Serwis PC.IGN miał już okazję zapoznać się z wersją tej produkcji przeznaczoną na komputery osobiste. Jego redaktorzy od razu podzielili się uwagami na temat różnic między pecetową i konsolową wersją tej gry. Z tego co możemy przeczytać wynika, że jej autorzy bardzo poważnie podeszli do wielbicieli popularnych „blaszaków”.

Bioshock będzie, jak już wiemy, wspierał DirectX 10. O grafikę nie musimy się więc martwić. Do tego dochodzi jednak zupełnie odświeżony interfejs, który ma lepiej pasować do wydania pecetowego. Według relacji IGNu każdy drobiazg został tu zmodyfikowany pod kątem komputerów osobistych. Są to takie proste rzeczy jak wybór broni czy wymiana plazmidów, które łatwiej obsłużyć za pomocą myszki i klawiatury. Przykład z bronią możemy nawet rozwinąć. Poszczególne rodzaje śmiercionośnych narzędzi możemy wybrać za pomocą klawiszy odpowiadających cyfrom. Ponowne wybranie tego samego rodzaju „pukawki” spowoduje wymianę rodzaju amunicji, którym się posługujemy. Tego samego wyboru możemy jednak dokonać za pomocą samej myszki z rozwijanego menu. Według dziennikarzy IGN’u takich drobiazgów znajdziemy w grze całe mnóstwo. Czyli jednak da się zrobić konwersję gry a przy okazji jej nie zepsuć tylko dodać do niej kilka ciekawych opcji, rozwiązań.

[Głosów:0    Średnia:0/5]

18 KOMENTARZE

  1. No dobrze, ale jak straci na tym wydanie konsolowe? Bo news ma wydzwiek taki, ze „na PC bedzie wszystko ladnie, slicznie i cacy”. A na konsolach be?Oczywiscie to nie pytanie do Ciebie, Krzysiek 😉 Raczej retorycznie rzucone w powietrze, czyli w tworcow 😉

  2. News miesiaca. BRAWO. Zupelnie nieoczekiwanie zaczynam sie nakrecac na mysl o tym tytule. . . A ten uklon w kierunku PCow . . no no. Ma ktos przewidywane wymagania sprzetowe pod ten tytul ?DirectX 10 jest WYMAGANY czy wspierany ?

    • (. . . ) DirectX 10 jest WYMAGANY czy wspierany ?

      Gdyby byl wymagany, to bylby gwozdz do trumny dla firmy. Sprzedaz na blache by byla znikoma.

  3. Zmiana broni za pomocą cyfer na klawiaturze, ten drobiazg o ile sie orientuje jest w każdej grze fpp od czasów wolf’a3d? Strasznie dopracowali bioshocka na pc’ta. . . .

  4. Ja tego newsa tak nie odbieram. Dla mnie po prostu chwalą się, że potrafią zrobić dobre sterowanie do gry na PC 🙂 I faktycznie jest to powód by się chwalić. Jak sobie przypomnę niektóre porty z konsol i sterowanie w nich. Driver i domyślne strzelanie pod „5” na klawiaturze numerycznej albo mnóstwo innych z kategorii „bez pada nie podchodź” 🙂 Czy nawet niedawno wydane Devil May Cry lub Onimusha na PC. Wyjątkowo nienaturalny dla pecetowca układ klawiszy.

  5. lisiec – pamietaj o tym ze Sony prezentujac PS3 jako jeden z atutow gier na nowej konsoli prezentowalo „real time weapon changing” :POczywiste jest wiec uwstecznianie sie gier w pewnych kwestiach – ale za to jaka ladna grafika :/Tak czy inaczej dopieszczenie wersji PC jest wazne – takie kwestie jak rozna czulosc myszek optycznych a pady , interfejs i jego obsluga – wbrew pozorom to dosc wazne kwestie. (choc przyznaje ze chcialbym jeszcze bogatszego trybu rpg ktory pewnie bedzie raczej plaski . . no ale zobaczymy. . . )

  6. No dobrze, ale jak straci na tym wydanie konsolowe? Bo news ma wydzwiek taki, ze „na PC bedzie wszystko ladnie, slicznie i cacy”. A na konsolach be?

    Nic nie straci. Niektóre elementy gry są po prostu robione pod daną platformę właśnie po to żeby zarówno gracze pecetowi jak i konsolowcy dostali do rąk idealną grę.

    • Nic nie straci. Niektóre elementy gry są po prostu robione pod daną platformę właśnie po to żeby zarówno gracze pecetowi jak i konsolowcy dostali do rąk idealną grę.

      I to sie chwali . Mowmy nie (konwersjom) ktorych nie idzie oblugiwac bo autorom nie chcalo sie popracowac chwili dluzej. Przykladem jest np Resident Evil 4 na PC oraz wiele innych tytulow ktorych sterowanie psuje cala rozgrywke.

  7. X360 ma tylko DX9, więc mają w zanadrzu co najmniej dwa rendery – DX9 i DX10, więc DX9 dla PeCeta jest gratis 😉 Dodatkowo to jest w końcu UE3 – DX9/10, OGL. . .

    • X360 ma tylko DX9, więc mają w zanadrzu co najmniej dwa rendery – DX9 i DX10, więc DX9 dla PeCeta jest gratis 😉 Dodatkowo to jest w końcu UE3 – DX9/10, OGL. . .

