Wersja demonstracyjna nowej odsłony Need for Speed miała się pojawić za dwa tygodnie, ale jak widać Electronic Arts zdecydował się na szybszą publikację. Pełna wersja Shifta od wczoraj króluje w polskich sklepach. Trudno nie zauważyć standów na których dziarsko wypina pierś „ambasador marki”, czyli Iga Wyrwał. Jeżeli jednak potrzebujecie czegoś więcej i nie jesteście do końca przekonani do gry to ściągnijcie demo ot choćby z tego, tego lub tego adresu. Co oferuje ważące nieco ponad gigabajt demo? Dwa tory: Circuit de Spa-Francorchamps oraz London River oraz pięć samochodów: BMW M3, Lotus Elise, Dodge Viper, Pagani Zonda oraz Nissan GTR.

Napiszcie, czy demo zachęciło Was do kupna pełnej wersji.

Update: Wersja demonstracyjna na konsolach pojawić się ma dopiero w przyszłym miesiącu.

[Głosów:0    Średnia:0/5]

24 KOMENTARZE

    • No wlasnie kiedy pojawi sie na XBox live ? 😛 wie ktos ?

      Prosię bałdzo zaktualizowane choć informacja niezbyt miła raaaczej

  1. To chyba najgorsza gra wyścigowa wszech czasów:- ostro wyjące silniki, aż nienaturalnie, głośniki zdają się trzeszczeć,- brak możliwości pomijania filmików,- przy zmianie ustawień więcej niż 3 opcji grafiki na raz, gra zawiesza się podczas jazdy,- gra przypomniała mi, że muszę zmienić kartę graficzną,- brak uczucia dynamiki (chyba za dużo grałem w burnouta),- kupujesz samochód i ładujesz w niego ulepszenia tylko po to, żeby za chwilę się dowiedzieć, że jednak masz za słabe auto i musisz kupić lepsze tej samej klasy. . . to zdecydowanie największy minus, chciałem przejść chociaż większość gry Nissanem 200SX (S14), ale gra mi tego nie umożliwia, nawet jeśli ulepszę go na maksa,- przy zderzeniach, otarciach i innych małych wypadkach gra zalicza WYRAŹNY spadek FPS do 2 !- ten sam, stary, nudny gameplay, bez fabuły, bez czegokolwiek, czujesz się jak na bezludnej wyspie, chyba, że czasem spogląda się na tłum,- brak Igi Wyrwał ;p- zmiana ustawień na niższe nie powoduje odczuwalnego wzrostu FPS. . . Kolejna gra, która chce wymusić ode mnie granie w rozdzielczości innej niż natywna,- granie na klawiaturze jest niemożliwe (ja kierownicy kupować nie będę), nie kontrolujesz skrętu, bo wciśnięcie strzałki w lewo, lub w prawo powoduje skręt na maksa, przez co jazda autem z napędem na tył po torze w kształcie cyfry 0 jest beznadziejna, bo na luku zamiast łagodnie przelecieć przez zakręt zarzuca tyłem, ślizgasz się i tak oto nie uzyskujesz najlepszego czasu,- wciśnięcie nitro jest niewidoczne, zero płomyka z rury, zero świstu, w ogóle jakby go nie było, ale w rzeczywistości działa. . . – brak możliwości odinstalowania gry, bo należy do brata, a kupił za „ciężko” zarobione pieniądze. . . . . itd.

    • @makowskyMoge sie zgodzić z dwoma zarzutami

      – brak możliwości pomijania filmików,- granie na klawiaturze jest niemożliwe

      brak mozliwości pominięcia niktórych filmików jest rzeczywiście uciążliwy, ale to sie da jakoś przeżyć. Natomiast to, że nie da sie grac na klawiaturze to jest dopiero ból. Szkoda,ze nie postawili na coś pomiędzy arkadowością a symulacją (tak jak to zrobili panowie z Codemasters w GRIDzie). co do reszty. .

