Twórcy mieli do dyspozycji kilkaset stron książek i komiksów, ale również kilka filmów

Valhalla: Jakiś czas temu czytałem, że Conan ma zawierać unikatowe połączenie gry dla jednego gracza i trybu internetowego. Próbowałem to komuś wyjaśnić, ale nie wyszło mi. W związku z tym wytłumacz nam, w jaki sposób połączyliście te dwa tryby rozgrywki?

E.E.: Sądzę, że miałeś problem z wyjaśnieniem naszego pomysłu, bo to bardzo nowatorska idea w gatunku gier internetowych. Działa to tak, że gdy rozpoczynasz grę, zostajesz wyrzucony przez morze na brzeg wyspy Tortage, gdzie przez pierwszych kilka godzin grasz i odkrywasz świat sam w trakcie misji stworzonych dla jednego gracza, zupełnie jak w tradycyjnej grze single-plyaer. Po pewnym czasie dotrzesz do pirackiej wioski Tortage, gdzie spotkasz jedynie kilku innych graczy, z którymi będziesz mógł założyć drużynę i zawrzeć długotrwałe znajomości. W Tortage zmieszaliśmy oba gatunki, ale w taki sposób, że nie odczujesz przejścia z jednego do drugiego.

Gdy zaczynasz pracę nad nową grą, stajesz przed pozornie niemożliwym zadaniemStarcia grup graczy i zdobywanie zamków to nowość w gatunku

Valhalla: W jakim stopniu Hyboria będzie żywym światem? Czy będzie to coś na wzór światów World of Warcraft, czy może raczej coś jak Anarchy Online, gdzie serwery gromadzą znacznie większą ilość graczy, a świat jest bardziej trwały? Jeden mega-serwer?

E.E.: Nie będzie jednego serwera dla Age of Conan, bo byłoby to niemożliwe do wykonania. Nie chodzi nawet o kwestie techniczne, związane z przeładowaniem serwerów, ale raczej dlatego, że nie chcemy przeładowywać graczami świata gry. Będzie wiele serwerów, choć ich ilość będzie uzależniona od popularności gry. Każdy z nich będzie domem dla od 2 do 3 tysięcy graczy, choć sprecyzujemy to dopiero po becie.

Wielu z nas poznało Conana głównie dzięki roli Arnolda Schwarzeneggera, dziś… polityka

Valhalla: Powala mnie jeden ze screenów z gry, gdzie w tle postaci wojownika widać alpejski szczyt pokryty śniegiem. Zastanawiam się jak wielki będzie wasz świat? Będziecie używali sztuczek ze skalą, czy wasz świat to wierna kopia naszego otoczenia w skali 1:1?

E.E.:Świat w grze jest gigantyczny. Funcom zatrudnia kilku designerów i budowniczych światów, którzy cały czas pracują nad rozwijaniem części grywalnej Hyborii, to też zapewniam, że do dyspozycji graczy oddamy potężną liczbę mil kwadratowych do zwiedzania. Ponieważ Hyboria jest w gruncie rzeczy osadzona w naszym świecie (lub w alternatywnej wersji naszego świata), bez zbyt drastycznych zmian w kształcie kontynentów, stworzenie kopii 1:1 byłoby niemożliwe, a sama gry ucierpiałaby, bo trudno jest się dobrze bawić na tak wielkiej mapie. Podróż na trasie Stygia/Cymmeria w rzeczywistości trwałaby tygodniami. Aby tą przestrzeń zapełnić ciekawymi miejscami do zwiedzania, musielibyśmy stworzyć świat z ruinami i niesamowitymi potworami co kilkanaście metrów, a to byłoby po prostu nierealistyczne. W związku z tym zaimplementowaliśmy możliwość szybkiej podróży między regionami, z których każdy będzie wielki. Gracze znajdą tam zarówno bagniste dżungle, jak i pokryte śniegami szczyty i piaszczyste pustynie.

