Na pewno nie jesteśmy jedynymi, którzy po przeczytaniu tytułu tej wiadomości podskoczyli w swych fotelach ze szczęścia. To nie pomyłka – firma 2K Games zapowiedziała piątą odsłonę Cywilizacji. Jakby tego było mało, jej przedstawiciele zdradzili, że zagramy w nią już jesienią.

W tej chwili na jej temat wiemy oczywiście niewiele, ale możemy zdradzić, że nie zmieniły się jej podstawowe założenia. Znów kierujemy więc jedną z osiemnastu dostępnych cywilizacji, by poprowadzić ją do zwycięstwa nad innymi narodami. Oczywiście gra zaczyna się kilka tysięcy lat temu, a kończy podbojem kosmosu. Jej autorzy zapowiadają, że w piątej odsłonie serii poprawiono interfejs użytkownika. Wiadomo również, że tym razem ostrzał artyleryjski można prowadzić z większej odległości, zapewniając swym jednostkom odrobinę bezpieczeństwa. Nowością w grze będą też państwa-miasta oraz zwiększona liczba słynnych postaci.

Studio Firaxis zapowiada też, że tym razem możemy zupełnie inaczej prowadzić swoją grę, a zarazem odnieść zwycięstwo nieznanymi do tej pory metodami. W Civilization V znajdziemy także dodatkowe narzędzia ułatwiające kontrolowanie swojego narodu oraz możliwość tworzenia własnych modów. Społeczność zgromadzona wokół gry będzie mogła dzielić się gotowymi scenariuszami albo modyfikacjami. Wielbiciele gry w sieci będą mogli bawić się piątą Cywilizacją w trybie multiplayer, sieci LAN lub prowadzić grę przez email.

Pierwsze fotki z gry już za chwilę zobaczycie obok tej wiadomości.

Aktualizacja:
Mamy kilka dodatkowych informacji na temat Civilization V:
– gra będzie wspierana przez zupełnie nowy silnik, stworzony na potrzeby piątej części serii;
– zmieniony zostanie system walki, a wielu urozmaiceń doczekają się opcje związane z dyplomacją;
– mapy zostaną podzielone na sześciokątne pola, co umożliwi więcej opcji strategicznych i dodatkowe „łączniki” między terenami.

[Głosów:0    Średnia:0/5]

11 KOMENTARZE

  1. – mapy zostaną podzielone na sześciokątne pola, co umożliwi więcej opcji strategicznych i dodatkowe „łączniki” między terenami.

    Eeee, poprawcie mnie jesli sie myle, ale przy tradycyjnych prostokatach jest 8 opcji ruchu, a przy heksach tylko 6. . .

    • Eeee, poprawcie mnie jesli sie myle, ale przy tradycyjnych prostokatach jest 8 opcji ruchu, a przy heksach tylko 6. . .

      Niby tak ale dzięki takiemu rozwiązaniu teraz zamiast dwóch pól w przypadku prostokątów, bęzdiesz miał 3 pola hexa 😉 Oczywiście zależy jak na to patrzeć. Tylko sam nie wiem czy to dobre rozwiązanie bo Civ od zawsze była na prostokątach 😐

      • Niby tak ale dzięki takiemu rozwiązaniu teraz zamiast dwóch pól w przypadku prostokątów, bęzdiesz miał 3 pola hexa 😉 Oczywiście zależy jak na to patrzeć. Tylko sam nie wiem czy to dobre rozwiązanie bo Civ od zawsze była na prostokątach 😐

        Sadze ze hexy sa tam glownie z przyczyn estetycznych, ale kto ich tam wie 😀

  2. Pisu – dane te pochodzą z oficjalnej informacji prasowej. Wygląd pól możesz zobaczyć na pierwszych fotkach z gry. A oto co pisze 2K/Firaxis:

    Civilization V takes this definitive strategy game series in new directions with the introduction of hexagon tiles allowing for deeper strategy, more realistic gameplay and stunning organic landscapes for players to explore as they expand their empire.

    Trzeba uzbroić się w cierpliwość i czekać na objaśnienie niektórych nowych pomysłów.

    • Pisu – dane te pochodzą z oficjalnej informacji prasowej. Wygląd pól możesz zobaczyć na pierwszych fotkach z gry. Trzeba uzbroić się w cierpliwość i czekać na objaśnienie niektórych nowych pomysłów.

      Tak, wiem. Fotki juz po kilka razy przejrzalem 😉 A co do heksow – nowa wersja, wiec trzeba cos zmienic, a spece od marketingu musza to jakos wyjasnic 😉 Ale dobrze, bo heksy przypominaja mi stare hardkorowe strategie plaszowe 😉 Moze wprowadza ukierunkowanie jednostek i strefy kontroli? 😀 To jedyne do tej pory wyjasnienie, jakie znajduje 😉

  3. nie mogę się doczekać, mam wszystkie Civ’y z dodatkami jakie wyszły i gram od pierwszej części ! Mam nadzieje, że nie skopią serii jak z SimCity

    • nie mogę się doczekać, mam wszystkie Civ’y z dodatkami jakie wyszły i gram od pierwszej części ! Mam nadzieje, że nie skopią serii jak z SimCity

      Mi kolejne czesci Civ jakos sie nie podobaly. Ale moze ta gra cos zmieni.

  4. no ja nie wiem, ostatnie doniesienia trochę straszą:- brak religii (bardzo fajna opcja w Civ4, wiele osób narzeka, że usunięte)- maksymalnie 1 wojskowana jednostka na 1 hexagonie! (potwierdzone)

    • no ja nie wiem, ostatnie doniesienia trochę straszą:- brak religii (bardzo fajna opcja w Civ4, wiele osób narzeka, że usunięte)- maksymalnie 1 wojskowana jednostka na 1 hexagonie! (potwierdzone)

      Moze to i dobrze, bo jak sie naustawialo milion jednostek na jednym polu to w ogole tego rozwalic nie bylo mozna. Chyba ze jakas bomba atomowa 😛

    • Albo zwykle bombardowanie lub artyleria z tego co pamietam. . .

      Fakt, bombowce potrafily byc skuteczne, ale dla mnie Civ to rydwany. Pamietam jeszcze jak ufortyfikowanymi falangami odpieralem czolgi 😛

Skomentuj Anonim Anuluj odpowiedź

Please enter your comment!
Please enter your name here