      – ostro wyjące silniki, aż nienaturalnie, głośniki zdają się trzeszczeć,

      błagam, co to za zarzut? głośność można regulować przecież.

      – kupujesz samochód i ładujesz w niego ulepszenia tylko po to, żeby za chwilę się dowiedzieć, że jednak masz za słabe auto i musisz kupić lepsze tej samej klasy. . . to zdecydowanie największy minus, chciałem przejść chociaż większość gry Nissanem 200SX (S14), ale gra mi tego nie umożliwia, nawet jeśli ulepszę go na maksa,

      bo tak to już jest, że auta można ulepszyć tylko w ograniczony sposób. wolałbyś zeby byla opcja wymiany silnika na ten z merca czy innego porsche czy co?

      – wciśnięcie nitro jest niewidoczne, zero płomyka z rury, zero świstu, w ogóle jakby go nie było, ale w rzeczywistości działa. . .

      „ojej, a w filmach jest inaczej!”—zarzuty dotyczące wymagań graficznych pominę. mam dosc dobry sprzęt, więc problemy z płynnością grafiki mnie nie dotyczą. generalnie otoczenie i modele samochodów wyglądają dobrze, nie ma na co narzekać. nie wiem jak to jest z kamerą z zewnątrz bo na takiej nie grałem ale widok z kokpitu fajny – naprawde się postarali. a jeśli chodzi o fabułe. . . najwyraźniej jestem jakiś dziwny, bo po ścigałkach nie oczekuje fabuły tylko frajdy z jazdy. aha – duuuży plus za spore możliwości regulacji ustawień samochodu i co najwazniejsze -przynosi to wymierne efekty. naprawde czujesz, ze jezdzisz sportowym autem. gratka dla tych, którzy lubią ustawiać samochód „pod siebie” i jara ich jeżdżenie w kółko po tym samym torze żeby dobrać idealnie parametry auta i urwać troche czasu. System punktowania (punkty precyzji, agresji) – bez rewelacji. Moznaby sie obejsc i bez tego. Ot, takie urozmaicenie. To samo sie tyczy tych medali i pomniejszych medali i gwiazdek. Dla mnie mogliby zrobic tak jak w NFS High Stakes, ale skoro ludzie lubia takie zdobywanie gwiazdek, medali i innych achievementów – trudno, przeżyje. Podsumowując, jesli masz kierownice lub pada i lubisz gry z dość realistycznym modelem jazdy – gra jest dla ciebie. Wszytkich, którzy nastawiają się na coś podobnego co bylo w Hot Pursuit 2, Undergroundach i tych innych, poźniejszych częściach, czeka srogi zawód.

    • To chyba najgorsza gra wyścigowa wszech czasów:- ostro wyjące silniki, aż nienaturalnie, głośniki zdają się trzeszczeć,- brak możliwości pomijania filmików,- przy zmianie ustawień więcej niż 3 opcji grafiki na raz, gra zawiesza się podczas jazdy,- gra przypomniała mi, że muszę zmienić kartę graficzną,- brak uczucia dynamiki (chyba za dużo grałem w burnouta),- kupujesz samochód i ładujesz w niego ulepszenia tylko po to, żeby za chwilę się dowiedzieć, że jednak masz za słabe auto i musisz kupić lepsze tej samej klasy. . . to zdecydowanie największy minus, chciałem przejść chociaż większość gry Nissanem 200SX (S14), ale gra mi tego nie umożliwia, nawet jeśli ulepszę go na maksa,- przy zderzeniach, otarciach i innych małych wypadkach gra zalicza WYRAŹNY spadek FPS do 2 !- ten sam, stary, nudny gameplay, bez fabuły, bez czegokolwiek, czujesz się jak na bezludnej wyspie, chyba, że czasem spogląda się na tłum,- brak Igi Wyrwał ;p- zmiana ustawień na niższe nie powoduje odczuwalnego wzrostu FPS. . . Kolejna gra, która chce wymusić ode mnie granie w rozdzielczości innej niż natywna,- granie na klawiaturze jest niemożliwe (ja kierownicy kupować nie będę), nie kontrolujesz skrętu, bo wciśnięcie strzałki w lewo, lub w prawo powoduje skręt na maksa, przez co jazda autem z napędem na tył po torze w kształcie cyfry 0 jest beznadziejna, bo na luku zamiast łagodnie przelecieć przez zakręt zarzuca tyłem, ślizgasz się i tak oto nie uzyskujesz najlepszego czasu,- wciśnięcie nitro jest niewidoczne, zero płomyka z rury, zero świstu, w ogóle jakby go nie było, ale w rzeczywistości działa. . . – brak możliwości odinstalowania gry, bo należy do brata, a kupił za „ciężko” zarobione pieniądze. . . . . itd.

