Serwis Gametrailers opublikował dwa pliki wideo, które nagrano w trakcie tegorocznego Game Developers Conference. Zobaczymy w nich szefa studia Crytek opowiadającego o pokazywanym przez nas jakiś czas temu CryEngine3. W sumie Yerli nie mówi zbyt wielu ciekawych rzeczy, a zamiast tego skupia się na chwaleniu nowego produktu swojej firmy. Jeśli jednak przebijecie się przez jego momentami kulejący i niezrozumiały angielski, to w obu plikach zobaczycie nowe fragmenty materiału wideo, ukazującego CryEngine 3 w akcji.

Właśnie dla nich warto zerknąć na oba pliki. Konsolowa wersja silnika wygląda po prostu obłędnie. Szczerze mówiąc nie mieściło nam się w głowach, że z dwóch najmocniejszych next-genów można wycisnąć taką grafikę. Ona po prostu zerwała nam czapki z głów. Obyśmy wkrótce otrzymali pierwsze gry, które właśnie tak będą wyglądały. Gorąco polecamy klipy, które powinniście już widzieć pod tekstem.

[Głosów:0    Średnia:0/5]

18 KOMENTARZE

  1. Ona po prostu zerwała nam czapki z głów. Obyśmy wkrótce otrzymali pierwsze gry, które właśnie tak będą wyglądały.

    Fakt. Jak na odpowiedniki Radka X1900 i GF7800GTX taka jakość zrywa czapki z głów. Ale po prezentacji tego co Project Offset ma do zaoferowania naszym oczom CE3 już nie robi takiego wrażenia. CE2 i Crysisy również. PS: Chciałbym zobaczyć Fallouta 4 i TES’a 5 na tym silniku. Po odpowiednim przerobieniu tzn. kolorystyka tekstur z F3, plus to niesamowite samocieniowanie oraz efekty robione na shaderach z Ce3 i post-nuklearny obłęd graficzny gotowy 😉 Ale to już na następnej generacji konsol, niestety.

  2. To raczej CryEngine 2 po prostu przeniesiony na konsole, niz pelnoprawny CryEngine 3, zbyt wiele od pctowej dwojki sie nie rozni bynajmniej nie az tak jak jedynka od dwojki. Jak dla mnie to CE2 na PC wyglada nieco lepiej niz CE3 na konsole 🙂

    • To raczej CryEngine 2 po prostu przeniesiony na konsole, niz pelnoprawny CryEngine 3, zbyt wiele od pctowej dwojki sie nie rozni bynajmniej nie az tak jak jedynka od dwojki. Jak dla mnie to CE2 na PC wyglada nieco lepiej niz CE3 na konsole 🙂

      Ta wypowiedz to zart prima-aprilisowy ? 🙂

    • To raczej CryEngine 2 po prostu przeniesiony na konsole, niz pelnoprawny CryEngine 3, zbyt wiele od pctowej dwojki sie nie rozni bynajmniej nie az tak jak jedynka od dwojki. Jak dla mnie to CE2 na PC wyglada nieco lepiej niz CE3 na konsole 🙂

      Przecież to jest oczywiste, że to zmodyfikowana wersja CE2 z numerkiem 3. Ale jak Crytek miał nazwać wersję konsolową CryEngine2? CEconsoleversion? Nie chcieli robić, a wersja konsolowa musiała mieć inną nazwę więc dwójkę zamienili na trójkę i ot cała historia.

  3. mateuszx20 też odnosze takie wrażenie;p Ale CE3 jest napewno lepiej zoptymalizowany skoro takie cuda na konsolach wyprawia;]

  4. hehe może cały ten wywiad to żart!? co do wypowiedzi mateusza20 to komentarz jest zbędny podobnie jak komentowanie samego trailera z pewnością po premierze pierwszej gry crytek’a na konsole pojawią się stosowne porównania. . ja wciąż liczę, że podkręcą ganeplay, który od czasów frycry’a praktycznie się nie zmienił!

  5. Engine jak engine, to jakie gry na nim powstaną zleży od firm, które wykupią licencję. Moim zdaniem co by nie mówić, CryEngine jest dużo lepszy od epikowego Unreal. Unreal cierpi na jak ja to nazywam „efekt kartonowej dekoracji” – czyli gracz ma wrażenie, że porusza się w poustawianej dookoła scenografii a nie w jakimś tam symulowanym świecie. Co wyjdzie z CE3 czas pokaże, jak pojawią się pierwsze tytuły zbudowane na tym motorku. . . A w kwestii, „gdzie będzie wyglądał lepiej” chyba oczywiste jest że najlepiej będzie wyglądał na PC. . . Konsole technologicznie już dawno są lekko w tyle za dzisiejszymi PCtami. . . ale to nic nie znaczy. Nie sądzę, żeby to była PCtowa dwójka z numerem trzy. Myślę, że goście usiedli i zaczęli przepisywać kolejne moduły tak, żeby uzyskać najlepszą wydajność, na pewno poświęcając lekko jakość, albo raczej „zbajerowanie” generowanego obrazu. Zresztą mówi o tym pan na filmie. Efektem będzie to, że w gry CE3 na PC, będzie można zagrać na rozsądnym (bez szaleństw) PCcie w full HD (1920×1200) z przyzwoitą ilością ramek na sekundę. . . co teraz jest niemożliwe.

