Parę tygodni temu donosiliśmy o wycięciu z gry Warhammer Online kilku profesji i miast. Zastanawialiśmy się wtedy czy produkcja ta będzie w dalszym ciągu „kastrowana”. Okazuje się, że tak. Wielkiego cięcia dokonano zanim napisaliśmy poprzedniego newsa.

Creative Director EA Mythic (Paul Barnett) przyznał, że jednym z jego obowiązków było pilnowanie, by Age of Reckoning był zrozumiały, przejrzysty. Barnett’owi najwyraźniej nie przypadła do gustu olbrzymia liczba profesji, które miała zaoferować opisywana właśnie gra. W pewnym momencie było ich 250, ale pracownik EA doszedł do wniosku, że żaden normalny gracz nie będzie w stanie wybrać z tej liczby czegoś, co go zadowoli. Postanowiono więc wyrzucić 90% dostępnych zawodów, tym samym kurcząc ich liczbę do 20. Teraz już nikt nie musi się bać o to, że Warhammer Online go przerośnie.

Szczerze mówiąc wolelibyśmy żeby wielbiciele elektronicznej rozrywki mogli rozwijać karierę jednej z tych 250 postaci. Eksperci z amerykańskiej firmy wiedzą jednak lepiej czego nam potrzeba. Czekamy więc na informację o przemalowaniu orków na biało. Nie chcemy przecież zastanawiać się jak to możliwe, że ktoś ma zieloną skórę.

[Głosów:0    Średnia:0/5]

23 KOMENTARZE

  1. *DOUBLE-SELF-HEADSHOT*Proponuje zostawic tylko jedną profesje – w konu Ci glupi gracze w zyciu nie poradza sobie z wyborem którejś sposrod az dwudziestu. Czasem sie zastanawiam, czy producenci gier naprawdę maja nas za kompletnych idiotów, czy po prostu sa az tak strasznie leniwi? Wiazalem z sieciowym Warmłotem duze nadzieje, bo Stary Świat darze wielką sympatią i sentymentem, ale cos czuje, ze moj zapal zdecydowanie oslabl. . .

  2. Omg to już Lineage 2 ma więcej klas (ok. 38) !Jeszcze trochę to stwierdzą że ustawianie samemu statystyk jest zbyteczne,questy to głupota bo kto by tam czytał description, . . . Czarno to widzę :/ Z Warhammera zaczyna się robić klon wowa :/

  3. „A świstak siedzi i zawija je w sreberka”. Jak dla mnie oczywista ściema, nie ma to jak ładnie ująć fakt, że chłopaków przerosło ich własne dzieło. Oczywiście w trosce o nas, biednych ogłupiałych graczy, musieli zrezygnować z 90% stworzonego już kontentu. . . haha, „jasne”:P

  4. Na Age of Conan trochę się zawiodłem. I nie chodzi mi głównie o gameplay – u mnie gra chodziła strasznie wolno (beta >. >), może pomyślę w przyszłości o retailu na x’a, ale na razie bardziej skłaniam się ku Warhammer. Najbardziej cieszy mnie jedna rzecz – ludzie grający w betę bardzo chwalą sobie tą produkcję. Gra jest grywalna i ma mało bugów (czyt. jest skończona). O AoC’u nie mówi się tak dobrze, ale na prawdziwe relacje trzeba poczekać do czasu zniesienia NDA (kwestia paru tygodni). Tak więc nie ma co płakać :D. BARDZO bym się jednak zdenerwował gdyby wycięty content Mythic chciałby mi wcisnąć w płatnym dodatku.