      kolego pierdoły piszesz. . . gra jest lipna bo przypomina Ci, że musisz zmienić grafike? To w takim razie duuużo gier jest do kitu. Zła bo się wiesza? To KUP ORGINAŁ będzie na pewno lepiej. Ja gram na X360 i gra jest bardzo przyjemna, tak akurat do czasu Forzy:)

  2. makovsky a mniesię podoba nawet odkurzyłem moją kierowniczkę Logitecha ze stryszku. czysty fun :)wymagania? nie mam super maszyny nawet kiedyś się na forum Wikingowie z niego śmiali 🙁 (wredni jesteście no) bo tylko Athlon X2 4200+ 2 gb ramu i jedyne co zmienilem ostatnio to na GF9800 gram w 1440×900 i jest bardzo ale to bardzo płynnie byłem zaskoczony.

  3. Nowy NFS to jakiś żart, zupełnie nie śmieszny. . . Grafika ujdzie, poziom Forza 2, realizmu nie uświadczysz, drift haha nie wiem po co to dali, element tak żałosny że szkoda pisać. Podsumowując, liczyłem na coś w stylu Underground/Most Wanted, wyszło, hmmm porażka roku to delikatne określenie. NIE POLECAM, PIENIĄDZE W BŁOTO, zero tradycji, zero efektowności i polotu. Wielki minus (-)

  4. NIE POLECAM, PIENIĄDZE W BŁOTO, zero tradycji, zero efektowności i polotu.

    Jedyny polot, jaki występował ostatnio w serii NFS, to jak podskakiwałeś na jakimś wzgórzu, chwilę leciałeś i potem spadałeś. Ten moment tuż po spadnięciu to był właśnie tak zwany polot. Czasem jeszcze gra miała polot, jak lądowała na podwórku zaraz po wyrzuceniu przez okno. Nic innego związanego z Need for Speed się w tej kategorii nie mieści.

  5. ale z Was dziadki. . . ja odpaliłem demo i cieszyłem się jak dziecko. . . . dawno nie grałem w tak wciągającego NFSa. . . ostatnio maniaczyłem w Most wanted. . . po nim jakoś żaden mnie nie wciągnął. A tu proszę. . . zapinam pada i się od dema oderwać nie mogę od dwóch godzin 😉

