Crysis to zabójczo wyglądająca strzelanka na komputery osobiste. To właśnie ta gra ma pokazać jak będą wyglądać gry przyszłości, a każdy element prezentacji, od samej grafiki, poprzez fizykę, aż do efektów specjalnych ma według twórców stać o krok dalej niż to, co oferuje konkurencja. Przez pewien czas Crytek był zdania, że nawet najnowsze konsole nie są w stanie wygenerować tej jakości oprawy.

Dzisiaj już wiemy, że to nieprawda. Michael Khaimzon, przewodzący projektowy Crysis przyznał się bez bicia, że Crytek bez problemów mógłby pokusić się o konwersję tej gry na Xboxa 360 i PlayStation 3. „Nie widzę żadnej przeszkody stojącej na drodze takiego portu, jeżeli zapadła by odgórna decyzja, że mamy go zrobić” – mówi Michael. „Konsole dysponują wystarczającą mocą, a my mamy zdolnych programistów. Jest to tylko kwestia podjęcia decyzji” – dodaje.

Electronic Arts, wydawca gry, znany jest z multiplatformowego podejścia do wydawania gier, najprawdopodobniej będzie naciskać na twórców na wyprodukowanie odpowiedniech konwersji. Oczywiście wiązałby się on z jakimiś cięciami w departamencie grafiki i nawet Michael tego nie ukrywa. Jednak zaraz dodaje, że „(…) tworzenie Crysis na PlayStation 3 i Xboxa 360 byłoby bardzo ciekawym wyzwaniem”. Można więc śmiało uznać, że konwersja gry na konsole to kwestia czasu. Chyba że cięcia musiałyby być zbyt drastyczne.

[Głosów:0    Średnia:0/5]

10 KOMENTARZE

  1. „Przez pewien czas Crytek był zdania, że nawet najnowsze konsole nie są w stanie wygenerować tej jakości oprawy. „Może wasze teksty są fajne, ale fachowością to nie greszą. . . :)Zrobienie takiej grafy na konsolach to tylko kwestia czasu, poznania ich architektury i wykorzystania tego. Moge was zapewnić że za max 2 lata gry na next-genach będą wyglądać znacznie ładniej niż Crysis.

  2. Fachowością może i nie grzeszą 🙂 Ale to było oficjalne stanowisko CEO Crytek w autoryzowanym wywiadzie z sierpnia. Wszelkie zażalenia prosimy kierować do firmy Crytek.

  3. Jeśli nie wiadomo o co chodzi to chodzi o kasę 🙂 Far Cry wyszedł na XBOX to dlaczego Crysis nie może wyiść na X360. Wystarczy coś wyciąć, dodać i poprawić i mamy kolejnego świetnego FPSa.

  4. No, nie. Ci „konsolowcy” dostaną Crysis’a?! Niby dlaczego? Jakoś konwersje z PC na konsole są dobre, to np. DMC3 był beznadziejny, widać, że w tej kwestii, Japończycy są beznadziejni, jeżeli chodzi o konwersje na PC.

  5. @upHmmm. . . może dlatego że ktoś buli grubą kase żeby mieć exlusiva na konsole, a kto ma zabulić tą kasę na PC, bo nie słyszałem o czymś takim jak Międzynarodowy Związek Graczy PeCetowych, ale może poprostu jestem niedoinformowany :(; i to właśnie jest powodem braku zbyt wielu exlusivów na kompa. . . „A wiesz jak bedzie wygladal PeCet za dwa lata ? Mozemy rozpatrywac tylko stan obecny a nie gdybac. „A czy ja mówie że konsole będą mieć lepszą grafę niż PeCety?! NIE moja wypowiedź odnosiła się do stwierdzenia „Crytek był zdania, że nawet najnowsze konsole nie są w stanie wygenerować tej jakości oprawy. „Nie był tego zdania mówił, sam przyznał że są prawie pewni że na konsolach da się stworzyć grę która wygląda tak dobrze jak ich. Chodziło mi raczej o to że jak teraz kupisz kompa nawet high-end (nie mówi o stacji graficznej :)) to za 4-5 lat czyli pod koniec życia konsoli gry będą wyglądać o wiele lepiej niż gry na PC kupionym teraz, przy którym będziesz musiał obniżać detale.

  6. Dla mnie grzechem jest grać na min. detalach, takie moje zboczenie. Być może za sprawą nowego systemu Vista oraz DirectX 10 i kart graficznych zgodnych z DX10 będzie można spokojnie pograć w Crysis. Obecnie mam kapuśnianego kompa nie zmieniam go ponieważ czekam na Viste i karty zgodne z DX10. Czy Crysis będzie równie ładny na X’sie czy PS3 jak w wersji na PC? Myśle, że tak a poprawki kosmetyczne gry nawet nie zauważymy i gra będzie się prezentować równie bajecznie.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here