INFORMACJA PRASOWA

Fakt przesunięcia premiery skomentował Adam Kiciński, szef studia CD Projekt RED: „Zdajemy sobie sprawę, że takie przesunięcia są zawsze bolesne dla graczy oczekujących premiery. Zdecydowaliśmy się jednak przedłużyć okres pracy nad grą, tak aby ostateczny produkt był możliwie najbardziej dopracowany. Chcieliśmy również jak najszybciej uprzedzić o tym graczy, aby nie zaskakiwać tą wiadomością w ostatniej chwili. Mam nadzieję, że przesunięcie premiery o 6 tygodni będzie akceptowalne dlafanów oczekujących gry i że nasza decyzja spotka się ze zrozumieniem.”

Przesunięcie daty premiery skomentował również szef projektu, Jacek Brzeziński: „Ukończyliśmy właśnie kolejną wersję gry, oznaczoną jako „beta candidate nr 4″. Osiągnięcie tego etapu prac pozwoliło nam na nowo oszacować czas potrzebny na testy i usuwanie niedociągnięć. Musimy założyć dłuższy od pierwotnie planowanego czas na finalne dopracowywanie gry. Jednak jest również dobra strona tej wiadomości. Otóż testy najnowszej wersji gry pozwoliły nam precyzyjnie określić czas rozgrywki- jest on dłuższy niż nasze wstępne szacunki. Otóż przejście tylko głównej linii fabularnej zajmuje 50 godzin! Zaś normalne, pełne przejście gry z ukończeniem znaczniej części questów pobocznych zajmuje aż 90 godzin! Suche liczby niewiele mówią, ale dla unaocznienia jak wielkie zadanie nas czeka w trakcie testowania gry dodam, że jednemutesterowi przejście 90 godzin gry zajęło by 15 dni grania po 6 godzin non-stop dziennie, czyli pomijając weekendy, jest to de facto 3 tygodnie. Co prawda pracujemy w trochę innym trybie i gramy więcej niż 6 godzin dziennie, pracujemy też również częściowo w weekendy, ale nie zmienia to faktu, że zadanie dopracowywania i testowania gry jestogromne. Z drugiej strony cieszymy się, że udało nam się stworzyć grę z tak rozbudowaną i wciągającą na wiele godzin fabułą. Tym bardziej, że ze względu na rozbudowaną nieliniowość grę można przejść więcej niż jeden raz i pokierować rozwój fabuły na zupełnie inne tory.”

Odnośnie czasu rozgrywki wypowiedział się również chief designer, Michał Madej: „Zdajemy sobie sprawę, że obecnie najnowsze trendy mówią raczej o tworzeniu gier coraz krótszych. Jednak dla nas ważniejsze było nawiązanie do dawnych, wielkich, epickich gier RPG, w których świat można są było poznawać przez całe tygodnie. Najważniejszym elementem w grze Wiedźmin jest opowiadana historia, wcielenie się w rolę zabójcy potworów Geralta i zagłębienie się w wykreowanym świecie. Uznaliśmy, że aby naprawdę poczuć głębię wykreowanego świata potrzebna jest równieżdłuższa opowieść, w której oprócz zwrotów akcji i niespodziewanych wydarzeń mamy szansę poznać wiele drobniejszych niuansów związanych ze światem i postaciami go zamieszkującymi”.

Więcej informacji na temat „Wiedźmina” można znaleźć na nowej stronie gry pod adresem www.thewitcher.com.

[Głosów:0    Średnia:0/5]

10 KOMENTARZE

  1. Wedlug mnie czekaja na lepszy okres sprzedazy. W miesiac mieli by poprawic fabule ? Gra rozgrywa sie o kase a nie o ulepszenia. Im blizej gwiazdki tym lepiej.

  2. Zdajemy sobie sprawę, że obecnie najnowsze trendy mówią raczej o tworzeniu gier coraz krótszych. Jednak dla nas ważniejsze było nawiązanie do dawnych, wielkich, epickich gier RPG, w których świat można są było poznawać przez całe tygodnie.

