Analitycy z firmy Screen Digest stwierdzili, że przychody pochodzące od członków wirtualnego świata sięgną w 2011 r. 1,5 mld dolarów. Głównym źródłem dochodów będą gracze, którzy obecnie stanowią ok. 87 proc. Jednakże Screen Digest wspomina również o prężnie rozwijającym się rynku, który przedstawia wirtualny świat Second Life.

Firma Screen Digest skupia swoją uwagę na takich tytułach, jak: World of Warcraft, RuneScape, Final Fantasy Online, Everquest i City of Heroes/Villains. Podkreśla przy okazji fenomen World of Warcraft, który obecnie liczy sobie ponad 8 mln użytkowników, z których ok. 3 mln to mieszkańcy Europy i Ameryki Północnej. Wyniki WoW-a stanowią 50 proc rynku gier online.

Wedle BBC liczba użytkowników gier online w 2011 wzrośnie do ponad 10 mln.

[Głosów:0    Średnia:0/5]

4 KOMENTARZE

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here