  6. @quatrix, sprobuj zmienic zgodnosc na win98. A co do mojej opinii co do tej gry, to nie jestem zaskoczony ani troche. Kolejna mocno przereklamowana padaka, na ktorej promocje wydali chyba wiecej siana nizeli na produkcje samej gry. Gra powinna nazywac sie chyba NFS: Drift (choc shit samo cisnie sie na usta). Kazdy zakret, gladki czy ostry, to poslizg bokiem(?!). Nie posiadam kierownicy, poniewaz nie gram az tak namietnie, aby wydawac na to dodatkowe urzadzenie pieniadze, ale gra dla uzytkownika, ktory jej nie posiada, jest kompletnie nie grywalna. Moge sie wiec jedynie domyslac jak sie gra przy pomocy kierownicy. Niemniej jednak, gra powinna byc dopracowana rowniez pod katem innych kontrolerow, a przynajmniej tych, ktorych gracze uzywaja najczesciej. . hmm. . niech no chwile pomysle, coz to moze byc. . . czyzby to byla najzwyklejsza klawiatura ? Chocbym nie wiem jak chcial, to nie da sie grac w ta gre przy jej pomocy. Grafika jest ladna, wymagania. . nie wiem, komputera z najwyzszej polki nie posiadam, ale z wysokimi ustawieniami nie mam problemow. Najbardziej podoba mi sie ten efekt makro (tak to moge nazwac ?). Przy duzych predkosciach, blizsze nam obiekty rozmywaja sie, a ostrosc na dalsze sie poprawia, i inne takie tam bzdurki. Fajne, i cieszy oko, ale to sa nic nie warte dodatki, jakich jest w grze pelno – chociazby rywalizacja o te gwiazdeczki, medale czy „mini zadania” podczas wyscigu, lvl-e kierowcy. Ja piernicze, co to jest ? Dlaczego to nie moze byc po prostu, 1. zloto, 2. srebro, 3. braz i tyle. Po co to komplikowac jeszcze jakimis gwiazdkami, flagami, punktami, orderami, pucharami, poziomami ? Za duzo bezuzytecznych bajerow, a za malo konkretow. Brak najwazniejszego, dobrego modelu jazdy. Bez niego auto (gre) mozna postawic na ceglach. To przeciez jest podstawa, dlaczego wiec ciagle ten element jest najbardziej schrzaniony ? Model zniszczen ? hmm. . rozlatujacego sie na czesci pierwsze auta przy zderzeniu sie z innym z duza predkoscia, nie oczekiwalem, ale pognieciona lekko blacha i utrudniona sterownosc po zaliczeniu gonga w sciane, raczej stawia ten tytul w nieciekawym swietle, a z uwagi na to, iz dysponujemy w grze autami prawdziwych marek a takze swiatowej slawy torami, to wydaje mi sie, ze jakis tam realizm, obligatoryjnie powinien byc w grze zachowany. Coz, powrotu do swietnosci a tym bardziej do korzeni tej gry, zwlaszcza, ze koncepcja calkowicie sie zmienila kilka lat temu, raczej oczekiwac sie nie moglo. Z drugiej strony jednak, nigdy bym nie przypuszczal, ze EA moze stworzyc jeszcze gorsza czesc tej gry od poprzedniej, a jednak. . . „postarali sie”.

  7. Dżizaz ale narzekacie. . . Dla mnie nieporozumieniem jest grać w racera na klawiaturze. Kupcie sobie tego najzwyklejszego pada z analogami za kilkadziesiąt zeta i przestańcie marudzić, że gra wyścigowa pod koniec pierwszej dekady XXI wieku jest niegrywalna na urządzeniu, na którym osiągamy w przypadku racerów precyzję bliską zeru.

    • (. . . ) przestańcie marudzić, że gra wyścigowa pod koniec pierwszej dekady XXI wieku jest niegrywalna na urządzeniu, na którym osiągamy w przypadku racerów precyzję bliską zeru.

      trzy słowa: Race Driver GRID. Jakoś dali radę chłopaki połączyć względny realizm prowadzenia auta i sterowanie klawiaturą. Jak się klawisz skrętu został wciśnięty tylko trochę to samochód skręcał tylko trochę. W Shifcie nie ma stanów pośrednich – albo nie skręca albo skręca maksymalnie.

      najpierw dajesz mi minusa za to, że nie zgadzam się z Twoją szanowną opinią (słaby powód), potem jednak w kilku argumentach się ze mną zgadzasz, następnie próbujesz ripostować inne moje argumenty. . . I nie wiem, czy teraz patrzysz na mnie przyjaźnie, czy chcesz spalić mi dom 🙁

      Tak jak napisalem wyżej – jedynie dwa argumenty z Twojego długiego postu wydały mi się zasadne. Słowa-klucze to „jedynie” i „długiego”. Dałem minusa nie dlatego, że nie zgadzam się z Twoimi argumentami, tylko dlatego, że większa część Twojego posta to nie były argumenty merytoryczne tylko litania pt. „Mam słabą kartę graficzną, więc gra jest do dupy skoro nie chce płynnie działać”.

