Serwis GameTrailers opublikował bardzo interesujące porównanie. Jeśli nie wiecie, czy warto dopłacać do mocniejszego sprzętu, aby cieszyć się najlepsza jakością grafiki w przygotowywanych przez Crytek shootersze FPP Crysis, zerknijcie na te filmiki porównujące grę „śmigającą” na karcie graficznej obsługującej DirectX 9 oraz DirectX 10. Widzicie różnicę?

Crysis DX 9 vs. DX 10 a
Crysis DX 9 vs. DX 10 b

[Głosów:0    Średnia:0/5]

24 KOMENTARZE

  1. hmmm troche ciezko ocenic bo akcja w obu wersjach troche sie rozni + np. przy hunterze dx10 sa efekty pogodowe a przy dx9 nie ma (to juz raczej niezalezne od DX. . . ). ale ogolnie musze przyznac ze roznica nie jest miazdzaca. laik jej nie zauwazy.

  2. Filmiki są tendencyjne 🙂 Zwłaszcza w drugim widać, że przy DX9 ten ‚hunter’ stoi i mało robi, a z DX10 właczyli deszcz? dodatkowe strzały z efektami. Normalnie reklamują to DX10 jak proszek do prania kontra ‚zwykły proszek’.

  3. „95 % pań w Gdańsku nie widzi różnicy” moim zdaniem powinni pokazać ten sam trrailer w wersji zarówno DX10 i DX9 wtedy to można nazwać porównaniem.

  4. Ja tam widziałem filmik dx9 VS dx10 akcja dzieje się w dżungli akcje są podobne, w dx10 facet rzuca granatem reszta to czysta spekulacja. Tak ogromnej różnicy nie widać i dlatego visty instalować nie będę. PS te linki mi nie działają.

  5. Naprawde rzecywiscie trudno poruwnywac te filmiki, napewno tam lepiej wygladac bedzie pod x10 ale bez miazdzacej przewagi, za to popieram lovelypl – to porownanie jest nastawione typowo pod x10!

  6. Różnice między grafiką są różne, ale nie duże osoby zajmujące się grafiką itp. Mogą się dopatrzyć wielu cieniowań itp. Uważam, że zwykli gracze nie dopatrzą się tego prawie w ogóle i nie będzie to im jakoś przeszkadzało. Ja dopatrzyłem się lepszej fizyki ognia realistycznie się pali. Światło ognia bardziej rzuca się na robota a dokładniej na jego paszcze. Bardziej odłamki lecą, ale to dosłownie minimum. Jeżeli osoby mające karty graficzne zgodne z Direct 10 mają powody do radości uzyskają wszystkie efekty graficzne. Osoby bez standardu Direct 10 uzyskają bardzo ładną grafikę a efekty będą się nie wiele różnić, jeżeli planujecie kupić kartę zgodną z Direct 10 nie opłaca się.

    • Różnice między grafiką są różne, ale nie duże osoby zajmujące się grafiką itp. Mogą się dopatrzyć wielu cieniowań itp. Uważam, że zwykli gracze nie dopatrzą się tego prawie w ogóle i nie będzie to im jakoś przeszkadzało. Ja dopatrzyłem się lepszej fizyki ognia realistycznie się pali. Światło ognia bardziej rzuca się na robota a dokładniej na jego paszcze. Bardziej odłamki lecą, ale to dosłownie minimum. Jeżeli osoby mające karty graficzne zgodne z Direct 10 mają powody do radości uzyskają wszystkie efekty graficzne. Osoby bez standardu Direct 10 uzyskają bardzo ładną grafikę a efekty będą się nie wiele różnić, jeżeli planujecie kupić kartę zgodną z Direct 10 nie opłaca się.

      Czy jest ktoś, kto potrafi mi to przetłumaczyć na język bliższy polskiemu? Niestety siedzę jeszcze w pracy i nie mogę obejrzeć filmików. Ale w domu podejrzę o co chodzi z tym, że odłamki bardziej lecą. . . . 🙂

  7. Ja dopatrzyłem się lepszej fizyki ognia realistycznie się pali. Światło ognia bardziej rzuca się na robota a dokładniej na jego paszcze. Bardziej odłamki lecą, ale to dosłownie minimum.

    Smiem twierdzic, ze fizyka jest zaprogramowana tak, by nie roznila sie w wersjach pod DX9 i DX10 ;/

    • Smiem twierdzic, ze fizyka jest zaprogramowana tak, by nie roznila sie w wersjach pod DX9 i DX10 ;/

      Nie chodziło mi o całą fizykę może źle to ująłem ogień bynajmniej dla mnie jest bardziej realistyczny nie wiele, ale jest.

  8. Jednym słowem musiałem się wglądać w te filmiki, aby zobaczyć różnicę. Nie warto instalować Visty albo kupować nowej karty graficznej pod Direct 10. Jeśli masz dobry komputer to wystarczy abyś mógł się cieszyć Crisisem. Dobrze, że nie pisałem więcej tych szczegółów w filmikach.