Valhalla: Część osób pracujących nad Age of Conan była zapewne związana również z Anarchy Online. Rubi-Ka, czyli świat z Anarchy Online, rozrósł się przez te kilka lat w niesamowitym stopniu. Przypuszczam, że dla ludzi, którzy spędzili tyle czasu na dopieszczaniu tego świata, rozpoczęcie wszystkiego od nowa musi być trudnym zadaniem?

E.E.:Gdy zaczynasz pracę nad nową grą, stajesz przed pozornie niemożliwym zadaniem. Jest tyle rzeczy do zrobienia, a kiedy przeminie już pierwsza faza podniecenia wymyślaniem gry, rzeczywistość spada ci na głowę jak tona cegieł. Nikt z nas jednak nie robiłby tego, co robi, gdybyśmy nie kochali pracy z grami i każdy jest niezmiernie podekscytowany perspektywą budowy nowego świata. Kiedy masz okazję pracować z czymś tak fajnym, jak marka Conana Barbarzyńcy, masz do dyspozycji materiały z przestrzeni 70 lat, a tworzenie świata od początku do końca jest czystą przyjemnością!

[Głosów:0    Średnia:0/5]

5 KOMENTARZE

  1. Chciałbym pogratulować Valhalli – naprawdę świetny wywiad! Takie rarytaski to w Polskim Internecie rzadkość. Co do samej gry. . . Gdy na początku o niej usłyszałem (a wtedy można było zobaczyć nie najlepszej jakości Artwork’i oraz kilka zdań o świecie gry) nie byłem zbytio do Conana przekonany, ba – nie wiedziałem totalnie nic o tym świecie, a jedyną rzeczą którą wiedziałem o tym Barbarzyńcy jest to, że w jego rolę wcielił się nasz ukochany Gubernator. Jednak z biegiem czasu, zacząłem czytać o grze coraz więcej, dowiedziałem się o fenomenalnie zapowiadającym się systemie walki, o oblężeniach i rozbudowanych walkach PvP, o rewelacyjnym craftingu (i chyba housingu? ;). . . Czyli to wszystko, co dobry MMO zawierać powinien. Do tego ten brudny, średniowieczny Europejski klimat. . . Mam już dosyć BOHATERÓW ubranych w lekkie przewiewne ubranka i rozwalających wielkie stwory kilkoma uderzeniami! Nareszcie gra, w której postacie będą ubrane w brudne, oplamione krwią lekkie skórzane zbroje, czy cięzkie pancerze. . . Tak to powinno naprawdę wyglądać! :)Czy gra zostanie mmorpg’iem roku 2007? Jedno jest pewne: Dni World of Warcraft są już raczej policzone, przecież na horyzoncie znajduje już się Vanguard: Saga of Heroes, Lord of the Rings Online, czy właśnie Age of Conan. . . Tak więc czuje, że w czasie wakacji naprawdę rozgorzeje starcie tytanów, tytanów gier mmo! I mam nadzieję, że to starcie wygra prawdziwa Europejska gwiazdka – Age of Conan. Co do postaci – na bank będę grał rzemieślnikiem. Po prostu uwielbiam handel oraz crafting czy housing. Może to zabrzmi śmiesznie, ale w Ultima Online nie bawiły mnie wypady graczy do grobowców w poszukiwaniu złota i glorii, ja preferowałem siedzenie w kopalni i łażenie od góry do mojego domku by przetopić rude. . . Taki już jestem 🙂

  2. Ja mam tak samo 🙂 mam nadzieję, że ekonomia i housing będzie trochę lepiej rozwiązane. Nie ma już nowych gier MMO z naciskiem położonym na te elementy. . .

  3. pelne PvP ma byc tylko na specjalnych serwerach przeznaczonych do tegoz celu, na wiekszosci serwow PvP bedzie podobno tylko w krainach osciennych, a co do housingu to raczej tez tylko w tych osciennych krainach – pozyjemy zobaczymy

  4. Muszę pogratulować Valhalli za ten wywiad, a co do samej gry, no zapowiada się ciekawie, ale naprawdę ciężko będzie im obalić WoWa, w każdym razie trzymam kciuki za europejczyków 🙂

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here