    I chwała im za to. Generalnie nie mam nic przeciwko krótkim grom (głównie z braku czasu. . . a może dlatego, że jakoś rzadko się zdarza dłuższa produkcja trzymająca poziom na tyle, aby nie zanudzić mnie po jakimś czasie?. . . ), ale w wypadku RPG’a zdecydowanie im więcej tym lepiej. Oczywiście tylko wtedy, kiedy questy nie wydają się być wepchnięte na siłę tylko po to, żeby sztucznie przedłużyć czas gry. Tak czy siak, na Wiedźmina chyba każdy polski gracz czeka z niecierpliwością i każdy chciałby, żeby gra była jak najlepsza i miała jak najmniej błędów. OFF TOPIC: A skoro mowa o polskich grach, to jakoś nie zauważyłem do tej pory recki (może przeoczyłem, a może dopiero w przygotowaniu? a może (brrr) nie będzie?. . . ) najnowszego dzieła „Pompy rzeczywistości” – podobno pod wieloma względami bijącego Obliviona „Two Worlds”.

    • OFF TOPIC: A skoro mowa o polskich grach, to jakoś nie zauważyłem do tej pory recki (może przeoczyłem, a może dopiero w przygotowaniu? a może (brrr) nie będzie?. . . ) najnowszego dzieła „Pompy rzeczywistości” – podobno pod wieloma względami bijącego Obliviona „Two Worlds”.

      Jasne, ta gra od początku trąciła wydmuszką. SerwisActionTrip w pierwszej chyba w sieci recenzji dał TW „aż” 62/100!!! Ostatnio Gamelog http://www.thewitcher. com/community/pl/news/75.htmldał recenzję miażdżącą. No cóż, znaj proporcye mocium Panie. Miało być miażdżenie Obliviona, Gothica 3 i NWN 2, a wyszła żenada. A w meritum sprawy – obsuwy premiery to nic dziwnego. Ma je co drugi tytuł. Dlaczego doszukiwać się drugiego dna?

  3. A łyżka na to NIEMOŻLIWE A nie można napisać wprost ” Chcemy poczekać na okres przedświateczny bo wtedy są konfitury”? Nie! Trzeba nomen omen odwracać kota ogonem 🙂

  4. Hmmm. . . Czy tylko ja mam jakimś cudem taki tytuł tej strony „Tom Clancy’s Ghost Recon Advanced Warfighter 2 (PC): Premiera gry Wiedźmin przesunięta na 26 października. / Valhalla.pl”? Trochę LOL 😉

  5. Ja nie rozumiem, wszyscy od razu narzekaja. Przeciez napisali:

    Musimy założyć dłuższy od pierwotnie planowanego czas na finalne dopracowywanie gry. Jednak jest również dobra strona tej wiadomości. Otóż testy najnowszej wersji gry pozwoliły nam precyzyjnie określić czas rozgrywki – jest on dłuższy niż nasze wstępne szacunki.

    Dlaczego wszyscy zakladaja, ze CDP nas oszukuje? :/ Czkalismy lata, 6 tygodni mi nie zrobi roznicy.

  6. Kocie, wydaje mi się, że ta obsuwa jest w większym stopniu spowodowana koniecznością poprawy błędów i doszlifowania produktu niż chęcią ‚wstrzelenia’ się w korzystny termin. Nie przeczę, że Atari chce wydoić jak najwięcej kasy z Wiedźmina i przedświąteczny okres jest im na rękę, ale z mojej wiedzy wynika, że gra jeszcze wymaga poprawek. Relacje na gram.pl mówią, że błędy są jeszcze stosunkowo liczne i do września CD Projekt Red nie zdążyłby ich po prostu poprawić. Zwłaszcza biorąc pod uwagę to, że gra musi być ukończona i wysłana do tłoczni na kilka tygodni przed premierą. Cóż, w końcu to bardzo ambitny projekt jak na 40-osobowy zespół początkujących developerów. :/

  7. @nefthgreyHmm, zapoznam się z tamtymi reckami 🙂 Nadal jednak chciałbym zobaczyć reckę 2W na V – nawet, jeśli miałaby tą grę wpakować do trumny 😉

Skomentuj Cherub Anuluj odpowiedź

Please enter your comment!
Please enter your name here