  8. wymagania? nie mam super maszyny nawet kiedyś się na forum Wikingowie z niego śmiali 🙁 (wredni jesteście no) bo tylko Athlon X2 4200+ 2 gb ramu i jedyne co zmienilem ostatnio to na GF9800 gram w 1440×900 i jest bardzo ale to bardzo płynnie byłem zaskoczony.

    Osio, ja jestem o klasę, albo i nawet dwie klasy niżej (8600GT) i jest to druga gra po Velvet Assassin, która mi rwie na 1680×1050 z minimalnymi ustawieniami. I nie chodzi mi o to, że mam słaby sprzęt: gra jest słabo zoptymalizowana pod tym względem, bo jak pisałem w minusach, zmiana ustawień grafiki nie daje większego skutku dla płynności. Nawet Crysis sobie radził na minimalnych w tej rozdziałce ;p

    1. błagam, co to za zarzut? głośność można regulować przecież. 2. bo tak to już jest, że auta można ulepszyć tylko w ograniczony sposób. wolałbyś zeby byla opcja wymiany silnika na ten z merca czy innego porsche czy co?

    1. Oczywiście, można i tak zrobiłem, jednak nadal dźwięk był za bardzo wyostrzony, nie wpływający, tylko wbijający się na chama w ucho. I nie błagaj mnie, ja jestem zazwyczaj uparty ;p2. Tak, wiem, że z tego Nissana nie zrobiłbym Lamborgini, no, ale żeby był wolniejszy od Leona Cupry, mimo większych usprawnień to już jest jakiś żart. Poza tym zastanów się: najpierw dajesz mi minusa za to, że nie zgadzam się z Twoją szanowną opinią (słaby powód), potem jednak w kilku argumentach się ze mną zgadzasz, następnie próbujesz ripostować inne moje argumenty. . . I nie wiem, czy teraz patrzysz na mnie przyjaźnie, czy chcesz spalić mi dom :(;p@ szczygiellllll. . . a zresztą nieważne, szkoda mi czasu ;}To teraz tak dla wyrównania Plusy:+ ładna grafika (czasem),+ menu, które nie odrzuca na starcie – możecie się śmiać, ale ja na to zwracam uwagę i tu menu mi się bardzo spodobało ;D + zaawansowane opcje tuningu,+ zdobywanie gwiazdek i leveli, chociaż! Z jednej strony fajnie jest kolekcjonować te wszystkie gwiazdeczki, zdobywać levele, które zawsze dają jakąś nagrodę (a ja lubie być takim ‚zbieraczem’ w grach), z drugiej jednak strony, nie pomalujesz sobie auta na rasową rajdówkę, bo musisz mieć 47, czy wyższy level do odkrycia akurat tych naklejek, które Ci się podobają. . . jednak bardziej jest to na plus niż na minus,+ widoczny kontakt producentów gry z popularnymi, w tym polskimi stronkami fanowskimi NFS, wśród naklejek mamy do wyboru loga tych stron – to mi się bardzo spodobało,+ ilość modeli samochodów i jakość ich wykonania, z pół godzinki przeglądałem wszystkie te auta, aż mi się przypomniało dzieciństwo ;}+ język polski – mimo, że tam za dużo nie trzeba znać angielskiego, to dla mnie jest to po prostu znak, że producenci gier coraz bardziej jakby szanują naszą rodzimą społeczność graczy. . . . . itd.

