Wśród udostępnionych tras znajdziemy zarówno fikcyjne, takie jak włoskie Amalfi Coast czy też dobrze znane i lubiane tory takie jak niemiecki Nurburgring i Circuit de la Sarthe, na którym rozgrywany jest słynny 24 godzinny wyścig Le Mans.

Zmienił się także tryb kariery. Stare rozwiązanie zostało zastąpione przez wprowadzony do gry kalendarz. Podzielono go na sezony, w których udostępniono ponad dwieście różnych zawodów. Są wśród nich nowości takie jak wyścigi na ćwierć mili, przejazdy po owalnych trasach, wyścigi na czas czy konkursy dla drifterów (kontrolowane poślizgi). I tu jak widać czeka na nas spora niespodzianka.

Spis treści

Samochodowa pornografia

Bolidem…

Wielbiciele motoryzacji powinni zakochać się w Forza Motorsport 3. Jej autorzy określają ją mianem samochodowej pornografii. Patrząc na jakość modeli poszczególnych aut ciężko się z nimi nie zgodzić – są po prostu piękne. W trzeciej odsłonie serii po raz pierwszy możemy przenieść się do wnętrza auta, które również wykonane jest perfekcyjnie. W życiu nie jeździłem piekielnie drogim autem takim jak Ferrari czy Pagani Zonda, ale patrząc na materiały z gry, czuje się prawie jakbym w nim siedział. Brakuje tylko zapachu szlachetnego drewna, skóry czy innych materiałów służących do wykańczania wnętrz samochodów dla najbogatszych. Oglądając tę część roboty wykonanej przez Turn 10, ręce same składają się do braw.

W sumie w grze znajdziemy ponad czterysta różnych samochodów. Blisko sześćdziesięciu producentów takich jak Audi, BMW, Subaru, Ferrari, Aston Martin, Mercedes, Jaguar czy Ford pokaże nam w dziele Turn 10 swoje cacka. Kolejną nowością w Forza Motorsport 3 będą SUVy i półciężarówki oraz możliwość malowania wszystkich aut, w tym wyścigowych potworów, na które w poprzednich odsłonach serii nie mogliśmy nakładać nowego lakieru czy tatuaży.

Jak tu pięknie

Tym, którzy twierdzą, że Xbox 360 jest maszyną trochę słabszą od Playstation 3, najnowsza Forza powinna zamknąć usta. Jej autorzy zapewniają, że ich dzieło zachwyci nas przepiękną oprawą graficzną w rozdzielczości 1080p. Sama gra ma zaś działać z prędkością sześćdziesięciu klatek na sekundę przy dziesięciokrotnym zwiększeniu ilości polygonów na każdym z aut i rozdzielczości tekstur zwiększonej czterokrotnie w stosunku do poprzedniej części serii.

Oczywiście w omawianej produkcji nie zabraknie także „fajerwerków” takich jak efekt soczewki czy bloom transforming. Te dwie nazwy otwierają dość długą listę, na której umieszczono technologiczną nowomowę. Wystarczy jednak rzucić okiem na grafiki czy materiały filmowe z gry, by przekonać się, że Turn 10 odda w nasze ręce naprawdę piękny tytuł.

Niestety w trzeciej odsłonie gry prawie na pewno zabraknie zmiennych warunków pogodowych i wyścigów nocnych. Cóż, nie od razu Rzym zbudowano. Najwyraźniej na tego typu atrakcje będziemy jeszcze musieli poczekać.

Multiupgrade

…i klasykiem…

Wiele ma się również zmienić w temacie grania online i możliwości oferowanych graczom korzystającym z usługi Xbox Live. Turn 10 zamierza wprowadzić do gry specjalne rankingi, dzięki którym poznamy najlepiej ocenianą twórczość innych fanów Forza Motorsport 3. Chcesz pobrać nowe skórki, obejrzeć powtórki z przejazdów, ale nie wiesz na które zwracać uwagę? Trzecia Forza automatycznie posegreguje najbardziej popularne i najczęściej pobierane pliki tak, byś mógł do nich szybko dotrzeć.

Podobnie będzie z czasami przejazdu. Kierowcy korzystający z możliwości przewijania oraz ci, którzy jeżdżą agresywnie, spychając innych z trasy, zawsze znajdą się znajdą się niżej w rankingu albo zostaną oddzieleni od „grających fair” za pomocą specjalnych ikon. Niestety w chwili obecnej twórcy Forza Motorsport 3 nie chcą się wypowiadać na temat nowych trybów gry multiplayer. Wiadomo tylko, że prawdopodobnie zobaczymy je w tym tytule.

