Na początek powinienem chyba uderzyć z grubej rury i zadać pytanie, czy Killzone 2 pobije Gears of War 1/2 i przede wszystkim Halo 3? Na takie informacje będziemy musieli zaczekać do pierwszych, tygodniowych wyników sprzedaży gier. Wiemy natomiast, że w samej Europie gracze pokochali KZ2. Sony podało do wiadomości, że na Starym Kontynencie było aż 1.1 miliona zamówień przedpremierowych na przygody Seva i jego brygady. A według serwisu technologicznego Blorge.com w niektórych sklepach w Wielkiej Brytanii zabrakło pudełek z grą. Podobna sytuacja ma miejsce w Stanach Zjednoczonych. O czym donoszą zrozpaczeni gracze na Oficjalnym Forum Playstation. Co ciekawe pierwsze informacje sugerują, że od premiery Killzone 2 sprzedaż samej konsoli Playstation 3 wzrosła „nieznacznie”. Nie jest to zaskoczeniem – grę kupują przede wszystkim osoby, które już posiadają konsolę Sony. W najbliższych tygodniach przekonamy się jak duży sukces odniósł Killzone 2. Bo to, że odniósł jest pewne – same preordery budzą szacunek.

Pokuszę się też o odrobinę prywaty. Kilka weekendowych godzin spędziłem nad KZ2 (jak na razie tylko w multi) i muszę przyznać, że dawno tak dobrze się nie bawiłem w sieci. Mimo, że granie w FPSy na padzie, szczególnie takim jak ten z PS3 doprowadza mnie do szału i mówiąc delikatnie jestem graczem dość… marnym. Miałem nawet kaprys i założyłem własny Klan (zgadnijcie jak go nazwałem). Choć na razie jestem jego jedynym członkiem. No, ale początki zawsze są trudne! Wypatrujcie nas w sieci!

Update: według informacji Sony Computer Entertainment Polska w pierwszych dwóch dniach od premiery gry w Polsce KZ2 nabyło 30 tysięcy klientów.

[Głosów:0    Średnia:0/5]

37 KOMENTARZE

  1. No i BRAWA dla Sony. Co by nie powiedzial KZ2 sie naprawde udal i dal rade pomimo bardzo, bardzo wysokich oczekiwan graczy. Liczymy na wiecej takich tytulow na PS3.

  2. i co i co a nie mówiłem, że osio od kilku dni to fanboj sony 😉 i jeszcze sobie klan założył. Mogę się zapisać?

    • i co i co a nie mówiłem, że osio od kilku dni to fanboj sony 😉 i jeszcze sobie klan założył. Mogę się zapisać?

      i to jeszcze elitarny tylko z jednym czlonkiem 😛

  3. . . . same preordery budzą szacunek

    w sumie trudno się dziwić. . . ciekawe od kiedy przyjmowane były zamówienia? Na dobrą sprawę to zdziwiłem się, że ta gra dopiero wyszła na rynek. . . wnioskując z wielu wypowiedzi na wielu forach gra jest hitem „sprzedaży” na PS3 do kilku ładnych lat 😉

  4. Gre mam , wszystko niby fajnie, ale. . . wszystko niszczy sterowanie, a dokładniej celowanie. Otóż występuje naprawdę wkurzające opóźnienie, na które narzeka wiele graczy. No i to jest prawda, to jest jedna wielka żenada. . . żal, no po prostu żal, żal , żalprzycelowanie w kogoś graniczy z cudem, bo albo w lewo za daleko albo w prawo za daleko pojedzie celownik. Granie na bliskie dystanse to jakiś hazard jest, kwestia szczęścia, wygra ten któremu celownik nie ucieknie w ktorąś stronę. ehh :/ nie sądziłem że Killzone2 sprzedam tak szybko ( w ogóle nie sądziłem że go sprzedam ) a jednak. . .

  5. Gre mam , wszystko niby fajnie, ale. . . wszystko niszczy sterowanie, a dokładniej celowanie.

    A już sądziłem, że naprawdę jestem ofiarą losu 🙁 Potrafię zdjąć kogoś z bardzo daleka (chyba jak każdy) ze standardowego karabinu, ale ilekroć jest jakiś wąski korytarz i robi się tłok to panikuję i pudłuję a celownik lata jak u alkoholika na odwyku :/. W sumie jako ostatni to starć nie kończę 😉 ale orłem nie jestem 😀 ech dajcie mi myszkę. . .

