5 zalet prowadzenia bloga

Prowadzenie firmowego bloga powoli staje się kanonem działań marketingowych firmy. Projekty graficzne są coraz to dziwniejsze i nowocześniejsze. Wzorem przedsiębiorstw zagranicznych także i polskie powoli zaczynają rozwijać swoją działalność internetową także w aspekcie blogowym. Choć starszym przedsiębiorcom może się to wydawać dziwną, niepotrzebną nowinką, to w istocie ma wiele niespodziewanych zalet. Zebraliśmy je, aby przekonać cię, że także i ty powinieneś założyć firmowego bloga!

  1. Opowiadasz swoją historię.

Modne dziś określenie stroytelling (ang. opowiadanie historii) nie wzięło się znikąd – ludzie od tysięcy lat opowiadali historie i w ten sposób tłumaczyli sobie świat, uczyli dzieci, co jest dobre, a co złe, a także przepracowywali traumy. W dzisiejszym świecie trudno sprzedać produkt – dużo łatwiej sprzedać historię. Firmowy blog jest miejscem, gdzie możesz podzielić się tą historią ze światem, gdzie możesz przedstawić swój produkt, tak jak ty go widzisz. Opowiedzieć o rodzinnych tradycjach, przełomowych pomysłach, niesamowitych technologiach czy pięknie codzienność. Choć to banalne, to wszyscy tego potrzebujemy.

  1. Angażujesz klientów

Klienci mogą komentować posty i w ten sposób wchodzić z Tobą – Twoją firmą, marką czy produktem – w interakcję. Że nie jest to tylko obiekt czy odległa od nich korporacja, ale tacy sami ludzie, którzy chcą im pomóc, którzy chcą ułatwić ich życie. Zupełnie inaczej patrzy się na produkt czy usługę, której twórcy są chętni, by o niej opowiedzieć, by rozwiać wątpliwości. Widać wtedy, że przedsiębiorcy zależy nie tylko na zysku, ale również na kliencie.

  1. Słuchasz klientów

Jeśli pozwolisz klientom wyrazić swoją opinię, oni z chęcią to zrobią. Jeszcze lepiej, jeśli ich o to poprosisz i pokażesz, że ci zależy. Kiedy klient ma realny wpływ na usługodawcę, jest bardziej skłonny wybaczyć mu niedociągnięcia, a także wrócić do niego i polecić go znajomym. Prosta sprawa – jeśli klient w kawiarni powie bariście, że muzyka jest za głośna, a barista podziękuje za uwagę i nieco ściszy muzykę, wszystkim będzie milej, a klient z pewnością zapamięta to, że ktoś go wysłuchał i spełnił jego prośbę. Jeśli nie masz na co dzień bezpośredniego kontaktu z klientem, to właśnie za pomocą sekcji opinii na blogu możesz ten kontakt uzyskać!

  1. Zdobywasz zaufanie klientów

Kiedy opowiadasz komuś swoją historię, budujesz z nim relację. Kiedy słuchasz jego historii, pytasz go zdanie, prosisz o komentarz – angażujesz go w swoją historię, a wasza relacja się zacieśnia. Zaczynacie sobie ufać. Te schematy można przełożyć też na funkcjonowanie firmy w przestrzeni Internetu. Zaufanie klientów jest ważne – przekłada się na ponowne korzystanie z jej usług czy polecanie ich znajomym, a także na pozytywne opinie i popularność w sieci.

  1. Wchodzisz w buty klientów

Jeśli publikujesz na blogu teksty poradnikowe dotyczące swoich produktów czy usług, musisz postawić się w roli potencjalnego klienta. Musisz zrozumieć, jakie problemy możesz pomóc mu rozwiązać. Dzięki temu możesz spojrzeć na swoją firmę i jej ofertę z innej perspektywy. To z kolei może prowadzić Cię do wprowadzenia istotnych zmian w jej funkcjonowaniu. Nigdy nie wiesz, jak możesz zaskoczyć sam siebie!

[Głosów:0    Średnia:0/5]

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here