Kasetony reklamowe – jakie rodzaje mamy do wyboru i który z nich wybrać?

0
515

Jednym z najbardziej powszechnych i najpopularniejszych rodzajów reklamy zewnętrznej są kasetony reklamowe. Przyciągają potencjalnych nabywców dużymi możliwościami spersonalizowania pod względem wizualnym oraz niewielką ceną. Choć charakteryzują się one prostą konstrukcją, to i tak wyróżnia się kilka ich rodzajów, odmiennych pod względem kształtu, formy, podświetlenia, czy też materiału, z którego zostały wykonane. Co warto wiedzieć o kasetonach reklamowych i jak wybrać odpowiedni? Podpowiadamy.

Po co inwestować w kasetony reklamowe?

Popularność i powszechność, jaką cieszą się kasetony reklamowe wynika z kilku czynników. Przede wszystkim jest to niezwykle łatwo dostępna, efektowna i tania forma reklamy zewnętrznej, która dzięki swojemu uniwersalnemu zastosowaniu z powodzeniem może być wykorzystana zarówno wewnątrz, jak i na zewnątrz budynku. Jest to sprawdzony i niezawodny nośnik informacji, który pozwala w najprostszy możliwy sposób zainteresować potencjalnych klientów naszą ofertą. Zastosowanie kasetonów reklamowych spełnia więc nie tylko funkcje reklamowe i informacyjne, ale także dzięki możliwości dowolnego dostosowywania kasetonów do indywidualnych preferencji pozwala podkreślić wizerunek firmy i wyróżnić się na tle konkurencji.

Kasetony reklamowe, semafory, banery – czym się różnią?

Nazewnictwo związane z reklamą może początkowo rodzić niejasności, dlatego warto zapoznać się z najbardziej ogólnym rozróżnieniem. Najczęściej kasetony reklamowe mylone są z semaforami oraz banerami. Semafory jednak to okrągły kaseton, który montuje się bokiem do ściany na zewnątrz budynku. Często stosowane są w przypadku firm, posiadających okrągłe logo. Banery z kolei cechują się większą powierzchnią reklamową, na której uwzględnia się nie tylko nazwę firmy, ale także prezentuje fragmenty jej oferty. W odróżnieniu do nich, na kasetonach reklamowych umieszcza się z reguły nazwę firmy wraz z logo.

Rodzaje kasetonów reklamowych

Wśród kasetonów reklamowych wyróżnia się kilka ich rodzajów:

  • Kasetony jednostronne – stanowią jeden z najbardziej powszechnych typów kasetonów, stosowanych najczęściej do zamontowania na ścianach wewnątrz i na zewnątrz budynków. Jak sama nazwa wskazuje nadruk z logo i nazwą firmy umieszczany jest tylko po jednej stronie.
  • Kasetony dwustronne – w odróżnieniu od kasetonów jednostronnych reklama tego typu zawiera nadruk po obu stronach, dlatego też z reguły montowany jest na zewnątrz budynku, prostopadle do niego, aby był widoczny dla przechodniów mijających go z obu stron.
  • Kasetony świetlne – w ciągu dnia zwykle kasetony reklamowe nie różnią się niczym od kasetonów świetlnych. Różnica jest widoczna dopiero po zmroku, kiedy to reklama całkowicie znika w ciemności, w przypadku zwykłych modeli. Dlatego o wiele częściej wybierane są kasetony świetlne, które dzięki możliwości zasilania lampkami LED, nie tylko rozwiązują ten problem, ale także są ekonomiczne.
  • Kasetony dibond – dziwnie brzmiące słowo oznacza nic innego jak stosunkowo nowy materiał, z którego wykonuje się niektóre rodzaje kasetonów. Charakteryzuje się on wytrzymałością, trwałością koloru i odpornością na wpływ czynników zewnętrznych, w tym pogodowych.
  • Kasetony zewnętrzne – znacząca część kasetonów wykorzystywana jest jako reklama zewnętrzna, zamontowana na budynku od strony ulicy. Z tego względu muszą być one wykonane z materiałów odpornych na słońce, wilgoć i temperaturę, takich jak wyżej wspomniany dibond, aluminium oraz niektóre materiały sztuczne.
[Głosów:0    Średnia:0/5]

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here