Duke Nukem Forever „nadal powstaje”. Takie zapewnienia słyszymy już od ponad dekady. Wyrosło już nawet pokolenie graczy, które nie wyobraża sobie świata bez wiecznie będącego w fazie produkcji DNF. Dziś mamy bardzo smutną wieść. Oto ofiarą globalnego kryzysu padło 3D Realms. Legendarna firma-deweloper gier założona przez George’a Broussarda i Scotta Millera ponad dwadzieścia lat temu (jako Apogee Software) odchodzi w niebyt. Firma zwalnia pracowników i do końca tego tygodnia ma ostatecznie zamknąć podwoje. Prawa licencyjne do tytułu DNF są w rękach Take-Two, a więc być może serial z DNF będzie trwał nadal, ale jakoś nie liczymy na cud.

Przez 22 lata działalności Apogee Software/3D Realms dał nam takie tytuły jak Duke Nukem, Supernova, Cosmo’s Cosmic Adventure, Biomenace. Był również wydawcą słynnego Wolfenstein 3D i wielu innych, niezapomnianych tytułów.

[Głosów:0    Średnia:0/5]

30 KOMENTARZE

  1. [*] (tak się zapala świeczki w internecie?) Smutna wiadomość tylko nie wiem czemu strasznie mnie rozbawiła. Szkoda studia, szkoda Duke’a, szkoda tych wszystkich lat pełnych oczekiwań . .

    • [*] (tak się zapala świeczki w internecie?) Smutna wiadomość tylko nie wiem czemu strasznie mnie rozbawiła. Szkoda studia, szkoda Duke’a, szkoda tych wszystkich lat pełnych oczekiwań . .

      Tak sie zapala swieczke. Whateva tam podobno ktos wciaz ma prawa Duke’a wiec czekamy z niecierpliwoscia na dalsze informacje. A jak przyjdzie co do czego to zobaczycie, ze DK Forever bezdzie gra srednia, wcale nie dobra, wcale nie zla tylko zwyczajnie srednia. Nie ma opcji, ze uda im sie sprostac gigantycznym oczekiwaniom graczy, powtorze jeszcze raz, ze takie cos jest niemozliweWiadomo, ze na fali popularnosci tytul sie sprzedac, bo kazdy screen z tej gry wywoluje hype porywnywalny do premiery nowej konsoli, ale nie bedzie to gra wystarczajaco dobra. Juz slysze glosy zawiedzonych fanow i okrzyki zawodu. Sorry za offtop’a

      • Nie ma opcji, ze uda im sie sprostac gigantycznym oczekiwaniom graczy, powtorze jeszcze raz, ze takie cos jest niemozliwe

        Nie wszyscy maja takie oczekiwania. Mi wystarczy by to byl stary Duke z nowa grafa i nowa fabula. Ale fakt, sa osoby ktore sobie obiecuja Bog wie czego. Zaleta Duka byl klimat. Nie zajefajny engine, nie mega wypasione levele, ani bronie czy cos innego. To byla po prostu luzacka strzelanina za prosta ale akceptowalna historia, dobrze wywazona, ktora ukazala sie w odpowiednim momencie.

    • Duke Vs. Krisis 🙂 0:1 !

      tu nie ma co porównywać bo to tak jakbyś porównał np. F1 vs NASCAR – jedno i drugie na czterech kółkach po torze.

      • tu nie ma co porównywać bo to tak jakbyś porównał np. F1 vs NASCAR – jedno i drugie na czterech kółkach po torze.

        No to moze jasniej:Duke Vs. Kryzys 😉 0:1okey?

  2. fakir188 potrafię czytać ze zrozumieniem i wiem że Take Two ma prawa do Duke’a ale dla mnie Duke Nukem może być tylko zrobiony przez 3d Realms. Ostatnio przeszedłem sobie w cooperative Duke Nukem 3D na xbox’ie i powiem, że świetnie się bawiłem i przypomniałem sobie jak wiele dobrych pomysłów było zawartych w tej grze z których nikt już potem nie korzystał. Tylko kompletnie nie wiem czemu.

  3. Dobra;] myslalem, ze nie doczytales:P No Duke na arcade wcale nie slaby. Ja pogrywam w Castle Crashers i wormsiaki.

  4. dobry pomysł – zamiast brać się za grę, o której mówimy od ponad 10 lat, że powstaje, to ogłośmy upadek. a potem stworzymy nowe studio . . . :/

  5. Dla mnie to dobra wiadomość z pewnością powierzą licencję jakiemuś odpowiedzialnemu studiu które wyda grę za mojego życia.

  6. Taa. . tylko zwykle tak sie dzieje, ze gdy jakies tytuly sa przejmowane przez inne studia to nagle traca swoja „magie”. Mogliby po prostu na fali kryzysu odlaczyc respirator i oglosic smierc Duke-a, chociaz facet zachowalby resztke godnosci i przeszedl do historii taki jakiego znalismy.