  5. Czytajac to mozna by odniesc wrazenie ze jeszcze do niedawna w grze funkcjonowaly setki pelnoprawnych klas az tu nagle przyszedl zly pan z EA (ktory swoja droga pracowal nad WARem na dlugo zanim EA ‚polknela’ Mythic) i wyrzucil 90% z nich zostawiajac tylko 20. Bzdura. Gra byla rozwijana w oparciu o system 24 klas przez lata. To byla decyzja na etapie projektowania podstaw gry. Popatrzcie na wywiady na YouTube z 2006 roku na przyklad. Szkoda tylko ze nie starczylo czasu zeby dopracowac wszystkie 24 – to moze uderzyc w rownowage konfliktu RvR. Zobaczymy jak (czy) Mythic to wyrowna. Pomysl 250 klas byl poroniony. Juz uczynienie 9 klas unikalnymi, ciekawymi a jednoczesnie zbalansowanymi w PvP jest cholernie trudna rzecza (WoW). 250??? Dobrze ze ktos tam byl kto sie w glowe popukal i powiedzial ‚chyba ocipieliscie’. I jeszcze na koniec – ludzie musza sobie zdac sprawe ze WAR to nie cRPG oparty na WFRP. To MMO czerpiace glownie z Battla. Swiat wielkich bitew podczas konfliktu na skale globalna gdzie gramy jednostkami elitarnymi a nie wygrzebywanie sie z rynsztoka na jakims zadupiu i delektowanie sie zywotem skryby czy lowcy szczurow.

  6. Nie martwcie sie pozostale 90% klas zostana dodane w dodatkach 🙂 panowie nie beda musieli juz praktycznie nic robic wystarczy, ze je troche dopracuja i maja gotowe super mega rozszezenia ;]

  7. Khele dobrze podsumował sprawę. Dodam więc tylko parę zdań. Przede wszystkim stworzenie 250 klas tak unikalnych jak te 20, które w WAR będą byłoby niemożliwością. Tworzenie gier jest balansowaniem ilości i jakości. Osobiście wolę mieć mniej, ale lepiej. Można na tej samej zasadzie porównać Fallouta i Obliviona. Fallout z ograniczoną liczbą questów, które jednak były rozwinięte do granic możliwości, Oblivion z questami bardzo licznymi, acz linearnymi i prostymi jak szyja żyrafy. O wiele bardziej wolę Fallouta. Chciałbym też zaznaczyć, że Paul Barnett to oryginalnie pracownik Games Workshop. A niebo się nie wali. O tym, że klas będzie koło dwudziestu wiadomo było od chwili, kiedy pierwsze informacje o grze ujrzały światło dzienne. Jak już kiedyś wspomniałem, jeśli idzie o WARa to naprawdę nie macie bladego pojęcia, o czym piszecie. Odnoszę wrażenie, że taki news dotyczący np. Age of Conan (przed premierą, bo wtedy jeszcze wydawaliście się mu kibicować) spotkałby się ze zrozumieniem i aprobatą.

  8. Jak już kiedyś wspomniałem, jeśli idzie o WARa to naprawdę nie macie bladego pojęcia, o czym piszecie. Odnoszę wrażenie, że taki news dotyczący np. Age of Conan (przed premierą, bo wtedy jeszcze wydawaliście się mu kibicować) spotkałby się ze zrozumieniem i aprobatą.

    No ba. Tylko ta zlosliwa i uparta Valhalla ciagle stara sie dokopac biednemu Warhammerowi. Oj oj oj 🙁

    I jeszcze na koniec – ludzie musza sobie zdac sprawe ze WAR to nie cRPG oparty na WFRP. To MMO czerpiace glownie z Battla. Swiat wielkich bitew podczas konfliktu na skale globalna gdzie gramy jednostkami elitarnymi a nie wygrzebywanie sie z rynsztoka na jakims zadupiu i delektowanie sie zywotem skryby czy lowcy szczurow.

    Ale tak trudno jest pojac, ze niektorzy (ja na przyklad) zdecydowanie lepiej czuliby sie w koncepcji rodem z WFRP, nawet jako cholerny szczurołap albo goniec, niekoniecznie mający ochote na okrągło tluc sie orkami i chaosiakami pod Kislevem, czy innym Middenheimem? Dla mnie robienie z tego gry stricte pod PvP, czy tam jak kto woli RvR, to marnowanie potencjału tego świata.

