Jedni uważają, że przejmowanie deweloperów i mniejszych wydawców przez wielkie korporacje przyniesie nam same zyski. Duzi gracze mają pieniądze na reklamę, na eksperymenty, na wydawanie tytułów niszowych i takich, które albo będą czymś przełomowym albo nie zostaną zrozumiane przez graczy. Inni twierdzą, że wykupywanie kolejnych zespołów prowadzi do zanikania oryginalności, innowacyjności, wydawania takich samych tytułów co roku i ogólnego obniżenia jakości gier.

Kto ma rację? Na to pytanie na pewno mogą odpowiedzieć pracownicy zespołów, które wymienimy pod tekstem. Na liście przygotowanej przez serwis Computer and Video Games znajdziecie większość jeśli nie wszystkie firmy, które na przestrzeni lat Electronic Arts kupowało, otwierało i zamykało. Łezka nam się w oku zakręciła kiedy zobaczyliśmy nazwy Bullfrog, Westwood i Origin.

Studia otwarte i przejęte przez Electronic Arts

* 1998: EA Tiburon, Maitland
* 1999: EA Canada, Burnaby
* 2000: EA Los Angeles, Los Angeles
* 2002: EA Black Box, Vancouver
* 2004: Criterion Software, Guildford
* 2004: Digital Illusions CE, Sztokholm
* 2004: EA China, Szanghaj
* 2004: EA Montreal, Montreal
* 2005: EA Mobile
* 2005: EA Redwood Shores, Redwood City
* 2005: EA Singapore
* 2006: EA Mobile India, Hyderabad
* 2006: EA Mythic, Fairfax
* 2006: EA Phenomic, Ingelheim
* 2006: EA Salt Lake in Bountiful (byłe Headgate Studios)
* 2007: EA Casual Entertainment
* 2007: EIS (European Integration Studio) Madryt
* 2007: BioWare Corp. Edmonton, Alberta, Austin i Kanada
* 2007: Pandemic Studios, Los Angeles, Brisbane
* 2008: EA Korea, Seul
* 2008: EA Studio, Bukareszt

Studia zamknięte przez Electronic Arts

* 1998: Oryginalna siedziba firmy w San Mateo – przeniesiona do Redwood City
* 2000: EA Baltimore, Baltimore (założone w 1996 r. jako część studia Origin)
* 2001: Kesmai (znane również jako GameStorm); przejęte w 1999r.
* 2001: Bullfrog Productions, Surrey; przejęte w 1995r.
* 2002: EA Seattle, Seattle, Washington (znane jako Manley & Associates); przejęte w 1996r.
* 2003: Westwood Studios, Las Vegas; przejęte w1998r.
* 2003: EA Pacific (znane jako Westwood Pacific, część Virgin Interactive), Irvine; przejęte razem z Westwood w 1998r.
* 2004: Origin Systems, Austin; przejęte w 1992r.
* 2004: Maxis,Walnut Creek; przejęte w 1997r. Przeniesione do Redwood City
* 2006: DICE Canada. Przejęte 2 października 2006r. Zamknięte w kilka godzin po wykupieniu.
* 2007: EA Japan, Tokio – zamknięte w wyniku konsolidacji biznesu, weszło w skład program o nazwie EA Partners
* 2007: EA UK, Chertsey
* 2007: EA Chicago, Chicago. Studio zamknięte ponieważ nie osiągało odpowiednich zysków.

[Głosów:0    Średnia:0/5]

4 KOMENTARZE

  1. yyy a DICE to nie robi przypadkiem Battlefield: Bad Company?

    Zdaje się, że tak. Najwyraźniej jednak gry nie tworzy oddział kanadyjski.

  2. 2006: DICE Canada. Przejęte 2 października 2006r. Zamknięte w kilka godzin po wykupieniu.

    Dobra, to mnie lekko przeraziło. . . O_o

    2007: EA Chicago, Chicago. Studio zamknięte ponieważ nie osiągało odpowiednich zysków.

    Tak samo jak to. . . EA rośnie jak na drożdżach i panoszy się niesamowicie ale. . . . jak to się mówi im większa świnia tym większa uczta :>

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here