Druga odsłona Far Cry zawita na sklepowe półki już pod koniec października. Szczerze mówiąc jest to jeden z tytułów na który czekam z ogromną niecierpliwością. Ostatnio przedstawialiśmy bohaterów w których będziemy mogli wcielić się podczas rozgrywki oraz listę dostępnych narzędzi zniszczenia – czytaj broni palnej. Dziś dla serwisu VG247 wypowiedział się jeden z twórców gry – pan Richard Gaetan (pracował między innymi nad Peter Jackson's King Kong i Myst IV). Co ciekawego zdradził na temat Far Cry 2 na kilkanaście dni przed premierą? Przede wszystkim powiedział, że wojaże po dzikiej Afryce w wersji na konsole będziemy podziwiać w pełnym trybie 720p, a więc nie grozi nam sytuacja rodem z gry Haze (ktoś to jeszcze pamięta) lub Halo 3, które działały w „niepełnym HD”. Niestety jest też smutna informacja – FC 2, według słów Richarda G konsolowa wersja gry nie będzie w stanie wyciągnąć 60 klatek na sekundę. Powód? Ogromne mapy (także w trybie multiplayer), dynamiczna trawa, ogień i inne niesamowite efekty w tym na przykład możliwość zniszczenia drzew i tak dalej.

Co wy na to? Czy wolelibyście (gdyby była tak możliwość oczywiście) płynniejszą animację, ale obniżoną rozdzielczość? Czy może Ubisoft postąpił słusznie zostając przy rozdzielczości 720p?

[Głosów:0    Średnia:0/5]

20 KOMENTARZE

  1. Raczej mało komu będzie to przeszkadzać, bo i mało kto ma kompa, żeby udźwignął taką płynność. . . na konsolach raczej też dużej różnicy nie powinno to zrobić. Czekam na tą gierkę z niecierpliwością 🙂

  2. Na konsoli to bez znaczenia przy skali 50-60 fps. W zasadzie jeżeli nie korzystamy ze zwolnień typu bullet-time i tym podobnych, to wystarczy aby silnik trzymał niewiele ponad 30fps niezależnie od ilości geometrii w polu kamery. Zawsze będzie efekt płynności. Na PC jednak sprawa ma się nieco inaczej. Możliwość bardzo szybkiego obrotu kamery na myszy, wiąże się z kilkoma rzeczami. Po pierwsze bardzo szybko muszą przeładowywać się tekstury i geometria podczas obrotu, oraz aby uzyskać całkowitą płynność podczas takiego obrotu, koniecznie musi być ok 60fps albo i więcej. Takie życie.

  3. takie detale na pewno nie odwodzą mnie od kupna tej gry. wiekszość gier na rynku nie chodzi w 60 fps. ilość kl/sek to nie jest najważniejsza informacja jaką szukam na pudełku.

  4. Fc2 to przecież CryEngine chociaż piszą tu i tam, że tylko 2 albo 3 procent kodu było zapożyczone z niego – mi wygląda to wszystko bardzo podobnie do Crysis. Piszą też, że ma to być mniej „hardwarożerne” niż CryEngine, jeżeli tak będzie to na PCtach 60 ramek powinno być standardem na nowych kartach – nawet w full HD . Myślę, że w half HD taki 9600GT poradzi sobie z tym bez problemu.

    • Fc2 to przecież CryEngine chociaż piszą tu i tam, że tylko 2 albo 3 procent kodu było zapożyczone z niego – mi wygląda to wszystko bardzo podobnie do Crysis. Piszą też, że ma to być mniej „hardwarożerne” niż CryEngine, jeżeli tak będzie to na PCtach 60 ramek powinno być standardem na nowych kartach – nawet w full HD . Myślę, że w half HD taki 9600GT poradzi sobie z tym bez problemu.

      To nie jest CryEngine. To autorski silnik od Ubisoftu – Dunia. A odnośnie tych 60 klatek na sekundę. Jak developer chce wycisnąć wszystkie soki ze sprzętu to nie zrobi bo musiałby pociąć jakość tekstur, shaderów i obniżyć rozdzielczość natywną. Dodatkowym elementem, który byłby przeszkodą jest otwartość terenów dostępnych w grze.

      • To nie jest CryEngine. To autorski silnik od Ubisoftu – Dunia.

        Tak tak wiem, ale mi to wygląda na CryEngine. . . Tak jak pisałem wyżej oni twierdzą, że z CryEngine jest 2 – 3 % kodu. . . jak dla mnie, pomijając kod, screeny z FC2 bardzo przypominają Crysis. . . tylko kolorystyka inna. Więc z tą „autorskością” może być różnie. . . Pewnie nigdy się nie dowiemy jak to jest naprawdę. . . ile tych procent jest z CryEngine. Może to być zabieg marketingowy, wszyscy pamiętamy jak przyjęty został Crysis, może panowie chcą tego uniknąć z FC2. . . i rozpowiadają że to całkiem nowy silnik. . . Wydaje mi się, że takich silników wraz z całym toolsetem nie piszę się od zera ot tak. . .