      X360 to inny system, podobny do DX9 ale to nie jest DX9 ! Ludzie pisza o grafice X’a w kontekscie DirectX’ow a to nie ma sensu – X ma swoje wlasdne biblioteki i nie mozna go porownywac do DX. A co do newsa. . . do czego to doszlo?! Producent chwali sie umiejetnoscia opracowania adekwatnego do platformy sterowania !! To powinien byc standard a nie chwalebny wyjatek. . .

    • Polecam wiadomo??

      X360 ma tylko DX9, wi?maj? w zanadrzu co najmniej dwa rendery – DX9 i DX10, wi?DX9 dla PeCeta jest gratis 😉 Dodatkowo to jest w ko?UE3 – DX9/10, OGL. . .

      i czy to jest twój powód, aby mówić, że według Ciebie PC jest lepsze ? Musisz poznać konsole aby móc coś o nich sesnownie mówić. A poza tym nie liczą się platformy, a same gry ! No chyba, że jesteś fanbojem ale tego nie powiedziałem . . .

  8. Następny news może niech będzie o tym jak opanowali już technikę nagrywania gry na krążki DVD tak by mogło to lepiej pasować do wydania pecetowego! :PZresztą, mój entuzjazm wobec tej gry, po zobaczeniu gameplaya, mocno stopniał! Ot kolejna nawalanka do tysięcy pokrzywionych zombiaków tyle, że pod wodą!

  9. Drobnostka. . . a ludzie już tracą głowę;PZa obie wersje odpowiada ta sama grupa ludzi więc chały nie będzie. . . Może niektórzy pamietaja jak świetnym tytułem był NFS HP II na konsole a na kompa robiony przez inny zespół nie był juz taki gites. . . jeśli tak można oceniać NFS’y ;PBasta!

  10. Tak tak. Wiadomo że Xkloc oferuje wiekszą większą moc niż blaszak i grafa bedzie lepsza na pudle (X) kompy to wielka niewiadoma do grania pod każdym względem sterowanie grywalność cena i wiele wiele innych czynników

  11. abbalah hmmm. Ty obserwujesz moje komentarze? W takim razie masz coś ze wzrokiem, bo poraz pierwszy zdarza mi sie pisać bez znaków przestankowych. Dlaczego tak bardzo zależy ci na tym żeby mi powstawiać minusy, przecież wiele osób pisze takie komentarze, obraziłeś sie na mnie ? Jak tak to nie mogę zaczaić kiedy. Przyznaję sie, że ten komentarz jest do wyrzucenia, bo to nie ja go pisałem, mój brat i chyba był bardzo zdeterminowany przez jednego nowego użytkownika Valhalli, który jest moim kolegą z podwórka i założył sobie tutaj konto aby mi dokuczać (zobaczcie minusy) jego nick dragon choć powinien mieć po prostu „asshole”. I abbalah wyluzuj już spox i jak cie w czymś uraziłem to „sorry”. Pozdro dla całej Valhalli !

  12. Bedzie offtopic ale zostałem wywołany do tablicy i muszę się ustosunkować. God of War – Ja się na ciebie nie obraziłem. Zwróć raczej uwagę na taką małą liczbę koło twojego niku gdy dajesz komuś minusa lub plusa. Aktualnie jest tam – 91. A to oznacza, że masz dużo więcej minusów niż tylko ode mnie. Teraz zastanów sie dlaczego. Żeby usunąć komentarz trzeba więcej niz tylko jednego głosu. Zwróć uwagę ile ogólnie minusów zbierasz. A teraz zastanów sie dlaczego tak się dzieje. Poczytaj uzasadnienia. Mówisz, że ten koment napisał twój młodszy brat. A ja ci mówię a co mnie to obchodzi. To twoje konto i ty powinieneś dbać o jego reputacje. Nie interesuje mnie kto kto napisał ten tekst. Jest opisany twoim nickiem więc ty dostaniesz minusa. Nie interesuje mnie też czemu Dragon cię minusuje. Jego uzasadnienie jest marne ale to inna historia. Dużo większe znaczenie ma minus od Cujo. Czemu jego nie spytasz czy sie na ciebie obraził? W końcu błędem jest istnienie twojego drugiego tekstu. Jeżeli masz coś do kogoś osobiście to załatwisz to za pomocą prywatnych wiadomości, a nie nabijać sobie komentarze. A tak zaraz gwarantuję ci, że obaj za tą dyskusje dostaniemy po przynajmniej jednym minusie. Daltego jeśli chcesz dalej kontynuować ta dyskusje to tylko przez prywatne wiadomości. Ja nie zamierzam więcej offtopicować.

  13. No, faktycznie – jest sie czym pochwalic. Irrational Games ze swoim Bioshockiem zrewolucjonizuje swiat FPP, dzieki niesamowitemu i innowacyjnemu systemowi zmiany broni, za pomoca. . . cyferek na klawiaturze, badz tez myszki ;] Po prostu „łał!” ;/

    lisiec – pamietaj o tym ze Sony prezentujac PS3 jako jeden z atutow gier na nowej konsoli prezentowalo „real time weapon changing” 😛

    Bullshit. Nie jako „jeden z atutow gier” tylko jako element Genji: Days of the Blade. Inna sprawa, ze prezentacja tejze gry byla po prostu kretynska, a „GIANT ENEMY CRAAAAAB!” rzadzi po dzis dzien ;]

Skomentuj Andrzej Anuluj odpowiedź

Please enter your comment!
Please enter your name here