Panowie ze studia Naughty Dog chyba będą mieli godnego rywala dla Nathana Drake’a. Oto w gorącej Arabii Saudyjskiej studio Semaphore przygotowuje grę Unearthed: Trail of Ibn Battuta w której wcielimy się w hmm… poszukiwacza przygód i awanturnika Farisa Jawada. Faris podążać będzie śladami słynnego arabskiego podróżnika Muhammada ibn Battuty, wybitnego XIV wiecznego geografa, który w roku 1325 wyruszył na pielgrzymkę do Mekki, a podczas wyprawy odwiedził między innymi Egipt, Syrię i Arabię. Podróże ibn Battuty trwały grubo ponad ćwierć wieku, a uczony „zahaczył” o takie krainy jak Wietnam, Chiny, Cejlon, a także Hiszpanię i wiele innych. W sumie przebył ponad 120 tysięcy kilometrów.

W Unearthed nasz bohater ruszy najpierw do Maroka, a potem do Damaszku i Dubaju śladami Battuty. Na drodze Farisa J. stanie paskudny handlarz antyków (ani chybi ze zgniłego Zachodu), handlarz bronią i jakiś watażka – szef zbrojnej milicji. Jakby ktoś pytał to podobieństwo do Uncharted zapewne było całkowicie niezamierzone!

Gra to według zapewnień twórców Third Person Shooter, miks platformówki z bijatyką, strzelaniną i skradanką. Czyli no cóż… Uncharted jakby nie patrzeć. Głównemu bohaterowi Unearthed: Trail of Ibn Batutta będzie towarzyszył bliskowschodni odpowiednik Sully’ego (tyle, że łysy) i koleżanka(?) w hidżabie. Oto ich FOTO.

Grę napędzać będzie silnik graficzny Unity. U:ToIB pojawić się ma na platformach mobilnych (iPad, iPhone, Android) a także platformie PC oraz na konsolach Xbox 360 i Playstation 3 (w cyfrowej dystrybucji w XBLA i PSN).

Poniżej galeria oraz pierwszy, ekscytujący teaser tej produkcji plus fragment rozgrywki. Już nie możemy się doczekać premiery tego tytułu.

[Głosów:0    Średnia:0/5]

15 KOMENTARZE

  1. Mechanika troche kuleje. Ruchy postaci, strzelanie z broni, efekty. Do tego jakies obiekty znikaja, cos przenika przez siebie (chocby stopa bohatera). Jak dla mnie tania podrobka Uncharted. Juz nawet nazwa jest podejrzanie mylaca.

  2. Grafika nieco drewniana, brak cieni ze świateł punktowych (p. s. a w ogóle są światła punktowe?), niska rozdzielczość i błędy kolizji z obiektami statycznymi (podłoże, ściany) – zastanawiam się czy to wina silnika, czy wykorzystanie niezbyt wymagające. Gra w tej jakości będzie co najwyżej hitem supermarketów ;/.

    • Grafika nieco drewniana, brak cieni ze świateł punktowych (p. s. a w ogóle są światła punktowe?), niska rozdzielczość i błędy kolizji z obiektami statycznymi (podłoże, ściany) – zastanawiam się czy to wina silnika, czy wykorzystanie niezbyt wymagające.

      Engine jest ogolnie dosc przyzwoity. Dowodem tego niech bedzie chocby gra Interstellar Marines, ktora wyglada dosc porzadnie.

  3. Chłopaki, nie czepiajcie się tak. Przecież to jest produkcja robiona na przeznaczenie do koszyka „GRY PO 4. 99”. Ewentualnie jako dodatek do płatków śniadaniowych 😉

  4. a czy ta koleżanka Farisa ma pod czerwonym kubraczkiem kamizelkę z plastikiem? Po naładowaniu paska rzuca się na wrogów i wysadza 😀

    • a czy ta koleżanka Farisa ma pod czerwonym kubraczkiem kamizelkę z plastikiem? Po naładowaniu paska rzuca się na wrogów i wysadza 😀

      Tak, jak kazda arabska kobieta. Pozniej spotykamy Polakow, ktorzy nosza po kieszenaich podwawelska.

  5. ciekawe czy będzie można wyjmować dywanik i się modlić 🙂 — hmmm regeneracja życia :)oby tylko w indiach nie wzięli się za robienie hitu bo będzie pomieszanie boljłud z szajsem. . . 😉 a tego Ibana jakoś zniesę 🙂

  6. oby tylko w indiach nie wzięli się za robienie hitu

    W tamtej kinematografii tkwi olbrzymi potencjał. Niech to uświadomi ten drobny fragment. http://www.youtube. com/watch?v=-E6q-m1tLn8I takie Gearsy i inne węże się chowają ;).

  7. . . . hmm -strasznie dziwne maja głowy(s2),wyrazy twarzy tez. . . ”boskie” niezależnie od sytuacji ;/-kwas jakiś wg. Gdyby nie Valhalla to bym nawet nie wiedział , ze coś takiego się ”wykluje”. . . teraz już wiem.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here