Cała sytuacja miała miejsce jeszcze przed premierą konsoli. Microsoft planował wypuszczenie swojego „dziecka” uzbrojonego jedynie w 1/2 pamięci, jaką obecnie posiada X360. Pomysłu tego nie chcieli zaaprobować dwaj ludzie z Epic Games – Mark Rein i Tim Sweeney. Ich zdaniem, konsola posiadająca 256 MB nie mogłaby nawet pomarzyć o generowaniu grafiki nowej generacji. Na dowód gigant z Redmond otrzymał screeny z Gears of War, robione na konfiguracji posiadającej 512 MB RAM. Odpowiedź od twórców X360 była prosta – „Kosztowaliście nas miliard dolarów”.

Gdyby nie Epic Games, żadnemu graczowi nie przyszłaby nawet do głowy taka konfiguracja. Widać, że developerzy mają bardzo duży wpływ na to co siedzy w środku konsoli i często jeden projekt może zmienić założenia firmy produkującej hardware. Ciekawe co powiedzieli producenci tworzący na Wii po zobaczeniu oficjalnej specyfikacji konsolki Nintendo.

[Głosów:0    Średnia:0/5]
PODZIEL SIĘ
Poprzedni artykułCall of Duty 3 po kuracji
Następny artykułClerks ponownie

11 KOMENTARZE

  1. A panowie z MS mogliby popatrzeć z innej strony. Ilu ludzi kupi XBoxa ze względu na jedną produkcję która będzie sie prezentować wspaniale na 512, ale na 256 już by mocno zbrzydła. Sam zastanawiam się czy nie zafundować sobie xpudła tylko ze względu na niektóre produkcje. P. S. Piece i tak rządzą 😀

  2. Ram w x’ach to DDR3 taki jaki uzywa sie(jeszcze) w high-endowych kartach graficznych na pieca i te 512MB jest przeznaczone na caly sytem nie tylko na grafe, dlatego system jako calosc dostaje niezlego kopa wydajnosci majac tak wydajna pamiec operacyjna a nie jak kulejace ddr2 na grzejniki(ktore to oczywiscie z czasem beda mogly byc zaopatrzone w ddr3). ps. Bill mowil o 640kb pamieci a to duzo duzo wiecej jak 512 :P.

Skomentuj Anonim Anuluj odpowiedź

Please enter your comment!
Please enter your name here