  6. mamps3, osio nie narzekać tylko ćwiczyć. sam jestem pctowcem z ps3:) i przejście na pada w Killzone było trudne, ale trzeba zakasać rękawy i ćwiczyć. Ustawić potyczki z botami na wyższym poziomie i już. Nie mówię, że jest w tym mistrzem, ale sie nie załamuje. Prawda jest taka że wiele zależy od broni, jedne są lepsze na mapy gdzie są plenery inne na mapy gdzie są wąskie korytarze. No i nawyk by w bliskich walkach nie przeładowywać tylko wyciągać pistolet też jest pomocny. Strzela się inaczej ale czy gorzej ?? trudniej nie znaczy gorzej.

    • mamps3, osio nie narzekać tylko ćwiczyć. sam jestem pctowcem z ps3:)

      Stary, ja wyżynam w Bad Company ostro z ratio k/d 3:1 i co rundę jestem pierwszy. Fragi zdobywam co chwila ( M16 rlz ;p ). W kz2 to sterowanie jest do dupy jednym słowem, aż szkoda więcej o tym pisać.

  7. No nie wiem mam ochotę na nową wersją Frag FX2, ale Primo: drogi :/ i Secundo: jakościowo ponoć równie słaby co pierwszy. No i będę persona non grata jak zapuszczę mychę 😉

  8. 🙂 tylko teraz jest gorzej na multi bo kolesie sobie ponabijali punkty i latają ciągle boty:) więc trudno teraz się wbić w grę i robić super wyniki. Ja się nie poddaje;)

  9. Jak i klan to pewnie poszukam i się zapiszę. Narazie spędziłem 30 min w singlu. Głównie po to by rozglądać się wokół (strzelanie idzie mi jak Wam, ale podobnie szło mi w Resistance i się zawziąłem i nauczyłem. . . ). Narazie wyżywam się w Saints Row 2 które nabyłem niecały tydzień przed KZ2.

  10. A już sądziłem, że naprawdę jestem ofiarą losu 🙁 Potrafię zdjąć kogoś z bardzo daleka (chyba jak każdy) ze standardowego karabinu, ale ilekroć jest jakiś wąski korytarz i robi się tłok to panikuję i pudłuję a celownik lata jak u alkoholika na odwyku :/. W sumie jako ostatni to starć nie kończę 😉 ale orłem nie jestem 😀 ech dajcie mi myszkę. . .

    Prawda to okrutna, w demku byli wolni przeciwnicy to się tego tak nie zauważało. Denerwuje mnie to strasznie, gdy gra więcej od skilla wymaga szczęścia. Jezu jak to możliwe by przy takiej wzorowej reszcie, taki szczegół, tak popsuł grę 🙁 . Producent nie da nawet opcji wyłączenia tego opóźnienia w sterowaniu, teraz jedynie stanowczo olewa niezadowolonych użytkowników, mimo że jesteśmy w większości. GG na sztos !!!Jeszcze jedna rzecz, co do sterowania. Czy tylko ja zauważyłem różnice w czułości osi pomiędzy singlem a multi. ? Przy tych samych ustawieniach osi, celownik w grze po sieci 2x szybciej się przemieszcza :(.

  11. Ciekawe, ze ja nie mam zadnych problemow z celowaniem. Moim zdaniem jest po prostu inne i. . . lepsze niz w innych FPS’ach. Szczegolnie cenie wlasnie to, ze wycelowanie zajmuje nieco czasu i nie ma tak asburdalnych sytuacji, ze ktos z biegu jest w stanie sie zatrzymac/wycelowac i zastrzelic przeciwnika, ktory od samego poczatku ma delikwenta na muszce. Dla mnie to jest akurat duza zaleta. Tyczy sie glownie MP ma sie rozumiec. btw.

    ale ilekroć jest jakiś wąski korytarz i robi się tłok to panikuję i pudłuję a celownik lata jak u alkoholika na odwyku :/.