    • Dla mnie robienie z tego gry stricte pod PvP, czy tam jak kto woli RvR, to marnowanie potencjału tego świata.

      I chyba właśnie o to się rozchodzi. Wydaje mi się, że wielu z tych, którzy z WARem styczności nie mieli, a którzy (jak ja) wychowali się na WFRP chcieliby chyba, by był on kalką P&P Młotka. Ale nie można zapominać, że mimo iż taką grą nie jest, to na pewno nie jest grą złą i zasługującą na potępienie. Wręcz przeciwnie! Ale już sama formuła gry – MMO – skazuje w moim mniemaniu wszelkie próby przeniesienia klimatu RPGowego Młota na porażkę. Tu raczej czuć klimat bitewniaka. Czekacie na RPG w świecie Warhammera, a to nie jest to. Trzeba się z tym pogodzić i albo porzucić uprzedzenia i dobrze się bawić, albo pójść dalej i dalej czekać na tego jedynego cRPG. A w jaki sposób jest to marnowanie potencjału to kompletnie nie rozumiem. Przecież to, że Mythic (już nie EA Mythic, chciałbym przy okazji zaznaczyć) robi MMO nie znaczy, że nikt w tym czasie nie może zrobić RPG, albo że ten team (który specjalizuje się w MMO) lepszego zrobiłby RPGa. Warhammera starczy dla wszystkich.

    • Ale tak trudno jest pojac, ze niektorzy (ja na przyklad) zdecydowanie lepiej czuliby sie w koncepcji rodem z WFRP (. . . )

      Nie trudno. Ale trudno zrozumiec pretensje ludzi do psa ze nie jest kotem. Ci ‚niektorzy’ po prostu czekaja na inna gre. Mythic wybral motywy Battla nad WFRP i juz. Trzeba by teraz zaczac dyskusje ktora koncepcja jest lepsza. Na jakiej podstawie? Bedziemy porownywac czy wiecej jest graczy WFRP czy WHFB? A moze ktora grupa wiecej wydaje na swoje hobby? Ktora wersja ma wyzsze walory artystyczne? Ktora ma pelniejszy ‚lore’? Wiecej ksiazek podrecznikow? Przeciez wszystko ostatecznie i tak sprowadza sie do indywidualnych gustow.

  9. Swiat wielkich bitew podczas konfliktu na skale globalna gdzie gramy jednostkami elitarnymi a nie wygrzebywanie sie z rynsztoka na jakims zadupiu i delektowanie sie zywotem skryby czy lowcy szczurow.

    I kto to mówi? smutni chłopcy rujnujący budżety rodziców na kolejne figurki trzymane w pudłach po kuchenkach mikrofalowych i ewentualnie używających tatusinych modeli wzgórz i lasów z kolejek PIKO w swoich globalnych bitwach 😀 kiedy zabrakło na stole rekwizytów – żałosnePS:Skrybą grało się świetnie

  10. Kaczuch, chyba Ci sie lejce poluzowały. Chrzanisz jak potłuczony, wiec wez zamilcz na wieki, zamiast w kółko obrazac innych. Albo przynajmniej napisz cos, co przedstawia jakakolwiek wartosc merytoryczna, bo jak do tej pory uprawiasz ciagle wycieczki osobiste, sensownych argumentów unikając jak ognia. Och, wybacz. . . zapomnialem, ze jestes starszy, dojrzalszy i w ogole tak doswiadczony, ze nawet nie musisz w dyskusji podawac zadnych argumentow. Samo przez sie sie rozumie, ze Zielonykaczuch ma racje.

    A w jaki sposób jest to marnowanie potencjału to kompletnie nie rozumiem. Przecież to, że Mythic (już nie EA Mythic, chciałbym przy okazji zaznaczyć) robi MMO nie znaczy, że nikt w tym czasie nie może zrobić RPG, albo że ten team (który specjalizuje się w MMO) lepszego zrobiłby RPGa. Warhammera starczy dla wszystkich.

