Przyzwyczailiśmy się już do tego, że większość firm z różnych branż udostępnia swoim klientom aplikacje mobilne. Coraz częściej pojawiają się one także w hotelach. W ten sposób można skutecznie budować relacje z klientami.

Dziś trudno znaleźć kogoś, kto nie posiada smartfonu, a przynajmniej telefonu komórkowego. Według najnowszych danych z takich urządzeń korzysta obecnie prawie 5 mld ludzi na świecie, czyli 66% populacji. 76% Polaków na co dzień używa smartfonów (źródło: https://wearesocial.com/special-reports/digital-in-2017-global-overview). Te dane pokazują, że hotele powinny zwrócić uwagę na mobilny kanał kontaktu z klientem, skoro on coraz częściej korzysta z takich technicznych rozwiązań.

Dlaczego warto udostępniać aplikacje mobilne?

W kontekście powyższych danych bez wątpienia można napisać, że aplikacja mobilna to szansa dotarcia do dużej liczby odbiorców. Nic dziwnego zatem, że wiele hoteli decyduje się na zamawianie u producentów zaawansowanego oprogramowania na smartfony i tablety (np. iLumioApp Mobile Concierge – aplikacja mobilna dla hoteli).

Takie mobilne systemy hotelowe znaczne ułatwiają zarządzanie relacjami z klientami. Dzięki aplikacjom goście mogą szybciej i łatwiej zamawiać różne usługi oferowane przez hotel, mogą dokonywać rezerwacji, a nawet meldować się w hotelu lub z niego się wymeldowywać, zamówić stolik w restauracji itp. To jednak nie wszystkie możliwości dobrej jakości aplikacji mobilnych dla hoteli. Często takie oprogramowanie wspiera także osoby zarządzające obiektem – zwiększa bezpieczeństwo hotelu (np. cyfrowy klucz), pomaga zarządzać personelem itp.

Najważniejsze funkcje aplikacji dla hoteli

Dobrej jakości aplikacja mobilna dla hoteli jest nie tylko niezawodna i intuicyjna oraz łatwa w obsłudze, ale także oferuje wiele przydatnych funkcji. Najczęściej w tego rodzaju oprogramowaniu pojawia się możliwość dokonywania rezerwacji, począwszy od pokoju hotelowego, poprzez różne usługi dostępne w obiekcie, aż po rezerwację stolika w restauracji, a czasami nawet biletu na samolot. Kolejne funkcje, które posiadają najlepsze aplikacje, dotyczą preferencji gościa. Może on za pomocą telefonu dostosować na przykład temperaturę w pokoju, wybrać rozmiar szlafroka, rodzaj menu itd. Przy okazji aplikacja może przypominać klientowi o różnych wydarzeniach za pomocą wbudowanego kalendarza lub podpowiadać trasę w hotelu za pomocą specjalnej nawigacji. Możliwości jest naprawdę wiele. Oczywiście taka aplikacja to także ważne narzędzie dla działu marketingu, który za pomocą dodatkowych funkcji może informować o promocjach i dostosowywać ofertę do zachowania klienta.

Możliwości aplikacji mobilnych są naprawdę duże, a goście hotelowi coraz chętniej z nich korzystają. Dlatego warto udostępnić takie narzędzie i być w stałym kontakcie z gościem, a przy okazji pokazać, że klient ma do czynienia z nowoczesnym hotelem.

[Głosów:1    Średnia:5/5]

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here