Widać metę

Forza Motorsport 3 jest już na ostatniej prostej przed metą. Pod koniec października tego roku będziemy mogli nabyć swoją kopię tej produkcji. Z zapowiedzi wynika, że na dwóch wypchanych po brzegi płytach DVD znajdziemy coś, co zachwyci wielbicieli motoryzacji. Miałem zresztą okazję pograć w wersję testową nowego dzieła Turn 10 i mogę potwierdzić, że gra wygląda wybornie, a sam gameplay stoi na bardzo wysokim poziomie. Krótki opis „dema”, które po raz pierwszy zaprezentowano w trakcie tegorocznych targów E3, znajdziecie w ostatniej części tego materiału.

[Głosów:0    Średnia:0/5]

9 KOMENTARZE

  1. Ponad rok temu kupiłem PS3, do tego kierownice G25 i sadziłem, że niebawem powinna pojawić się pełna wersja GT 5. Do tej pory czekam i czuję się coraz bardziej zdenerwowany. Wątpię aby ludzie z polyphony stworzyli grę na którą warto było aż tyle czekać. Wydaje mi się że gt5 będzie podobne do Forzy3. W 100% zgadzam się z komentarzem powyżej, że Sony zostało wydymane (a ja przy okazji).

  2. widziałem filmik z gry brakuje dynamiki jazdy czegoś co wciąga. . . grałem sporo w drugą forze i tam było dokładnie tak samo zero dynamiki jazdy, zero walki przeciwników między sobą nuda. . . jak dadzą demo to się zastanowię bo raczej forza 2,5 niż 3

    • widziałem filmik z gry brakuje dynamiki jazdy czegoś co wciąga. . . grałem sporo w drugą forze i tam było dokładnie tak samo zero dynamiki jazdy, zero walki przeciwników między sobą nuda. . . jak dadzą demo to się zastanowię bo raczej forza 2,5 niż 3

      Polecam serię Burnout 😉

  3. No cóż czy to będzie Forza 2,3 czy Forza 3 nie zmienia to faktu, że Turn 10 wydało DWIE części swojej flagowej serii a nawiększego rywala z konkurencyjnego obozu jak nie było, tak nie ma 😉

  4. Miałem okazję pograć w testową wersję FM3. Bryknąłem się Porsche, Fordem GT i czymś jeszcze. Przy każdym wyścigu wszystkie wspomagacze były wyłączone. Pierwsze co przetestowałem to widok z kokpitu 😉 Wykonane dokładnie ale trochę brakuje do widoku z GT5 Prologue. Dalej otoczenie: wygląda super. Jedyne co może niektórym przeszkadzać to niemalże bajkowość środowiska. Poziom trudności świetny jeśli chodzi o AI, lecz nie ufam trochę modelowi jazdy. Grałem co prawda na padzie, ale dociskanie spustu gazu do maksimum powodowało tylko niewielką utratę kontroli nad pojazdem (nawet Ford GT). Wizualnie naprawdę w porządku choć widać ząbki i to całkiem mocno. Jeśli chodzi o moje zdanie na temat GT vs Forza, jedyny element, którym Turn 10 wyprzedza PD jest AI, gdyż jeśli chodzi o model jazdy i grafikę Gran Turismo prezentuje się o wiele spójniej od konkurencji. Można powiedzieć, że póki co nie mam racji, bo Prologue ma tragiczne otoczenie tras, ale na materiałach z GC widać kosmiczną poprawę.

  5. w Burnout się dzieje, choć jestem zwolennikiem GRID to pewnie w Forza 3 też pogram, chyba że do tej pory rozleci się po raz kolejny xbox i stanę się posiadaczem PS3

  6. Turn10 mówiło iż modele aut są 10 razy dokładniejsze niż w 2ce. Okazało się to marketingowym zagraniem, modele aut są 10 razy bardziej dokładne ale tylko w menu i przy prezentacji przed wyścigiem. Niby szczegół a jednak auto wygląda na okaleczone bez detali kokpitu przy widoku z zewnątrz, mamy nową generacje i powinno się takich kwiatków rodem z gt3 unikać. Co do modelu jazdy to na kierownicy gra się super ale to nie jest zaskoczeniem.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here