w 2007 roku.

[Głosów:0    Średnia:0/5]

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here