    Oczywiscie, ze inny team moze zrobic gre w swiecie WFRP. Tylko, ze nic na ten temat poki co nie wiadomo 🙂 A mowiac o marnowaniu potencjalu mialem na mysli to, ze Mythic jak dla mnie idzie po najmniejszej linii oporu, ze swiata Wara wyciagajac tylko odwieczną wojnę z chaosem, podczas gdy całe to uniwersum oferuje duuuzo wiecej mozliwosci.

    • Oczywiscie, ze inny team moze zrobic gre w swiecie WFRP. Tylko, ze nic na ten temat poki co nie wiadomo 🙂 A mowiac o marnowaniu potencjalu mialem na mysli to, ze Mythic jak dla mnie idzie po najmniejszej linii oporu, ze swiata Wara wyciagajac tylko odwieczną wojnę z chaosem, podczas gdy całe to uniwersum oferuje duuuzo wiecej mozliwosci.

      Od czego są dodatki. ;] Ale serio, MMO to prawdopodobnie najbardziej skomplikowany typ gier do tworzenia, który jednak wymaga spłycenia wymiaru fabularnego i pewnej dostępności dla szerszej publiczności. Oczywiście ja też chciałbym zagrać w pełnowymiarowego RPGa a la Fallout, Wiedźmin czy Baldur’s Gate z Łapaczem Szczurów w roli głównej, ale w moim mniemaniu – biorąc pod uwagę typ gry, jaką robi Mythic i ryzyko, które się z tymi grami wiąże – i tak dużo z Młotka wyciągnęli. Te chłopaki i dziewczyny naprawdę ciężko pracują, żeby stworzyć coś pamiętliwego i doszlifowanego na błysk. Jestem na 100% pewien, że wśród gier spod znaku Warhammera, to właśnie WAR odniesie największy sukces. Tak więc, jeśli dobrze rozumiem, o czym mówisz, to moim zdaniem dyskusja o niewykorzystanym potencjale Warhammera w WAR mogłaby równie dobrze toczyć się o niewykorzystanym potencjale gier MMO.

  11. Wiecie co? Przyglądam się tej grze praktycznie od samego początku. Najpierw miało być mrocznie i bardzo wojennomłotowo. Potem był upadek. Potem ktoś pomógł się podnieść. Potem znowu maiło być mrocznie. Następnie nagle stało się podejrzanie kolorowo. Potem kolorowo i na dodatek brzydko. Potem ogłoszono, że w ramach rekompensaty będzie straszliwie bojowo. Na koniec okazało się, że wcale nie jest bojowo tylko. . . . . Czy nie przypomina to nieco ruchu po równi pochyłej? A może decyzja, która zapadła gdzieś w środku developingu (wcale nie powodowana workami kapusty zmierzającymi w stronę Blizzarada) nie była jednak całkiem słuszna? Nie ma się co czarować. Chłopaki zorientowały się, iż na rynku MMO zrobiło się nagle strasznie ciasno, a tu ani się wycofać za bardzo nie da, bo miliony dolców poleciały by w błoto, a na podniesienie budżetu gry nikt pieniążków jakoś nie chce dać. To co niby mieli by zrobić? Wydadzą to co mają i będą modlić się do Wielkiego Elektronika żeby przynajmniej się zwróciło. Niestety, Age of Conan, o którym kilkukrotnie tu wspomniano, również nie jest 8 cudem świata. Rynek MMO jest w tej chwili maksymalnie przesycony (może za wyjątkiem Chin) i potrzeba naprawdę czegoś super świeżego, aby się wybić.

    • Wiecie co? Przyglądam się tej grze praktycznie od samego początku. Najpierw miało być mrocznie i bardzo wojennomłotowo. Potem był upadek. Potem ktoś pomógł się podnieść. Potem znowu maiło być mrocznie. Następnie nagle stało się podejrzanie kolorowo. Potem kolorowo i na dodatek brzydko. Potem ogłoszono, że w ramach rekompensaty będzie straszliwie bojowo. Na koniec okazało się, że wcale nie jest bojowo tylko. . . . .

