Wiele osób podkreślało, że brak wibracji w nowym padzie PlayStation 3 jest wielką stratą, bowiem wszyscy gracze zapamiętali doznania płynące z gry na PS 2 i na nowej konsoli czegoś im brakuje. W tej sytuacji Sony postanowiło spełnić prośby graczy nawiązując współpracę z firma Immersion Corp dzięki której projektowany jest nowy pad. Już teraz jednak pojawił się istotny problem, gdyż bateria nowego SixAxis’a nie wytrzymuje zbyt długiej pracy z włączonymi wibracjami.

Obecnie krążą plotki, że nowy SixAxis ma się pojawić w listopadzie bieżącego roku. Jednakże w dalszym ciągu nie wiadomo jak Sony rozwiąże problem słabej baterii i czy pad zastąpi obecnego SixAxis.

[Głosów:0    Średnia:0/5]

17 KOMENTARZE

  1. hehe przekomiczne – „SONY podjęło decyzje o współpracy z Immersion Corp. „Bardzo wspaniałomyślnie z ich strony – najpierw biorą czyjąś technologie i buduja na jej podstawie pada – Dual Shock. „Zapominaja” przy tym uiscic stosowne oplaty na rzecz wlasciciela patentu. Immersion wyjezdza z pozwem vs Sony. Sony strzela zdziwioną minę a’la Shaggy „it wasn’t me” mimo ze od 7 lat pad jest na rynku i narusza czyjs patent. Brna w zaparte podczas gdy Microsoft, uwiklany tak samo w sprawe, idzie na ugode i rozwiazuje sprawe zakupujac spory pakiet udzialow w spolce. (nie ma co – proste rozwiazanie. Skarżą nas ? Wykupimy ich i po problemie)Sąd zasądza prawie 100 milionów zielonych na rzecz Immersion za naruszenie patentu. Sony zapowiada apelacje i dalej struga idiote. (tutaj warto zauwazyc ze apelacja pozwala Sony w dalszym ciagu sprzedawac Dual Shocki zamiast wycofywac je z rynku – cwany patent prawnikow + piekno amerykanskiego systemu prawnego. )Nadchodzi nastepna generacja konsol i Sony mowi – a na co nam wibracje i glupia Immersion Corp. nie damy wibracji to zaoszczedzimy a i baterie dluzej potrzymaja. Gdzies z konca sali glos: ale skoro mamy pakowac Blu Ray co podniesie znacznie koszty, to może powinniśmy dać wibracje? . . . . . . cisza . . . Eeee nie, nie pakujemy wibra bo musimy upakowac czujniki ruchu. Tak – czujniki ruchu. Teraz PS3 nie sprzedaje sie tak jak powinno (widac gracze chca zeby im pad wibrowal hehe) wiec panowie podejmuja „wspolprace” z Immersion. Warto dodac ze ta wspolpraca oznacza że Sony musi zabulic 97 milionow zielonych wraz z odsetkami za naruszenie patentu, do tego 30 milionow za uprzednio uzyta bez zgody licencje i do tego jeszcze 20 baniek za aktualnie wykorzystywane licencje. Tak wiec wibracje beda uzytkownikow Sixaxis kosztowaly 150 milionow dolcow. (tutaj mozna zlosliwie dodac, ze czesc tego przypadnie Microsoftowi, ktory jest udzialowcem Immersion)Z kadrą zarządzającą dywizją elektronicznej rozrywki podejmującą takie decyzje niech sie akcjonariusze Sony cieszą ze oprocz tego sprzedaja telewizory i inna elektronike uzytkowa. . .

    • hehe przekomiczne – „SONY podjęło decyzje o współpracy z Immersion Corp. „Bardzo wspaniałomyślnie z ich strony – najpierw biorą czyjąś technologie i buduja na jej podstawie pada – Dual Shock. „Zapominaja” przy tym uiscic stosowne oplaty na rzecz wlasciciela patentu. Immersion wyjezdza z pozwem vs Sony. Sony strzela zdziwioną minę a’la Shaggy „it wasn’t me” mimo ze od 7 lat pad jest na rynku i narusza czyjs patent. Brna w zaparte podczas gdy Microsoft, uwiklany tak samo w sprawe, idzie na ugode i rozwiazuje sprawe zakupujac spory pakiet udzialow w spolce. (nie ma co – proste rozwiazanie. Skarżą nas ? Wykupimy ich i po problemie)Sąd zasądza prawie 100 milionów zielonych na rzecz Immersion za naruszenie patentu. Sony zapowiada apelacje i dalej struga idiote. (tutaj warto zauwazyc ze apelacja pozwala Sony w dalszym ciagu sprzedawac Dual Shocki zamiast wycofywac je z rynku – cwany patent prawnikow + piekno amerykanskiego systemu prawnego. )Nadchodzi nastepna generacja konsol i Sony mowi – a na co nam wibracje i glupia Immersion Corp. nie damy wibracji to zaoszczedzimy a i baterie dluzej potrzymaja. Gdzies z konca sali glos: ale skoro mamy pakowac Blu Ray co podniesie znacznie koszty, to może powinniśmy dać wibracje? . . . . . . cisza . . . Eeee nie, nie pakujemy wibra bo musimy upakowac czujniki ruchu. Tak – czujniki ruchu. Teraz PS3 nie sprzedaje sie tak jak powinno (widac gracze chca zeby im pad wibrowal hehe) wiec panowie podejmuja „wspolprace” z Immersion. Warto dodac ze ta wspolpraca oznacza że Sony musi zabulic 97 milionow zielonych wraz z odsetkami za naruszenie patentu, do tego 30 milionow za uprzednio uzyta bez zgody licencje i do tego jeszcze 20 baniek za aktualnie wykorzystywane licencje. Tak wiec wibracje beda uzytkownikow Sixaxis kosztowaly 150 milionow dolcow. (tutaj mozna zlosliwie dodac, ze czesc tego przypadnie Microsoftowi, ktory jest udzialowcem Immersion)Z kadrą zarządzającą dywizją elektronicznej rozrywki podejmującą takie decyzje niech sie akcjonariusze Sony cieszą ze oprocz tego sprzedaja telewizory i inna elektronike uzytkowa. . .