  9. Oglądając te filmiki spodziewałem się na końcu zobaczyć napis w rodzaju „kup pan Vistę!”. . . Są tendencyjne jak jasny gwint. Ale mimo to, kiedy człowiek włoży sobie mózg do lodówki i postara się spojrzeć na to trzeźwo, a nie przez pryzmat większego rozmachu i ewidentnego faworyzowania części DX10 to dochodzi do wniosku, że. . . faktycznie nie widać większej różnicy. Fakt, raphael ma trochę racji, niektóre rzeczy faktycznie są trochę lepsze, ale różnica jest bardzo, bardzo mała. A przecież DX10 to miała być rewolucja. A wyszło śladowe ulepszenie, którego, jak zostało już wspomniane, prawie nikt nie zauważy. Moją uwagę natomiast przykuło coś innego. Może to wina mojego monitora lub czegokolwiek innego (np. tego, że oglądam pod Linuksem, więc może coś z kodekami, nie wiem), ale w tym filmiku z dżungli przeciwnicy wyglądają – przynajmniej ja mam takie wrażenie, może mam coś z oczami – jakby się urwali z. . . Wolfensteina 3D. . . I to w obu wersjach. Np. kiedy gracz wychodzi zza drzewa i widać tam trzech przeciwników. Wyglądają strasznie pikselowato i jak dwuwymiarowe obiekty (choć przecież nimi nie są). Czy tylko ja mam takie wrażenie?

  10. @raphaelbyć może, ale rzecz w tym, że tylko te postaci są tak pikselowate. cała reszta wygląda ładnie next-genowo ;).

  11. Ta wersja bibliotek microsoftu nie wnosi ze sobą jakiś nowych niespotykanych efektów a „jedynie” sprawi że crysis będzie chodzić płynniej. Jedyne warte odnotowania róznice w obrazie jakie widać na filmikach to sugestywne snopy światła przebijające się przez korony drzew oraz lepsze oświetlenie ciemnych miejsc (HDR może?)

  12. nie wiem jak możecie nie widzieć różnicy lub sugerować ze tylko niektórzy to zauważą ? ? ? różnica jest moim zdaniem kolosalna – i wydawało mi się że nie trzeba być do tego zawodowym grafikiem by to dostrzec. . . gra świateł, jakość shaderów w DX10 jest o klasę wyższa do tego dochodzi większa ilość szczegółów oraz lepsze textury użyte na tych samych scenach – co należy rozumieć jako wyższą wydajność bibliotek DX10 – zresztą wg. specyfikacji – to jedna z najważniejszych nowości DX10 to co mnie powala to różnica w ‚klimacie’ zwłaszcza filmiku w dżungli – a sądziłem ze to właśnie jest najważniejsze w grach a nie to przeciwników jest 3 czy 4. . .

  13. No rozumiem że DX10 może pozwalać na wyświetlenie większej ilości szczegułów ale niech to pokażą na trailerze z jedna scenką w wykonaniu DX9 I DX10. Bo nie wszyscy ludzie potrafią ocenić zwrokiem jakie piwo jest w kuflu 🙂

  14. Imho gdyby faktycznie było co pokazać – jakieś na prawdę rewolucyjne różnice – to pokazaliby to bardzo wyraźnie chwaląc i opisując przy każdej okazji. Jakieś zbliżenia z opisami różnic, split-screeny z dokładnie takimi samymi scenami pokazujące różnice w ilości szczegółów, oświetleniu i generalnie jakości oraz płynności obrazu. Może nawet jakiś komentarz głosowy. A dostaliśmy dwa króciutkie filmiki wyglądające na zrobione na szybko w przerwie na kawę i uniemożliwiające trzeźwe, powiedziałbym naukowe ocenienie różnic. Wykonany w ten sposób pokaz prostu do mnie nie przemawia i nie zmienia mojego spojrzenia na DX 10 jako na rzecz zupełnie zbędną. I tyle 🙂

  15. Ktoś, kto nie widzi różnicy, szczególnie w scence z dżungli, powinien udać się czym prędzej do okulisty. Zwróćcie uwagę, przy DX9 cała zieleń, trawa, drzewa, krzaki są straszliwie ostre, kontrastowe, jakby przesaturowane. W wersji DX10 nie, ponieważ dodano efekty wolumetryczne. Dla mniej wtajemniczonych, światła wolumetryczne to te promienie słońca wpadające poprzez liście drzew, w których unoszą się jakby drobinki kurzu, pyłu. Dodano też efekt atmosfery, czyli takiej lekkiej mgły. To wszystko razem sprawia, że wspomniana wcześniej oczojebna zieleń, widziana poprzez te efekty nie jest już taka ordynarna. Po prostu wszystko jest bardziej realistyczne. Sama gra jest zbyt szybka żeby od razu to zauważyć i nie sądzę, że będzie miało to jakieś dramatyczne znaczenie podczas rozgrywki. Co do 2giej sceny to ciężko powiedzieć, jak napisano wcześniej, filmiki zbytnio się różnią, lecz nie sposób nie zauważyć różnicy w jakości unoszącego się czarnego dymu. Teraz tylko pytanie – czy nie da się zrobić tych wolumetryków i dymu na DX9? Chyba raczej nigdy się nie dowiemy.

  16. redaktorzy pewnego polskiego magazynu o grach którzy mieli okazje zagrać w crysisa zarzekają się ze gra w dx10 na gtx 8800 i core2 d jest ultra płynna a grali na full detalach ;). Poza tym ujednolicona architektura stosowana w chipach dx10 drastycznie poprawi osiągi przede wszystkim w dx9 więc nie musicie wcale czekać na prawdziwe gry dx10.

    • redaktorzy pewnego polskiego magazynu o grach którzy mieli okazje zagrać w crysisa zarzekają się ze gra w dx10 na gtx 8800 i core2 d jest ultra płynna a grali na full detalach ;). Poza tym ujednolicona architektura stosowana w chipach dx10 drastycznie poprawi osiągi przede wszystkim w dx9 więc nie musicie wcale czekać na prawdziwe gry dx10.

      Jeśli chodzi ci o CDA to mieli na myśli że takowy sprzęt w pełni starczy do komfortowej gry na jakiś rozsądnych ustawieniach, nie wspominali nic o tym że grali na maxymalnych detalach.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here