    to NIE PANIKUJ 😉 Spokojnie wyceluj i wal. Przeciez przeciwnik ma dokladnie takie samo sterowanie tak wiec kto pierwszy, ten lepszy. Na spokojnie celuje sie 5x lepiej niz panikujac. Czasami zreszta bardzo zabawnie jest ogladac takiego zamieszanego gostka „z boku”. Miota sie na wszystkie strony i wali po scianach. A Ty go spokojnie seria do piachu 🙂

  12. A propo sterowania- grałem w demo, a niedługo na pewno i w full, i muszę powiedzieć, że sterowanie nie sprawiało mi żadnego problemu. Ba! Nawet celowniczek, który trochę lata, bardzo mi podpasował. Kiedy robimy ruch, celownik nie zatrzymuje się tam gdzie puściliśmy gałę, ale idzie trochę dalej, zawraca. . . . Właśnie to jest extra, bo nadaje pewny feeling realizmu, i szkoda, że niektórym potrafi popsuć rozgrywkę. Moim zdaniem to jeden z tych elementów, które w całości reprezentują grę wybitną. A co do sprzedaży- no cóż, po tych trailerach, mega-pozytwnych relacjach z zamkniętych pokazów i screenach, to pewnie 1/5 gier sprzedaży trafi do czytników konsol „Xboxowców”, którzy w rozpaczy spróbują ją odpalić xD

  13. Ringod, Xboxowcy nie musieli 4 lata* czekać na dobrą strzelankę na swoją konsolę. Dostali ją jako launch title, także w przeciwieństwie do kolegów z drugiej strony konsolowej barykady, nigdy nie byli na shooterowym glodzie :)*dziwnie brzmi to 4 lata w kontekście konsoli, ktora na rynku jest 2 z groszem. Odnosilo sie to do pierwszej zapowiedzi KZ2 😉

  14. PS: Nie wiem czemu Guerilla tak zrobiło, po prostu nie wiem. Nie prościej było zrobić normalną czułość i wszyscy byliby zadowoleni. . ?

  15. mamps3 ja się z tym nie zgadzam. Killzone 2 to Killzone 2 a nie Bad Company czy UT3, ma swoją specyfikę i dla mnie to plus. Popieram zdanie cheruba. Mi to nie przeszkadza choć nie wymiatam 3/1.

  16. Sterowanie jest super. Czuć, że steruje się żołnierzem obładowanym sprzętem. Daje to mega fczówe i ogromną radość z każdego wypalonego pocisku. Nie pojmuje tych narzekań. No ale to sprawa subiektywna.

  17. Oj, siergiej. . . Ja bym się nie czepiał gry*. Zresztą to był żarcik, o czym świadczy „xD” na końcu. Spróbuj się wyluzować i przyjąć to jako joke, a nie od razu stawać murem z xboxem, , że na niego to chleb powszedni. *wszystkie hity wymagają czasu i pracy. Kwestia, kiedy się da opinii publicznej info, że takowy powstaje.

  18. Ależ ja również żartuję. A, że wbijam przy tym drobną szpilkę w PS3. . . cóż, można się chyba do tego przyzwyczaić, znając moją opinię na temat tej konsoli 😉

  19. myślę, że każdy ma jakieś swoje zdanie na tmat konsol na rynku, więc lepiej będzie jak wrócimy do samej gry a nie będziemy oznajmiać światu swoje preferencje.

  20. ja się z tym nie zgadzam. Killzone 2 to Killzone 2 a nie Bad Company czy UT3, ma swoją specyfikę i dla mnie to plus. Popieram zdanie cheruba. Mi to nie przeszkadza choć nie wymiatam 3/1.

    no i sam sobie odpowiedziałeś, popierasz bo nie wymiatasz. Tymczasem zobacz tutaj http://www.youtube. com/watch?v=5yFa_EZORYoLag ewidentny, filmik pochodzi z demka ale tak samo wygląda to w pełnej. To nie ma nic wspólnego z realistyką. Jeśli tak chcieli oddać ciężar broni to mogli to innym sposobem uzyskać a nie przez ewidentny lag. Jak już pisałem w demku dało się z tym żyć bo przeciwnicy nie byli za szybcy, w pełnej to już nie jest po mojej myśli, tu ludzie „szczelajom” i biegają :). Nie pisze że gra jest zła, po prostu te utrudnienie nie podeszło pod mój gust, przy wzorcowej reszcie frustruje mnie to trochę więc czekam na patch.