        • Tak tak wiem, ale mi to wygląda na CryEngine. . . Tak jak pisałem wyżej oni twierdzą, że z CryEngine jest 2 – 3 % kodu. . . jak dla mnie, pomijając kod, screeny z FC2 bardzo przypominają Crysis. . . tylko kolorystyka inna. Więc z tą „autorskością” może być różnie. . . Pewnie nigdy się nie dowiemy jak to jest naprawdę. . . ile tych procent jest z CryEngine.

          A przepraszam masz jakieś źródła, że Ubisoft zwrócił się do Cryteka i wykupił część modułów CryEngine które teraz stanowią 3% Dunii? Bo jeśli tak sobie fantazjujesz to nie wiem w jakim celu.

          Może to być zabieg marketingowy, wszyscy pamiętamy jak przyjęty został Crysis, może panowie chcą tego uniknąć z FC2. . . i rozpowiadają że to całkiem nowy silnik. . . Wydaje mi się, że takich silników wraz z całym toolsetem nie piszę się od zera ot tak. . .

          Ożesz. Brak mi słów. Silnik CRYENGINE2 należy do firmy Crytek. Ubisoft to koncern, który WYDAWAŁ pierwszego Far Cry’a na PC i zrobił konsolowego FC: Instincts (Xbox 1) oraz Instincts Predator (X360). Nazwa „Far Cry” należy do Ubisoftu i nic więcej. To dlatego kolejną grę Crytek nie mógł nazwać FC więc wymyślił sobie Crysis (którego wydało EA). Natomiast Dunia jest tak samo autorskim silnikiem Ubisoftu jak ten na którym działa Assasin’s Creed czy nadchodzący Prince of Persia (zmodyfikowany silnik AC). Oni po prostu mają tyle siana i są tak wielkim koncernem, że moga sobie pozwolić na stworzenie kilku silników i opierać na nich swoje gry.

          • A przepraszam masz jakieś źródła, że Ubisoft zwrócił się do Cryteka i wykupił część modułów CryEngine które teraz stanowią 3% Dunii? Bo jeśli tak sobie fantazjujesz to nie wiem w jakim celu.

            Proszę bardzo: http://en. wikipedia. org/wiki/Far_Cry_2

            . . . Only 2 or 3 percent of the original CryEngine code is being re-used, . . . .

            Z tego co ja pamiętam FarCry wydany przez Ubisoft był tworzony na CryEngine 1. . . Dlaczego nie miało być podobnie przy FarCry2 . . . a że CryEngine2 ma trochę nadszarpniętą reputację wymyślili, że zrobią z niego Dunię. . . Ja tylko wypowiadam swoje poglądy na podstawie filmików i screenów które można zobaczyć w sieci. Bardzo to podobnie wygląda do Crysis. . .

          • Proszę bardzo: http://en. wikipedia. org/wiki/Far_Cry_2Z tego co ja pamiętam FarCry wydany przez Ubisoft był tworzony na CryEngine 1. . . Dlaczego nie miało być podobnie przy FarCry2 . . . a że CryEngine2 ma trochę nadszarpniętą reputację wymyślili, że zrobią z niego Dunię. . . Ja tylko wypowiadam swoje poglądy na podstawie filmików i screenów które można zobaczyć w sieci. Bardzo to podobnie wygląda do Crysis. . .

            Pozwól, że wytłumaczę. Choć na pisanie bzdur lub opieranie się na przeinaczonych faktach jestem uczulony ale spokojnie to wyjaśnie. Ubisoft tylko wydawał Far Cry’a ale to on miał prawa do marki (nazwy) Far Cry. I oczywiście miał również prawa do silnika CryEngine1 (NALEŻY do Ubisoftu) na którym wydał jego konsolowe odmiany (z poprawkami graficznymi). I na wikipedii jest napisane czarno na białym, że właśnie z tego pierwszego CryEngine Ubisoft wziął 2-3 procent kodu. Co zrobił Crytek nie mając prawa do marki i silnika graficznego? Wiadomo, napisał nowego CryEngine z numerkiem 2 i wydał na nim Crysisa. Tak więc CryEngine 2 nie ma absolutnie nic wspólnego z Dunią. PS: Bash – po takich tekstach jak twoje rodzą się mega plotki będące totalnymi bzdurami. I najgorsze jest to, że ludzie uznają to za fakt, co udowodnił rashemen w poście 15.

  5. Nie ma to tamto, ja tę grę kupuję w dniu premiery ;)Pamiętam jak grając w Assassin’s Creed były takie piękne momenty, kiedy animacja się „uwalniała” i wszystko leciało tak ślicznie, że miałem wrażenie prawdziwego realizmu. To było niesamowite uczucie. A jak już zaczynała chrupać, mistyczny efekt znikał. . . Co prawda trudno przyrównywać rozdzielczość do animacji, bo jedno i drugie jest ważne, ale myślę, że nie ma to jak porządna, płynna animacja ;]

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here