      Wszystko pięknie wyraziłeś swoją opinię itd. . . ale czytając to, mam wrażenie jak byś miał żal do Sony, o to że w ogóle dostarczą wibrujące pady heh, piszesz jakie Sony jest evil złodzieje patentow( tak to można odebrac) itp. . że Microsoft załatwia sprawe elegancko, ale chyba zapomniałeś ile M$ ma do zapłaty w samej europie , a pisanie że sony zagrywa nie fer a M$ jest taki dobry obija się o groteske. . . . Sony wpadło z wibracjami i tyle, zapłacili i jest ok, dla mnie nawet miliard mogą zapłacic, to nie mój akurat biznes. Najważniejsze jest to że będzie nowy pad, i to wszystko w tym temacie. A co do patentów M$ co chwile ma pozwy, a do tej pory na XO nie można się raczyc dobrodziejstwami kierownic Logitecha. . . . . a takie mają tytuły forza, pgr (szkoda)

  2. Mni tam gila co ile kosztuje. Ważne,że nie sfrajerowałem się kupując już teraz PS3. Poczekam na tańszy model z większym dyskiem,wibracjami i ulepszonymi bebechami. No i z grami. Teraz popykam na X0.

  3. rozbawił mnie Twoj komentarz gunj 😀 jak wspomnialem kiedys wczesniej, Sony to ogromny ignorant, i zgadnijcie kiedy bedzie obnizka PS3? skoro tutaj nagle do wydania jest 100 milionow zielonych, a Sony nadal traci na produkcji ps3. . ja naprawde bym chcial zeby PS3 osiagnela wielki sukces bo technicznie, ta konsola ma potencjał, ale jak to ma osiagnac jak MS zabiera jej exclusivy? AC6 juz na trisixty, GranTurismmo w powijakach,GTA4 z lepszym kontentem na X360, moze kurna chociaz Crasha wydadza 😉 ( chyba ze MS juz wykupilo exclusiv) nie ma tytułow ktore podniasa ta mlodą konsolke ( jeden Motorstorm wiosny nie czyni)

  4. Z monstrum M$ nie da rady walczyć. Oni płać 300 baniek za za patenty i w ogóle to nie rusza indeksu akcji M$ (i tak wszyscy kupią Viste i zarobimy miliardy)

  5. Ja sie ciesze, ze nie dokupilem drugiego sixaxisa, tylko gram w PESA przez przejsciowke na Dualu! W takim ukladzie nowy sixaxis z wibra na pewno zakupie!

  6. A mnie tam do wibracji nie ciagnie. Z początku naśmiewałem się z posiadaczy PS z powodu ich braku, ale odkąd wylączyłem je na swoim XO w celu zaoszczędzenia baterii(to było prawie miesiąc temu) do tej pory ich nie włączyłem. Wynika to chyba z moich PCtowych przyzwyczajen do niewibrujacej myszki i klawiatury.

  7. Ze mną jest dokładnie tak samo. Nie odczuwam większej różnicy przy graniu z wibracjami w padzie lub bez. Tak samo jak ty przeniosłem się od „kloniarzy” do świata konsolowców. Szczerze napisawszy- nie żałuję tego:). . .

  8. Ojej – biedne Sony zauwazylo swoja kleske i z podkulonym ogonem polecialo zawierac wspolprace z Immersion? ;] po prostu kocham te firme – przynajmniej jest przewidywalna. Uklad jest prosty. Jesli ktos z Sony mowi ze cos bedzie/czegos nie bedzie, to mozna byc na 100% pewyn, iz w rezultacie stanie sie zupelnie odwrotnie 🙂

  9. Wyczuwam w twojej wypowiedzi lekką nutke ironii Siergiej:). Trudno się z tobą nie zgodzić- tonący nawet brzytwy się łapie (czy jakoś tak:). Sony za przeproszeniem zawaliło sprawę z marketingiem, ceną i reklamą PS3. Oczywiście nie wolno z góry skreślać tej konsoli, ale nie wydaje mi się aby PS3 powtórzył sukces poprzedniczek. . .