      Alez jest i ‚wojennomlotowo’ i ‚bojowo’. Gra jest na tyle wierna materialowi zrodlowemu na ile pozwala przyjety format MMO opartego na RvR. Tyle ze, co juz kilka razy tu powiedziano, material zrodlowy to przede wszystkim WFB a w niewielkim stopniu WFRP. Materialy WFB bynajmniej od koloru nie stronia co nie znaczy ze nie ma w nich mroku i ‚gore’. Jest, ale oprocz niego mamy tez czarny humor, potezna magie, artefakty, wielkich bohaterow, punkt widzenia ras nieludzkich, itp.

    • Wiecie co? Przyglądam się tej grze praktycznie od samego początku. Najpierw miało być mrocznie i bardzo wojennomłotowo. Potem był upadek. Potem ktoś pomógł się podnieść. Potem znowu maiło być mrocznie. Następnie nagle stało się podejrzanie kolorowo. Potem kolorowo i na dodatek brzydko. Potem ogłoszono, że w ramach rekompensaty będzie straszliwie bojowo. Na koniec okazało się, że wcale nie jest bojowo tylko. . . . .

      Hm? Coś pokręciłeś. Najpierw był Warhammer Online od firmy Climax. Był bardzo mroczny. Ale po bodajże dwóch czy trzech latach okazało się, że chłopaki poza wypuszczaniem pre-renderowanych filmików i screenów za dużo nie robili i Games Workshop wyciągnął wtyczkę. Jakiś czas później GW zwrócili się do Mythic Entertainment. Obydwa projekty nie są w ogóle powiązane. Mythic kierunku graficznego (jak i jakiegokolwiek innego) wcale nie zmieniał, a jedynie dodawał kolejne efekty do engine’u. Nie wiem, skąd Ci się wzięło tyle tych „potemów”.

      Czy nie przypomina to nieco ruchu po równi pochyłej? A może decyzja, która zapadła gdzieś w środku developingu (wcale nie powodowana workami kapusty zmierzającymi w stronę Blizzarada) nie była jednak całkiem słuszna?

      Jaka decyzja?

      Nie ma się co czarować. Chłopaki zorientowały się, iż na rynku MMO zrobiło się nagle strasznie ciasno, a tu ani się wycofać za bardzo nie da, bo miliony dolców poleciały by w błoto, a na podniesienie budżetu gry nikt pieniążków jakoś nie chce dać. To co niby mieli by zrobić? Wydadzą to co mają i będą modlić się do Wielkiego Elektronika żeby przynajmniej się zwróciło.