  9. Ja wczoraj kupiłem NFS:S i powiem, wam, że zmarnowałem kasę. Fakt gierka nie jest zła ale oczekiwałem czegoś więcej. . . Po prostu pograłem kilka godzin i zaczęło mi się nudzić. . Najgorsze jest to co napisał Makowsky:

    kupujesz samochód i ładujesz w niego ulepszenia tylko po to, żeby za chwilę się dowiedzieć, że jednak masz za słabe auto i musisz kupić lepsze tej samej klasy.

    Niestety ale gra jest dla mnie dostateczna.

  10. Bo gra nie wyróżnia się graficznie wśród gier tej generacji, tym bardziej na minimum, a działa gorzej od wielu wyglądających dużo lepiej (oczywiście też na minimum ;} ). Ta gra nawet nie korzysta z SLI i CrossFire, więc jeśli ktoś ma dwie 9600GT co równą się GTX260 nie uraczy swoich oczu piękną grafiką i wysoką ilością FPS. Prawda jest taka, że gra ma za słaby silnik i tak powinien być zinterpretowany mój minus.

  11. Jezu makowsky jesteś nieźle wkurzony na tego Shifta

    Bo gra nie wyróżnia się graficznie wśród gier tej generacji

    Zagrałem w demo grafika mi się podobała co jeszcze mam napisać na obronę szifta? Pewnie Dirt 2 będzie wygladał lepiej na DX11 L:()

    jeśli ktoś ma dwie 9600GT co równą się GTX260

    Straszne, straszne uproszczenie w dodatku odrobine nieprawdziwe.

  12. bo trzeba w to grać na konsoli, i już nie będzie problemów z niczym : )ja dla odmiany jestem zadowolony, jak dla casuala, którym w sumie jestem, to gra daje duzo frajdy, jesli chodzi o nfs to ostatnio bawiłem sie tak przy most wanted. . . peace

  13. Czytajac komentarze kolegow dochodze do wniosku, ze gralem chyba w jakies inne demo tej samej gry. Model jazdy jest zaskakujaco dobry, oczywiscie model jazdy PRO wszystkie asysty OFF. Jesli ktos proboje grac na klawiszach to powodzenia, ta gra nawet na kierownicy jest naprawde niezlym wyzwaniem. Obsluga sprzegla i pelnej skrzyni biegow dodaje tylko smaczku. Ze swojej strony polecam, sam shifta dodaje do listy zakupow :). Recenzja IGN, dla niezdecydowanych: http://uk. pc.ign. com/objects/143/14319192.htmlMam tez wrazenie, ze wiekszosc ludzi nie zrozumiala zamyslu podzialu NFS na trzy rozne produkty. Shift nie jest i nie mial byc kontynuacja Most Wanted etc. Od razu EA zapowiadala, ze to bedzie cos zupelnie innego i moim zdaniem Slighly Mad Studios spisalo sie na medal.

  14. Jezu makowsky jesteś nieźle wkurzony na tego ShiftaZagrałem w demo grafika mi się podobała co jeszcze mam napisać na obronę szifta? Pewnie Dirt 2 będzie wygladał lepiej na DX11 L:()

    Nie mówię, że grafika jest brzydka, bo dałem ją do plusów jako ładną, jednak nie jest jakoś super-piękna, jak na swoje wymagania. Zwróćcie uwagę, że te minusy dotyczą wersji PC, większość z nich (minusów) zniknęłaby zapewne, gdybym grał na konsoli (sterowanie padem, silnik gry). A na samą grę jestem nieźle wkurzony, bo naprawdę spodziewałem się czegoś więcej. Dla mnie to jest Pro Street z nowym modelem jazdy. I NIC poza tym.

    Straszne, straszne uproszczenie w dodatku odrobine nieprawdziwe.

    http://www.benchmark.pl/testy_i_recenzje/Nowa%. . . /4843.htmlTeż nie mogłem w to uwierzyć ;} To na dzień dzisiejszy najbardziej opłacalny zestaw do SLI, zwróć też uwagę na podsumowanie, co autor pisze pod 9600GT.

Skomentuj Anonim Anuluj odpowiedź

Please enter your comment!
Please enter your name here