  21. „popierasz bo nie wymiatasz” co za bzdura, mogę odbić piłeczkę „ktoś ma żale bo jest słabszy od reszty” przecież dotyczy to wszystkich. A zastanawiałeś się nad czasem nacisnięcia spustu i reakcji broni ???

  22. niestety sterowanie w multi również mnie zniechęciło. . . cod4, mgs online po kilku godzinach jestem w stanie powalczyć. . . w KZ2 potrafię wbić się w korytarz i liczyć na szczęście, że to ja kogoś zdejmę. Zwykle kończy się remisem lub moją przegraną. Nie oceniam gry źle, ale mało funu czerpię z online, ogólnie mega się . . . . . . i jeszcze za to zapłaciłem 😉 Poza tym polecam gierkę 😉

  23. A ktoś próbował pograć w nią na myszce i klawiaturze?Tak z ciekawości się pytam, wiedząc, że jest możliwość podłączenia go do PS3 oraz to, że nie każda gra może je obsłużyć.

  24. Ajj Jarek, jestem za utrudnianiem rozgrywki ale nie w ten sposób, to nie jest ani realistyczne ani nie daje dla mnie fun’u, jak to się mówi. Jak może być inaczej gdy widzę że po naciśnięciu przycisku mija dobre 5 klatek zanim coś gra zareaguje na ekranie ( w najlepszym razie daje to 5ms do nacelowania + 5 od naciśnięcia, = min 10ms :). W filmiku do którego dałem link widać jak przesadzony jest to lag, jest pokazany w spowolnieniu. Nie mówię że chciał bym z tej gry zrobić drugiego quake’a, ale jestem przekonany że każdy kto gra od tylu lat w fppki, problem przynajmniej zauważy.

  25. jest bardzo wyrazny lag ktory to bardzo skutecznie psuje klimat calej zabawy, osobom ktore twierdza , ze cos takiego wystepuje w rzeczywistosci spiesze doniesc , ze tego typu lagi nie wystepuja w poslugiwaniu sie bronia reczna, poprostu sprzedano nam produkt niedopracowany i teraz nam sie wmawia ze byl to efekt zamierzony, momale niedlugo bedziemy kupowac uszkodzone telewizory i tez beda nam wmawiac ze to efekt zamierzony

  26. kapral_hicks opóźnienie jest bezsprzecznie, myślę że można by je skrócić patchem. dla mnie trudniejsze jest przeniesienie się na pad wogóle (gram w fps głównie na pc). digitalo jak potraktujesz naciśnięcie R2 jako początek naciskania na spust to opóźnienie masz choć przyznam że nie liczyłem ile ms.

  27. @digitalo sry ale to jest BS. . . i to konkretny, KZ2 to jedna z najbardziej doszlifowanych gier jakie powstaly. To ze zdecydowano sie na taki a nie inny system celowania to juz inna sprawa. Widac wyraznie jednym sie podoba a innym nie. Ja tam sie ciesze, ze w koncu jest gra ktora MI pasuje i jest inna od calej reszty sieciowych FPSow. a co do celowania bornia palna to chyba nie chcesz mi powiedziec, ze celowanie w stylu CoD4, Bad Company czy UT w jakikolwiek sposob przypomina celowanie prawdziwa bronia. Moze Ty jestes Bondem ale jak ja strzelalem z Kalasza, czy chociazby Berety to jednak nieco czasu spedzalem na tym zeby przycelowac. Oczywiscie nie mowie tutaj o strzelaniu z 9mm na odleglosc 15m 😉

  28. cherub, zgadzam sie z toba , ze celujac z broni typu kalasznikow mija jakis czas aby ustalic cel, nie wiem jak ty strzelales , ale jesli sie strzela do celow ruchomych nawet z kalasznikowa to nie ma czegos takiego ze po naprowadzeniu na cel celownik ustawia sie gdzies w innym miejscu, oczywiscie nie wspomne juz o typowej broni 9mm. moim zdaniem jest to co mamy w killzone 2 jest dalekie od realizmu, mozesz mi wierzyc lub nie ale naprawde mam w tym kierunku swoje osobiste doswiadczenia

  29. No wiecie panowie szacun za dyskusję i w ogóle, ale gra to rozrywka i nie ma co tak dzielić włos na czworo. Jest jak jest!

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here