Firma Havok rozpoczęła swą działalność niecałe dziesięc lat temu w Dublinie. Od tamtego czasu jej popularny program zawładnął umysłami twórców gier. Dzięki niemu z roku na rok widzimy coraz lepsze tytuły, zbliżające nas do „ekranowej rzeczywistości”. Havok pojawia się między innymi w takich produkcjach jak Stranglehold, Bioshock, Crackdown, Oblivion czy Motorstorm. Z powodzeniem używano go także do tworzenia efektów specjalnych w filmach Poseidon, The Matrix, Kingdom of Heaven czy Troy.

Nie zdziwiło nas więc, że w końcu firmą zainteresował się prawdziwa korporacja-gigant. Intel bo o nim mowa ogłosił, iż podpisał już porozumienie na mocy którego Havok stanie się filią amerykańskiej firmy. Niestety żadne szczegóły związane z przejęciem nie zostały podane prasie. Posunięcie giganta komentował jedynie Renee J. James, wiceprezes firmy Intel: „Havok to sprawdzony lider w dziedzinie technologii związanych z działaniem fizyki w grach i cyfrowych treściach (w oryginale ‘digital content'). Havok będzie prowadził swój biznes tak jak zawsze, co pozwoli im tworzyć produkty, które trafią na każdą możliwą platformę w tej gałęzi przemysłu”.

Skoro już o przemyśle mowa to jak widzicie jego przyszłość. Czy twory typu akcelerator fizyki, który jeszcze niedawno miał się znaleźć w każdym komputerze osobistym odejdą do lamusa? Czy nowy nabytek Intela w jakikolwiek sposób wpłynie na rywalizację między tą firmą a AMD? Pytań na usta ciśnie się dość dużo. Zapewne niejedna osoba za najważniejsze z nich uzna jednak „czy następna będzie Nvidia?”.

[Głosów:0    Średnia:0/5]

5 KOMENTARZE

  1. Intel juz jakis czas temu zapowiedzial, ze niebawem wejdzie powazniej na rynek „mocnych” GPU. Ten zakup to kolejny dowod na to, ze maja zamiar powaznie namieszac na rynku zdominowanym przez Nvidie i AMD/ATI. Potencjal maja ogromny, tym bardziej ze juz teraz kontroluja najwieksza czesc rynku ukladow graficznych.

    • Intel juz jakis czas temu zapowiedzial, ze niebawem wejdzie powazniej na rynek „mocnych” GPU. Ten zakup to kolejny dowod na to, ze maja zamiar powaznie namieszac na rynku zdominowanym przez Nvidie i AMD/ATI. Potencjal maja ogromny, tym bardziej ze juz teraz kontroluja najwieksza czesc rynku ukladow graficznych.

      Intel w całej swoje mądrości, ma czasami pomysły niedorzeczne, jak np. integrowanie GPU wewnątrz swoich procesorów. Oczywiście miało to być rozwiązanie dla segmentu low-end, czyli popularnych desktopów biurkowych, ale i tak jakoś nie miało większego sensu. A co do mocnych GPU, mają wszystko za wyjątkiem doświadczenia w tej dziedzinie (intel 950 jakoś im nie wyszedł), choć w dzisiejszych czasach doświadczenie się kupuje. . .

      • A co do mocnych GPU, mają wszystko za wyjątkiem doświadczenia w tej dziedzinie (intel 950 jakoś im nie wyszedł), choć w dzisiejszych czasach doświadczenie się kupuje. . .

        I tutaj niespodzianka, Intel nie robi mocnych ukladow bo ich robic nie chce, wyrywek z wywiadu z Intelem:

        PG: Jeżeli chodzi o grafikę, pamiętajcie panowie, że mamy świetnych inżynierów, których przejęliśmy z Silicon Graphics. Ci goście, którzy kiedyś projektowali maszyny, na których tworzono filmy wiele lat temu, są teraz u nas. A z wydajnością to jest kwestia tego, że przychodzi się do architektów i mówi „Panowie, na co zwracacie uwagę – high performance czy minimum tranzystorów?”. Jak mamy układy zintegrowane, to ci goście nie kombinują, by dostać „taką!” wydajność, tylko żeby zrobić ten poziom wydajności w jak najmniejszej liczbie tranzystorów. Bo za pół dnia przyjdzie inny gościu i im jeszcze zmniejszy limit tranzystorów. Jakbyśmy im dali ten limit może nie tyle nieograniczony, ale powiedzieli „Panowie, teraz już nie bawicie się w to, żeby zminimalizować i zrobić na trzech tranzystorkach, możecie zrobić na trzystu, ale musi fruwać”, to się to zrobi. Ci goście są 30 lat w branży! To są fundamentaliści – cała grupa, która została przejęta z Silicon Graphics – teraz wystarczy im postawić zadanie.

        Tak wiec ludzie sa, po prostu Intel dopiero teraz podjal decyzje o wkroczeniu na ten rynek, swoja droga polecam caly wywiad – http://pclab.pl/art28399.html

  2. Teoretycznie można było by sie bać braku optymalizacji przyszłych wersji Havoka dla procesorów AMD, jednak który z twórców gier chciałby implementować go w tej sytuacji? Zobaczymy. Zintegrowanie fizyki z GPU to gwóźdź do trumny Havoka i Ageia Physics chyba że wymyślą inna ścieżkę.

    • Teoretycznie mona byo by sie ba braku optymalizacji przyszych wersji Havoka dla procesorów AMD, jednak który z twórców gier chciaby implementowa go w tej sytuacji? Zobaczymy. Zintegrowanie fizyki z GPU to gwód do trumny Havoka i Ageia Physics chyba e wymyl inna ciek.

      Watpie aby havok byl gorzej zoptymalizowany dla procesorow amd. Prawie 30% rynku to za duza strata $, aby to zignorowac. Dziwi mnie jedna rzecz. Od premiery hl2 minelo sporo czasu. . a doskonalszy model fizyki nie pojawil sie w zadnej grze. .

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here