Valhalla jego nadejście zapowiadała kilkanaście dni temu. Kiedy usłyszeliśmy, że twórcy takich gier jak Crysis i Crysis Warhead tworzą nowy silnik, przed oczami stanęły nam wymagania sprzętowe pierwszej produkcji, która będzie z niego korzystała. Nie ma się co oszukiwać, zapewne nie będą one niskie. A może jednak? Istnieje przecież szansa, że oprócz genialnej grafiki CryEngine zaoferuje również niesamowitą wydajność. Póki co sam engine naszym zdaniem nie zwala z nóg. Owszem, niektóre sceny wyglądają kapitalnie, ale czy są o wiele ładniejsze od tego, co widzieliśmy w Crysis czy wydanym niedawno Killzone 2? Oceńcie sami. Materiał filmowy powinniście już widzieć pod treścią newsa. Oczywiście jak zawsze zachęcamy was do spisywania swoich myśli na jego temat.
Jak dla mnie bomba. Wybuchy wyglądają przekapitalnie, a tak odwzorowane lasy chcę widzieć w następnym The Elder Scrools!!!! Widać chłopaki z Crytek nie uznają kompromisów. :)PS. Jak tak dalej pójdzie to w CryEngine 5 lasy będą wyglądać lepiej niż w realu:)
Nie ma zadnego wyraznego skoku, jaki byl miedzy CryEngine 1 i 2. . . czekalem na to demo z niecierpliwoscia, a sie zawiodlem. To wyglada jak lekko ulepszona wersja dwojki.
Mi sie wydaje że tak też jest;)
absolutnie zgadzam się z fumare’em o skoku jak był między CE 1 i 2 nie mam mowy! Myślę że wynika to z faktu, że już CE 2 był tak zaawansowanym silnikiem, że nawet jeżeli CE 3 jest znacznie mocniejszy (w co wątpię) to wszystko to zauważymy na poziomie detali->ładniejsze wybuchy, textury, fizyka i co jeszcze może tym razem widok na 20 km! kto to zauważy!?to wszystko detale. Uważam, że panowie z crytek powinni popracować nad grywalnością swoich produkcji bo mówcie co chcecie ale oba Crysis’y uważam za średniaki w dziedzinie gameplay’u a co gdyby je ‚ubrać’ w silnik frycry’a ? średnia srzelanka z bajerami które juz widzieliśmy w innych produkcjach. .
@fumarIMHO nie chodziło im o niewiadomo jaki skok technologiczny i wizualny. Tylko o wydajność jeżeli ma to być engine który ma się nadawać do MMO Jak widać w niektórych momentach chociażby właśnie las super sprawa. Ale przede wszystkim postawili na wydajnosć w tym wypadku, takie jest moje zdanie.
Pamiętajmy, że silnik ten ma działać również na konsolach, które mocą ustępują najbardziej „wypasionym” pecetom. Może dlatego grafika nie rzuciła wszystkich na kolana? No cóż, zobaczymy co będzie jak pokażą materiał z pierwszej gry, która będzie z niego korzystała.
Możliwe, niemniej tego nie widać na filmiku. Podobnie tak jak przedmówców mnie nie zachwycił. Za to pierwsze filmiki z Crysisa rzucały na kolana.
Moze poprawili chociaz optymalizacje i obsluge wielordzeniowosci. Po pod tym wzgledem zawsze kuleli.
Ee tam, to praktycznie to samo co 2
Dokładnie jak w opisie! jest kilka ciekawostek które wnoszą coś nowego reszta jak w 2. jeśli jednak chodzi im o wydajność tym bardziej powinni pokazać co może potrafić dzisiejszy sprzęt! a tu niestety po staremu;)
Mi te wybuchy raczej z kolorystyką Red Alertową się kojażą, reszta piękna
Na niektórych stronach ( np grrr ) piszą że te ujęcia pochodzą z konsoli, jeśli tak to jestem pod wrażeniem.
Muszę powiedzieć, że powyższa prezentacja nie zrobiła na mnie żadnego nawet najmniejszego wrażenia. Ładnie prezentowały się tylko drzewa iglaste i promienie słońca wokół nich, ale to już skądś znamy. . . Inna kwestia, że jestem niemal pewien, że te sceny pochodzą z konsoli, zwróćcie uwagę na kontrole postaci. Ruchy kamerą zupełnie takie, jakby były sterowane za pomocą pada.
Jak dla mnie wygląda super. Musi być na konsole jak najszybciej. Taki silnik daje spore możliwości.
Na początku filmiku widać logo PS3 i Xbox360, więc nie musicie domniemywać, że to engine na konsole, bo autorzy sami to podkreślili (logo PC nie ma, aczkolwiek engine ten na PC także będzie dostępny). Myślę, że skończy się na tym, że gracze nazwą silnik CryEngine 2,5 bo tak wygląda. A jednak się dało, konsole są w stanie uciągnąć Crysisa. Z tego co widzę nawet nieosiągalne wg fanboyów PC efekty DX10 są zaimplementowane. Mam nadzieję, że przy okazji zrobią port Crysisa na konsolę, chcę się wreszcie przekonać czy ta gra jest tak średnia jak mówią.
Wiele nie jest zmienione. . Ale ja widze że oprócz świetnej fizyki światłocieni którą już znamy dodano wiele realistycznych detali (Przyjrzyjcie sie strzałom w kierunku palmy bądz strumyka) Takiej realistyki nie ma nawet w KillZone2 . Wkońcu programiści sięgają wgłąb tego co może nam dostarczyć moc PS3. Każdy wymagający gracz spewnością czuje w tym coś świerzego a KillZone to dopiero wyznacznik tego co można wycisnąć z tej maszynki 🙂
Palemka i jeziorko rzadzą w tym filmiku. Mistrzostwo świata poprostu. Chciałbym zobaczyć to na jakimś sprzęcie na żywca.
No, no. . . Całkiem ładnie im to idzie. Tylko żeby napisali jakąś grę z FABUŁĄ opartą na tym sliniku. Tak bym nie musiał wybierać czy chcę pooglądać widoki czy też zatopić się w świecie gry. Połączenie byłoby czymś cudownym. ^^
Mozna zrobic na konsole? oczywiscie . . . jak tylko sie chce to mozna. . . . co prawda tekstury sa troche slabszej jakosci niz te co na PC ale podczas gry nie zwraca sie uwagi na grafike bo po prostu sie gra. . . . .