  6. Fakt. Jak na odpowiedniki Radka X1900 i GF7800GTX taka jakość zrywa czapki z głów. . .

    Chciałbym zauważyć, że PS3 to nie jest odpowiednik GF7800GTX bo rzekomy GF. . . był w PS3 jako „wspomagacz” przy wejściu na rynek, żeby twórcy gier trochę się na nim opierali zanim się nauczą programować na cella. Więc nazywać PS3 odpowiednikiem GF7800GTX jest trochę nie na miejscu bo podstawowym założeniem jest korzystanie z samego cella i dziś grafiką to raczej on się zajmuje a nie GF. . . A jeżeli chodzi o kwestię jak i gdzie będzie wyglądać to po części podpisuje się pod postem „blowfish”

    • Chciałbym zauważyć, że PS3 to nie jest odpowiednik GF7800GTX bo rzekomy GF. . . był w PS3 jako „wspomagacz” przy wejściu na rynek, żeby twórcy gier trochę się na nim opierali zanim się nauczą programować na cella. Więc nazywać PS3 odpowiednikiem GF7800GTX jest trochę nie na miejscu bo podstawowym założeniem jest korzystanie z samego cella i dziś grafiką to raczej on się zajmuje a nie GF. . . A jeżeli chodzi o kwestię jak i gdzie będzie wyglądać to po części podpisuje się pod postem „blowfish”

      Przyznaj ze nie do końca ogarniasz idee jednostek, cieniowania, Dx10 i tym podobnych bajerów.

  7. CryEngine 1, 2 są super i trójka też na pewno taka będzie, tylko jest IMO jeden dość duży probem. Jak dotąd na tych silnikach (1 i 2 oczywiście) powstało bardzo mało gier. Ich suma jest kilkukrotnie mniejsza od liczby gier opartych na samym tylko Unreal Engine 3. Obawiam się, że na CryEngine 3, tak jak w przypadku poprzednich wersji, nie powstanie zbyt wiele tytułów.

  8. . . . jednostek, cieniowania, Dx10 i tym podobnych bajerów. . .

    Napisałem: . . . grafiką to raczej on się zajmuje a nie GF. . . Co nie twierdzę, że ten układ jest w tym momencie bezużyteczny bo możliwe, że pixel i vertex shadery są dalej wykorzystywane, jednak wątpię aby to on zajmował się całą resztą i jak wcześniej napisałem, że nie wypada nazywać PS3 odpowiednikiem GF7800GTX bo on to tu już mało co robi. . . Szpecem nie jestem ale trochę czaję i widzę różnicę między samym GF7800GTX a całym układem jaki tworzy PS3. . .

    • Napisałem: . . . grafiką to raczej on się zajmuje a nie GF. . .

      Tak chłopie a Geforce w PS3 obecniezajmuje się już tylko robieniem kawy. . . Jak opalen już napisał – mało wiesz o tych sprawach. Uwierz nam na słowo 😉

    • Szpecem nie jestem.

      Widac po Twoich wypowiedziach 😉 Procesor jest odpowidzialny za fizyke, AI, a procesor graficzny, czyli owy GeForce jest odpowiedzialny za grafike. Gdyby Cell byl odpowiedzialny za grafike to po co by siedziala karta graficzna w konsoli? Tylko dodatkowe koszty produkcji. . . Fmm, ale jesli masz racje, to w X360 grafika tez siedzi tylko zeby grzac konsole. . . wszak procki X360 i PS3 sa ”rowne” 🙂

  9. No dobra przyznaje się. . . Tak naprawdę to nie wiem nawet o czym jest tu mowa z tym engine. . . a nazwę geforce to usłyszałem wczoraj w sklepie stojąc w kolejce po chleb. . . Tak tylko z nudów se to napisałem bo nie mogłem się zalogować na czata na WP, sorry już nie będę . . . 🙂

  10. GG wydała ebooka w którym omawiają tajniki swojego enginu, po jego lekturze a co najważniejsze po przejściu Killzona2 jestem przekonany że jest tak jak napisał Łukasz. PS3 to nie komputer gdzie wszystko idzie na barki GPU, stosuje się tam zupełnie inne techniki programowania.

    ak opalen już napisał – mało wiesz o tych sprawach. Uwierz nam na słowo 😉

    Jeśli był byś związany z developingiem gier na ps3 to mógł bym uwierzyć ci na słowo, zakładam jednak że nie jesteś, więc twoje zdanie przynajmniej dla mnie nie ma żadnego autorytetu.

    • Jeśli był byś związany z developingiem gier na ps3 to mógł bym uwierzyć ci na słowo, zakładam jednak że nie jesteś, więc twoje zdanie przynajmniej dla mnie nie ma żadnego autorytetu.

      Gdybym był związany z developingiem gier na PS3 to dopiero wtedy uwierzyłbyś mi na słowo, że on (Wookash) mało wie o tych sprawach? Ale masz wymagania chłopie 😉 PS3 ma RSXa ale ma SPE jak pisałeś, które moga służyć do określonych celów. I te określone cele mają przy renderingu KZ2 a mianowicie nakładają filtry ,które dają taki efekt końcowy jaki widzimy. Ale pisać, że to Cell czyli właściwie SPE renderują grafikę w hitach PS3 a GF im najwyżej pomaga to jawna bzdura. Dlatego też Wookash został poprawiony przez kilka osób bo gadał głupoty.

  11. Fumar – Z ps3 kruczek jest w tym że ten procesor posiada jednostki SPE ( ale znowu dev. narzekają że trudne w programowaniu ), zaprojektowane również właśnie dla grafiki. Co do tego płaczącego endzinu 3 to jestem pod wrażeniem tych filmików. Ciekawy jestem tylko czy wyjdzie jakaś gra na konsole, oparta na nim. Ci bracia Yerli ( czy jak im tam ) zawsze dużo obiecywali :(. Ja swoją drogą z wielką chęcią zobaczył bym The Elder Scrolls V na tym enginie, kto wie, może kiedyś. . .

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here