  7. Trzeba przyznać, iż sami sobie zaszkodzili. Jeśli na prawdę pracowali nad DNF, to przesadzili z długością tych prac. Owszem można przekładać wydanie gry jeśli nie posiada ona odpowiedniej jakości, ale bez przesady. Nie zagwarantowali sobie odpowiednich wpływów z innych gier w międzyczasie na sfinansowanie prac nad „super-hiper-produkcją”. Przerost formy nad treścią i tyle, a prawidła ekonomii tego nie lubią.

    • Trzeba przyznać, iż sami sobie zaszkodzili. Jeśli na prawdę pracowali nad DNF, to przesadzili z długością tych prac. Owszem można przekładać wydanie gry jeśli nie posiada ona odpowiedniej jakości, ale bez przesady. Nie zagwarantowali sobie odpowiednich wpływów z innych gier w międzyczasie na sfinansowanie prac nad „super-hiper-produkcją”. Przerost formy nad treścią i tyle, a prawidła ekonomii tego nie lubią.

      Prawdopodobnie nie mieli funduszy by posadzic przy tym 20 programistow i 5 grafikow. Niestety obecnie wydanie porzadnej gry wymaga duzych nakladow finansowych. Grafika jest coraz bardziej skomplikowana.

  8. Mnie najbardziej smuci, że newsów nie będzie. A Duke to żyła złota 😀 nabija jak mało co. A jakie emocje wzbudza. Od miłości do nienawiści

  9. pamietam jak sie napalalem na screenshoty jakie zostaly zamieszczone w pcgames cd z. . . bodajze 98 roku. grafika bila quakea na glowe. unreala zreszta tez. a jesli juz o starym duke’u mowa. . . ostatnio odpalilem go na mojej noki e51. . . tylko troche klawiatura zbyt skromna 😉

    • a jesli juz o starym duke’u mowa. . . ostatnio odpalilem go na mojej noki e51. . . tylko troche klawiatura zbyt skromna 😉

      Sa mody, ktore pozwalaja odpalac DN3D napwet pod Vista x64 🙂 Ogolnei smiesznie sie w to pyka, nawet teraz jest niezla frajda. Choc jakosc dzwieku nie poraza 😉

  10. A mi ich nie jest żal. Widziałem jakiś czas temu, może z rok czy dwa lata stary wywiad z osobami odpowiedzialnym za DNF. I powiem jedno, to po prostu dorosłe dzieci. Wyglądali na ten typ wiecznego studenta, który nigdy nie kończy tego co rozpoczął. Gry typu DN 3D dało się zrobić w ciągu 3 miesięcy, to dali rady. Ale zabrali się za projekt większy niż ich głowy, tak ich to przerosło. Bardzo wielki mam żal do nich, że po prostu zmarnowali tytuł, blokując jakikolwiek jego rozwój przez inne firmy. Przecież to mógł być hit. W tej chwili to jest kupa, bo cokolwiek zrobili, a coś tam zawsze było, jest i tak dawno już przeterminowane. Obym o tych panach nie musiał już więcej słyszeć. . .

  11. A mi ich JEST ŻAL. W zasadzie to jest mi żal znaczka 3DRealms, a może bardziej Apogee, które to wywoływały u mnie bardzo ciepłe wspomnienia. Wywoływały i nadal będą wywoływać, choć już tylko we wspomnieniach.

    Żal ci 3D Realms?Ani trochę. Nie lubię kłamców.

    Jakież to typowe, że ludzie zawsze pamiętają to co złe, a zapominają o tym, ile radochy przysporzyło nam Apogee i 3D Realms. Poza tym to na prawdę kawał legendy. Nie zapominajmy o tym.

    • Nie zapominajmy też o tym, że przez ostatnie 10 lat bezczelnie wciskali nam kit.

      Tego akurat nie mozesz wiedziec w 100%. . . No chyba ze tam pracowales i wiesz na jakim etapie jest projekt. Obstawiam ze Duke Nukem Forever zostanie ostatecznie wydany przez Take Two, bo oni nie przepuszcza okazji zeby zarobic na TAKIEJ marce. Gre dokonczy inne studio. Pewnie posklejaja wszystko do kupy. . cos tam dodadza i jeszcze w tym roku mozemy sie spodziewac gry. . . Szkoda tylko ze przez to ze nie skonczy tego 3D Realms dostaniemy zwyklego sredniaka z dobra grafa. . . a mogl byc hicior.

  12. http://hellforge. gameriot. com/blogs/Hellforge/. . . ut-a-ChairNachodzą mnie skojarzenia z rozmowami Microsoft – Netscape. Zastanawiam się jak duża część z tego jest prawdą. . . Pewnie się nigdy nie dowiem.

  13. Ja tego nie kupuję. Czytałem cały wpis na Gaming is Stupid i ta historia dla mnie się nie trzyma kupy. Jakoś nie widzę tutaj żadnej szczególnej korzyści dla 3DR. Dla Epic zresztą też, poza tym, że mieliby zapewne najlepszych beta testerów na rynku ;)No i Tim Sweeney, Cliffy B i Mark Rein prawie, że gotowi zabić Widerholda. Jasssssne.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here