      Nie mógłbyś być bardziej w błędzie. WoW pokazał, jak wielki potencjał jest w tego typu grach. Prawie milionowe pre-ordery tak AoC jak i WARa dowodzą, że się mylisz. Kwestia tylko zatrzymania graczy przez pierwsze krytyczne miesiące, a potem to już z górki. Na koniec wrzucam trochę linków do screenów z ostatnich beta wersji, a co! NDA i tak padnie za tydzień czy dwa. Jest tam m. in. screen Większego Demona Nurgla baraszkującego po ulicach Altdorfu. Dla zainteresowanych: w pewnych okolicznościach do stolicy imperium może zostać przywołany ten właśnie przyjemniaczek, by radośnie mordować graczy. Pośród tych linków znajdziecie również pozującego Gotreka (wydaje mi się, że model Fenixa był wówczas tymczasowy). A ostatni screen ma Wam przypomnieć, że nawet w Warhammerze świeci słońce. Wiem, że malkontentów te zrzuty nie przekonają, ale tym, którzy są tą produkcją zainteresowani powinny umilić czekanie na otwartą betę. http://img528. imageshack. us/img528/6143/26jt7. jpg http://img299. imageshack. us/img299/6600/21mr3. jpg http://img528. imageshack. us/img528/954/27by9. jpg http://img511. imageshack. us/img511/8886/28zz7. jpg http://img. photobucket. com/albums/v282/bsehuhn/Lvl31. jpg http://uppix.net/5/5/d/55fc6393570510f6cb20f2728d130. png http://uppix.net/2/6/2/5a57a43c2ba70aa2eff905dd03706. png http://uppix.net/2/3/5/9c06211a507c27d3444cadde1a93b. png http://uppix.net/2/4/f/cec22ed7c89e8e4bd1379405f19f2. png http://uppix.net/1/3/2/7c04ba3500b40a465d373fc835245. png http://uppix.net/5/9/5/2e15cc23396d71a473941b17f16de. png http://uppix.net/2/8/e/74ce15cc8e1c3de8103adac3ad44c. png http://uppix.net/0/3/3/67bb7140a7b58f6dd13accd136d3a. png http://uppix.net/4/b/0/0db089a10501e3a07ef7f7a61958b. png http://i3. photobucket. com/albums/y71/falcon1299/gagrus. jpg http://img294. imageshack. us/img294/3886/khorgmothm000gf4. jpg http://img291. imageshack. us/img291/1456/khorgmothm011zc6. jpg http://img61. imageshack. us/img61/610/7061501122404loxz6. jpg http://img231. imageshack. us/img231/91/daorkzpn9xk4. jpg http://savepic. ru/196668. htm http://img90. imageshack. us/img90/9228/00001af7. jpg http://savepic. ru/244823. htm http://savepic. ru/241751. htm http://savepic. ru/242775. htm http://savepic. ru/249902. htm http://savepic. ru/238638. htm http://savepic. ru/244782. htm http://savepic. ru/199740. htm http://savepic. ru/198716. htm http://savepic. ru/230405. htm http://savepic. ru/241666. htm http://savepic. ru/233474. htm http://savepic. ru/230402. htm http://savepic. ru/234498. htm http://savepic. ru/224258. htm http://savepic. ru/221186. htm http://savepic. ru/222210. htm http://uppix.net/0/2/6/85f6b3d5f00ab4dedbc92c9bf3cf0. png

      • Wiem, że malkontentów te zrzuty nie przekonają, ale tym, którzy są tą produkcją zainteresowani powinny umilić czekanie na otwartą betę.

        Pytanie tylko czy GOA wyrobi. Amerykanie maja juz od przyszlego tygodnia do Closed Beta wchodzic na kodach z preorderu CE. . . EU nawet beta center nie ma na stronie WARa.

  12. Ja tam mrocznego klimatu na tych screenach nie widzę. Takie coś jest WoWie łącznie z wisielcami, sama grafika też nawiązuje do wowa. O ile pamiętam ta gra miała wykorzystywać dx10, to gdzie on jest ? Chciałbym się jeszcze dowiedzieć jak mroczny, brutalny klimat da się pogodzić z klasyfikacją 13+ ???

  13. 1. Grafika nawiazuje do Warhammer Fantasy Battle, jest wrecz dokladnym przeniesieniem ilustracji z podrecznikow i wygladu figurek na platforme PC. WFB ma 25+ letnia tradycje. Jesli juz to WoW ‚nawiazuje’ do Warhammera a nie odwrotnie. 2. Zle pamietasz. WAR nie zapowiadal grafiki dx10. 3. Widocznie da sie pogodzic skoro juz w jednym z poczatkowych questow chaosu mordujesz mieszkancow pewnej wioski, masakrujesz ich ciala, ladujesz to co z nich zostalo w Dziala Piekielne i wystrzeliwujesz nad oblegany teren.

  14. zaczynam sie powaznie interesowac ta produckja. 250 klas to deczko za duzo. wywazenie klas i wczucie sie w jakas postac czy wybranie na poczatku tej wlasciwej jest trudne, sporod tych kilku wow a co dopeiro 20

Skomentuj Anonim Anuluj odpowiedź

Please enter your comment!
Please enter your name here