  10. Mam nadzieję, że na targach E3 pokażą coś niesamowitego. SONY miało Lair ale zrobili z tego smoko-xwingi pierdzące ogniem i ogromny potencjał gry gdzieś przepadł. Czekam na te targi i na wieści z nich bo będzie co komentować i podziwiać. Oby PS3 zaczeło stawać na łapki, bo równowaga musi być!

  11. riddick – rzeczywiscie moze przez mojego posta przebija lekki zarzut w strone Sony. Ale bynajmniej nie chodzi o to ze beda dostarczac koniec koncow pady ktore maja funkcje wibracji. Raczej czepialem sie sposobu w jaki gigantyczna jednak korporacja pogrywa z firma ktora nie ma takiej sily nacisku, pozniej manipulujac dodatkowo postepowaniem sadowym. (Mozna oczywiscie powiedziec ze to normalne – i kazda korporacja majaca prawnikow ktorym placi 600$ za godzine tak robi – bo od tego oni sa. Ale jednak to ze tak jest nie znaczy ze to dobrze . . )Dalej idzie kwestia tego ze przed premiera PS3 Sony zrezygnowalo z wibracji tlumaczac sie na konferencjach prasowych ze nie implementuja jej w padach bo nie pozwala na to system wykrywania ruchu (dodany na ostatnia chwile po tym jak Nintendo prezentowalo Wiimote) Czy mamy rozumiec ze rezygnuja z wykrywania ruchu jak daja wibre ?(zeby bylo jasne ja nie jestem pierwszym ktory laczy te fakty ze sprawa Immersion – inni przede mna juz tak pisali)A teraz jak poczytasz wypowiedzi panow prezesow jacy to oni sa excited ze moga dac graczom nowa jakosc i ciesza sie ze moga wspolpracowac z kreatywna firma jaka jest Immersion . . Co do MS – rzeczywiscie wyszlo ze chwale ich taktyke – nie bylo to moja intencja. Tak samo sobie w kulki polecieli jak Sony wzgledem immersion – maja po prostu wiekszy fundusz na zalatwianie sliskich spraw z patentami. W calej sprawie chcialem raczej zwrocic uwage ze gigant moze w zasadzie dzialac jak chce i latami uchodzi mu to na sucho. Zadaj sobie pytanie co bys czul gdybys byl wlascicielem patentu dajmy na to na nadawanie/odbieranie sygnalu z padow a Sony i MS uzyli by tego bez placenia i powiedzieli ze jak sie nie podoba spotkamy sie w sądzie (gdzie w US postepowanie wleeecze sie latami i jest mega kosztowne) Potem jak sad by ich przycisnal z usmiechem mowili by ze wlasnie nawiazali wspolprace z Riddick Corp. i sa bardzo excited. . . To nie bylo anti sony – raczej anty system i anty tego tyu praktykom. Zeby byla jasnosc – najczysciej zachowalo sie Nintendo – opracowali swoja technologie wibracji i nie mieli zadnych problemow. Tylko nasladowac. Aha jeszcze jedno – piszesz ze nawet miliard moga zaplacic i to nie twoj biznes. Zgoda – tylko zauwaz ze miliard zielonyh to juz sporo w skali dywizji elektronicznej rozrywki. Wtedy price cut na PS3 juz w ogole bylby pomyslem na ktorzy akcjonariusze reagowali by z piana na ustach ;P

  12. gunj na felietonarza!!!!! (??????) :PBTWOgólnie rzecz biorąc to Sony i Xbox360 nie dbają i graczy tylko o to kto lepszy kto więcej kasiory zarobi. . . a chciałem xbox360 kupić. . . ale to nie takie łatwe, abonament gold 110zł, trzeba dokupić joystick (130zł), urządzenia Wi-Fi za bodajże 300zł (po co zakładałem wi-fi bosh). I z 1500zł robi się (tak szybko liczyłem) 2k. A to już mozna kupić PS3, ale PS3 ma wciąż problemy i bym się nie zdziwił gdyby m$ zmiażdżył sony (albo co gorsza wykupił!!! xD ) i zostalibyśmy niewolnikami żądnego kapony m$!!! sad

  13. Mheheheheno prosze swiezutki news18 czerwca 2007″Microsoft pozywa Immersion w zwiazku z domniemanym Złamaniem umowy z 2003 r. „link: http://www.joystiq. com/2007/06/18/microsoft-su. . . -contract/Hehe w 2003 poszli na ugode z immersion. Zabawne – Sony 18 czerwca oglasza wspolprace z Immersion, planujac dodac wibracje do swoich padow. Reakcja MS- z tego samego praktycznie dnia – pozew przeciw Immersion (firmie w ktorej maja sami swoje udzialy. . . )Hmm czyzby pozornie nie zwiazane ze soba sprawy ?? Tego nie wiemy ale wyglada to tak ze MS nie chce aby rece wlascicieli PS3 zawibrowaly. . Zabawne jak rozgrywki prawne zmieniaja sytuacje. Mamy malo danych ale niedlugo tytuł newsa może brzmiećv „SixAxis jednak zawibruje ?”

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here